محبوبترین ها

  • رقم کد بودجه نواحي منفصل بايد افزايش پيدا کند

  • رقم کد بودجه پروژه هاي ورزشي و حمايت از ورزش، بسيار ناچيز است

  • خانه آمادگي جسماني قزوين باحضور اعضاي شوراي شهر افتتاح شد

  • شهرداري درباره پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) بيشتر از تعهداتش عمل کرده است

  • نشست مشترک رئيس و اعضاي شورا با بسيج جامعه زمان حضرت صاحب الامر (عج)

  • بررسي و تصويب بودجه عمراني لايحه پيشنهادي سال 97 شهرداري به اتمام رسيد

  • مجموعه هاي گردشگري بايد براي همه شهروندان و معلولين دسترس پذير شوند

  • بررسي و تصويب بودجه حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مرکز استان

  • حضور در ايستگاههاي آتش نشاني و تقدير از پاکبانان خدوم شهر

  • عيادت اعضاي شوراي شهر قزوين با آيت اله محمدي تاکندي

  • نامه فرمانداري درمورد مصوبات مرکز استان بررسي شد

  • شرکتي که سهامدار عمده ي آن شهرداري قزوين است نبايد زيانده باشد

  • سيستم فاضلاب شهري در نواحي منفصل با مشکل مواجه است

  • شوراي شهر و شرکت آبفا در خدمت رساني به مردم اهداف مشترک دارند

  • به دليل وجود موانع در معابر شهري، استفاده از دوچرخه عذاب آور است

  • همزماني تردد مسير دوچرخه سواري و پياده در جاده سلامت کارشناسي نيست

  • تابلوي شهيد رجايي در عوارضي قزوين_تهران دوباره نصب شود

  • مسئولان از روند احداث جاده سلامت گله مندند

  • جايگاه ورزش بانوان، نيازمنديها و مشکلات اين حوزه بررسي شد

  • ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر، شهردار و مديران شهري با حجت رئيس کل دادگستري استان

  • سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۲۸

    در جلسه مشترک کميسيون فرهنگي شورا با دادستان قزوين تأکيدشد؛

    چهره شهر از تبليغات نامناسب، وانت بارها و دستفروشاني که سد معبر مي کنند، شسته مي‌شود/ناهنجاري هاي شهري با تشکيل حلقه دادستاني، مجموعه مديريت شهري و متوليان امر ازبين مي‌رود

    جلسه اخير کميسيون فرهنگي_ورزشي مجلس محلي قزوين با دستورکار ساماندهي تبليغات شهري و تعيين ضوابط اجرايي و قانوني براي آن و نيز ساماندهي وانت بارها و دستفروشان در دفتر حجت الاسلام والمسلمين صادقي نيارکي دادستان شهرستان قزوين برگزار شد

     

     به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حجت الاسلام والمسلمين صادقي نيارکي دادستان قزوين در اين جلسه با بيا اينکه دادستاني نيز در رابطه با موضوعات مطروحه دغدغه داشته و آماده همکاري با مجموعه مديريت شهري براي ارتقاء چهره ظاهري شهر و ساماندهي تبليغات شهري و برخورد با متخلفين و هنجارشکنان اين بخش و تعيين تکليف وضعيت کاري افرادي است که به دلايل مختلف اقدام به دستفروشي کرده و با خودرو خود در معابر و مسيرهاي مختلف موجب بروز مشکلات ترافيکي و اختلال در مسير رفت و آمد شهروندان مي‌شوند، شد.

    دادستان قزوين خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي نيز به نحوه تبليغات سازمانها و کانونهايي که بي‌قاعده تبليغات مي‌کنند، نقد دارد و هدف ما اصلاح قوانين موجود براي نظم بخشي به جامعه است و در کنار اين، اگر در زمان اجرا تمامي دستگاههاي متولي پاي کار و همصدا باشند، بيش از 80 درصد امور تمام شده و ضمن اينکه اطلاع رساني‌هاي مقتضي بايد انجام شود.

    صادقي نيارکي در رابطه با ساماندهي دستفروشان و وانت بارها نيز گفت: دستفروشان نيز بايد در روزبازارها ساماندهي شوند و براي وانت بارها تمهيدات خاصي درنظر بگيريم، ضمن اينکه خواستار برگزاري جلسات مشترک هستيم تا بتوانيم در اين بخشها جدي‌تر ورود پيدا کنيم.

    وي در ادامه فرهنگ سازي و افزايش برنامه هاي آموزشي و به خصوص در حوزه فرهنگ شهروندي را بسيار مهم دانست و گفت: تمرکز بيشتر روي اين بخشها موجب پيشتازي شهروندان در موضوعات مختلف شده و ما را به جايي مي‌رساند که ضمن مطالبه حقوق شهروندي از يکديگر و متوليان امر، رعايت بسياري از مسائل را در دستور کار خود قرار مي‌دهند و حتي از عدم تحقق مطالبات و حقوقشان گله مند هستند.

    دادستان در ادامه با اشاره به موضوعات جانبي که از سوي اعضاي شورا در رابطه با ضوابط برخورد با سگ گردانان در شهر و بانواني که با عدم رعايت پوشش مناسب اقدام به دوچرخه سواري مي کنند، گفت: متأسفانه فرهنگ غربي به خوبي توانسته فرهنگ بومي ما را تحت تأثير خود قراردهد

    فاطمه اشدري در ابتداي جلسه با بيان اينکه يکي از مباحث کميسيون فرهنگي ضابطه مندي و ساماندهي تبليغات شهري است، ادامه داد: ديوار نويسي ها و يا نصب برچسب ها و تبليغاتي که به روشهاي مختلف صورت مي‌گيرند، اعتراض شهروندان را به همراه داشته و از متوليان امر خواستار رسيدگي هستند.

