محبوبترین ها

  • رقم کد بودجه نواحي منفصل بايد افزايش پيدا کند

  • رقم کد بودجه پروژه هاي ورزشي و حمايت از ورزش، بسيار ناچيز است

  • خانه آمادگي جسماني قزوين باحضور اعضاي شوراي شهر افتتاح شد

  • شهرداري درباره پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) بيشتر از تعهداتش عمل کرده است

  • نشست مشترک رئيس و اعضاي شورا با بسيج جامعه زمان حضرت صاحب الامر (عج)

  • بررسي و تصويب بودجه عمراني لايحه پيشنهادي سال 97 شهرداري به اتمام رسيد

  • مجموعه هاي گردشگري بايد براي همه شهروندان و معلولين دسترس پذير شوند

  • بررسي و تصويب بودجه حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مرکز استان

  • حضور در ايستگاههاي آتش نشاني و تقدير از پاکبانان خدوم شهر

  • عيادت اعضاي شوراي شهر قزوين با آيت اله محمدي تاکندي

  • نامه فرمانداري درمورد مصوبات مرکز استان بررسي شد

  • شرکتي که سهامدار عمده ي آن شهرداري قزوين است نبايد زيانده باشد

  • سيستم فاضلاب شهري در نواحي منفصل با مشکل مواجه است

  • شوراي شهر و شرکت آبفا در خدمت رساني به مردم اهداف مشترک دارند

  • به دليل وجود موانع در معابر شهري، استفاده از دوچرخه عذاب آور است

  • همزماني تردد مسير دوچرخه سواري و پياده در جاده سلامت کارشناسي نيست

  • تابلوي شهيد رجايي در عوارضي قزوين_تهران دوباره نصب شود

  • مسئولان از روند احداث جاده سلامت گله مندند

  • جايگاه ورزش بانوان، نيازمنديها و مشکلات اين حوزه بررسي شد

  • ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر، شهردار و مديران شهري با حجت رئيس کل دادگستري استان

  • چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۷

    فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

    ارتقاء جايگاه شوراها از رسالتهاي اصلي پارلمان محلي قزوين است

    شوراي اسلامي شهر مرجعي براي تصميم گيري، سياست گذاري و فرصت سازي است و اين مهم در پارلمان محلي قزوين براي اداره شهر از سوي مجموعه مديريت شهري و رسيدن به مديريت متحد شهري به شکل جدي دنبال مي‌شود، در اين راستا، شوراي اسلامي شهر قزوين به خانواده‌اي شبيه است که با تغيير و تحول در جايگاهها از رسالتهاي اصلي خود باز نمي‌ماند و انتخاب مجدد فرج ا... فصيحي رامندي به عنوان رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين بهانه اي شد تا گپ و گفت کوتاهي با وي داشته باشيم.

    #ضمن تبريك انتخاب مجدد جنابعالي، اگر در اين رابطه نقطه نظري مدنظر هست، بفرمايين.

    لازم مي‌دانم از همكارانم در  شوراي اسلامي شهر به خاطر اعتماد دوباره به بنده، تشكر و قدرداني داشته باشم.

    #بخشي از وظايف و مسئوليتهاي رئيس شوراي اسلامي شهر را تشريح كنيد.

    شوراي اسلامي شهر طبق قانون بايد يک هيأت رئيسه داشته باشد و رئيس شورا اداره اين جلسات را به عهده خواهدداشت و نمايندگان شورا در نهادها و کميسيونها را انتخاب و معرفي مي‌کند.

    مصوبات شورا به مجموعه شهرداري و دستگاههاي تعيين شده در قانون را ارسال خواهدکرد و مکاتبات اداري شورا را تدوين و به فرمانداري و ساير دستگاهها ارسال مي‌کند و نظارت بر مصوبات شورا و عملکرد شهرداري در دستگاههاي خدمات رسان مرتبط و سازمانهاي تابعه شهرداري را در دستورکار قرار مي‌دهد و علاوه بر اينها جلسات علني و غيرعلني با هدايت رئيس شوراي شهر برگزار مي‌شود.