    رئيس کميسيون فرهنگي شورا با اعلام اينکه در ديگر شهرها ضمن تعامل بين اماکن، شورا و شهرداري و دادستاني توانستند مشکلات موجود را حل کنند، گفت: با تشکيل کميته مشترک و حضور دستگاههاي متولي مي توانيم فضاي امني را براي شهرونداني که قصد تبليغات درست را دارند، فراهم کنيم و با تدوين راهکارهابب همچون چاپ کتابچه تبليغات راههاي درست و منطقي را بيازماييم.

    *

    محمدرضا صديقي نيز با بيان اينکه بداخلاقي هاي تبليغاتي در مناسبتها و موقعيتهاي مختلف در شهر اتفاق مي‌افتد و بنابراين بايد راهکاري براي حل آن بينديشيم، گفت: اين مهم با فرهنگ سازي و آموزش صحيح و همکاري متوليان امر دست يافتني است و در کنار اين وانت بارهايي که تعدادشان روزانه در حال افزايش است را نيز که اکنون به معضل شهر تبديل شدند را بايد ساماندهي کنيم.

    عضو کميسيونن فرهنگي شورا اضافه کرد: برخي از آنها از شهرهاي دوردست و يا تهران و کرج مي‌آيند و در معابر مختلف استقرار مي‌يابند و موجب بروز تصادف و ترافيک ميشوند که بايد ضمن تعامل با يکديگر راهکار منطقي براي ساماندهي آنها بيابيم.

    وي از دادستان قزوين ضمن خواستار برخورد قانوني با افرادي شد که به شکل غيرقانوني در شهر مبادرت به سگ گرداني مي‌کنند و از سويي اقدام بانواني که خارج از چهارچوب هاي اجتماعي جمهوري اسلامي مبادرت به دوچرخه سواري در معابر عمومي شهر مي‌کنند را نيز مناسب ندانست و خطاب و تأکيد مستقيم قانون در تذکر با آنها را جويا شد و در کنار اينها، ورزش و دوچرخه سواري بانوان در بوستانها و مکانهاي مناسب را مورد تأکيد نظر قرار داد.

    *

    دکتر مريم نخستين نيز اظهارداشت: برخي از رانندگان وانت بارها به دليل عدم داشتن شغل مناسب و بيکاري به انجام چنين کاري روي آوردند و بايد اين تعداد از بين مخاطبين شناسايي شوند و مورد حمايت و ساماندهي قرار بگيرند.

    رئيس کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي همچنين متذکر شد: تعداد افراديکه به شکل غيرقانوني اقدام به تبليغات نامناسب شهري همچون ديوار نويسي مي‌کنند، زياد نيست و براحتي قابل شناسايي و برخورد هستند.

    وي يادآورشد: مؤسسات و نهادهايي که داراي کد هستند نيز در صورت تخلف قابل پيگيري و جريمه هستند که بايد متوليان امر با بررسي دقيق راهکارها و جرايم بازدارنده‌اي براي آنها درنظر بگيرند، ضمن اينکه تمامي موارد بيان شده با تعامل و همکاري متولي امر حل شدني است.

    *

    سيدکاظم مجابي رئيس کميسيون سلامت و خدمات شهري نيز گزارشي از برنامه هاي نجام شده در رابطه با سلامت شهروندان ارائه داد و با تأکيد بر اينکه موضوعات ضمن ارتباط مؤثر با تشکلهاي مردمي دنبال مي‌شود، گفت: هدف ما داشتن شهري پاکيزه و درخور شأن شهروندان است، امروزه سيماي شهر بسيار مورد توجه قرار دارد چراکه مي‌توان علاوه بر موضوعات شهرسازي و معماري، مسائلي همچون پياده روي، استفاده از حمل و نقل عمومي و دوچرخه سواري را به نحو شايسته در آن گنجاند تا ارتقاء سلامت روح و جسم شهروندان رقم خورد.

    وي خواستار ساماندهي تبليغات شهري و انواع تابلوهاي تبليغاتي بخش شد و افزود: ديوار نويسي و دستفروشي نيز از مسائل چالشي شهر محسوب مي‌شوند و اميدواريم ضمن برخورد با هنجارشکنان اين بخش در سايه تعامل بين مجموع مديريت شهري، دادستاني و ديگر دستگاهها، به راهکار اجرايي و هميشگي در ساماندهي کساني قدم برداريم که به درستي کار مي‌کنند.

    *

    شهلا عطايي رئيس کميسيون بانوان نيز با اشاره به موفقيتهايي که ديگر کشورها در حوز فرهنگ سازي و استفاده از مشارکت عمومي در حل موضوعات مطروحه داشته اند، گفت: متأسفانه عده اي بدون هيچ گونه نظارتي براي خود شغل کاذب تعريف کردند و در شهر به فعاليت مي‌پردازند، برخي از آنها به اين مشاغل نياز دارند ولي عده اي ديگر به دليل عدم نياز به اين مشاغل چهره شهر را نامطلوب مي‌سازند.         

    پايان پيام/1696/ارديبهشت95

       

     

    تصاویر مرتبط