    #دليل حضور مجدد خود در اين عرصه را متذکر شويد و آيا هدف و برنامه انجام نشده‌اي شما را به حضور دوباره ترغيب کرد؟

    تلاش مي کنيم روابط شهرداري با ساير دستگاهها را تنظيم کنيم و شفاف سازي و تأمين رفاه و آسايش شهروندان و نظارت بر اجراي پروژه هاي شهري را به طور دقيق و روشن پيگير شده و تلاش جدي داريم تا تعامل خوبي با مجموعه شهرداري ايجاد کرده و يک مديريت هماهنگ و منسجم شهري را دنبال کنيم. دست يابي به اين مديريت متحد و هماهنگ از اهدافي است که اهتمام به تحقق آن در کهن شهر قزوين داريم.

    #فرصتها و تهديدهاي شوراي چهارم از ديدگاه شما چه بوده است؟

    برپايي اجلاس جهاني راه ابريشم فرصتي براي استان و شهر قزوين بود تا اين ديار کهن در سطح ملي و حتي فراملي معرفي شود و اميدواريم توانسته باشيم در اين فرصت مطلوب به دست آمده، در راستاي جذب گردشگران و سرمايه گذاران داخلي و خارجي به توفيقات روز افزون دست پيدا کنيم. در کنار اين جشنواره روز قزوين که امسال براي پنجمين سال پياپي در شهرمان برگزار شد که روز پايتخت شدن قزوين در عهد صفوي را يادآور مي شود، روزهاي شاد، پرخاطره و جذابي را براي شهروندان فراهم آورد. به طورحتم براي معرفي قزوين به هموطنان و جهانيان نيازمند برپايي همايشها، جشنواره ها و مراسمهايي هستيم که جشنواره روز قزوين(با اجراي 35 برنامه در سال جاري) يکي از آنها بود و فرصتي مغتنم براي اين ديار کهن به شمار مي آمد و حاصل تصميم گيري و خرد جمعي پارلمان محلي و مجموعه مديريت شهري به شمار مي‌آيد.

    و اما درباره تهديدها بايد گفت که به دليل عدم هماهنگي مديريت استاني، انتظار است مديران دستگاهها در ارتباط با توسعه شهر و پروژه‌هاي شهري همکاري لازم را با مديريت عالي استان داشته باشند، چراکه براي داشتن شهري توسعه يافته و آماده براي جذب گردشگر نيازمند توسعه زيرساختها در بخشهاي مراکز اقامتي، راههاي دسترسي، پارکينگهاي درون شهري هستيم. در بسياري از شهرها همانند اردبيل براي اينکه بتوانند بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي را به عنوان يک مکان درجه يک حفظ کنند، از آثار کوچک اطراف اين اثر صرف نظر کردند و متوليان قزوين نيز بايد به جاي تعدد در معرفي اثر در شهر، که آسيبي براي شهر محسوب مي‌شود، نسبت به حفظ و مرمت آثار شاخص و برجسته اهتمام بيشتري ورزند و از اثرهاي کوچک و کم اهميت چشم پوشي کنند، به عنوان نمونه اگر بخواهيم مسجدالنبي و مجموعه تاريخي سعدالسلنه را به عنوان يک اثر برجسته و شاخص حفظ کنيم، بايد براي آن راه دسترسي، مراکز اقامتي و پارکينگ تأمين کنيم و اگر اثر کوچکي همانند خانه شخص و مسجد کوچکي در مسير دسترسي به آثار بزرگ قرارداشت، ازآن چشم پوشي کنيم و اگر اين کار انجام نشود به واسطه تعدد آثار ريز و درشت، نه مي‌توانيم آثار درشت را حفظ کنيم و نه آثار خرد را مرمت سازيم.

    #برنامه اي براي همراهي با شوراهاي کشور در راستاي ارتقاء جايگاه شوراها در دستورکار داريد؟

    ارتقاء جايگاه شوراها و اجراي قانون شوراها به شکل کامل، از اهداف و مأموريتهاي شوراي اسلامي شهر قزوين است و همه ما تلاش خود را به کار بستيم تا بتوانيم اين امر را تحقق بخشيم. مثلا بنده و ديگر اعضاي شورا در رابطه با تصويب برخي قوانين به نفع شوراها، با نمايندگان استان و ديگر شهرهاي کشور ارتباطاتي برقرار مي کنيم تا به نتيجه برسيم، همچنين در تدوين و تصويب لوايحي که توسط شوراي عالي استانها به مجلس براي ارتقاء جايگاه شورا تقديم مي شود همکاري و هماهنگي لازم را به عمل مي آوريم و با برقراري ارتباط فعال ايفاي نقش کنيم.

    پايان پيام/2069/شهريور95

           

    تصاویر مرتبط