محبوبترین ها

  • رقم کد بودجه نواحي منفصل بايد افزايش پيدا کند

  • رقم کد بودجه پروژه هاي ورزشي و حمايت از ورزش، بسيار ناچيز است

  • خانه آمادگي جسماني قزوين باحضور اعضاي شوراي شهر افتتاح شد

  • شهرداري درباره پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) بيشتر از تعهداتش عمل کرده است

  • نشست مشترک رئيس و اعضاي شورا با بسيج جامعه زمان حضرت صاحب الامر (عج)

  • بررسي و تصويب بودجه عمراني لايحه پيشنهادي سال 97 شهرداري به اتمام رسيد

  • مجموعه هاي گردشگري بايد براي همه شهروندان و معلولين دسترس پذير شوند

  • بررسي و تصويب بودجه حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مرکز استان

  • حضور در ايستگاههاي آتش نشاني و تقدير از پاکبانان خدوم شهر

  • عيادت اعضاي شوراي شهر قزوين با آيت اله محمدي تاکندي

  • نامه فرمانداري درمورد مصوبات مرکز استان بررسي شد

  • شرکتي که سهامدار عمده ي آن شهرداري قزوين است نبايد زيانده باشد

  • سيستم فاضلاب شهري در نواحي منفصل با مشکل مواجه است

  • شوراي شهر و شرکت آبفا در خدمت رساني به مردم اهداف مشترک دارند

  • به دليل وجود موانع در معابر شهري، استفاده از دوچرخه عذاب آور است

  • همزماني تردد مسير دوچرخه سواري و پياده در جاده سلامت کارشناسي نيست

  • تابلوي شهيد رجايي در عوارضي قزوين_تهران دوباره نصب شود

  • مسئولان از روند احداث جاده سلامت گله مندند

  • جايگاه ورزش بانوان، نيازمنديها و مشکلات اين حوزه بررسي شد

  • ديدار رييس و اعضاي شوراي شهر، شهردار و مديران شهري با حجت رئيس کل دادگستري استان

  • یکشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۲

    پارلمان محلي قزوين متذکر شد؛

    کيفيت ساختمان اداري شوراي شهر فداي سرعت در تکميل نشود

    پارلمان محلي قزوين ضمن اينکه بر کيفيت ساخت ساختمانهاي مجموعه مديريت شهري قزوين(شوراي اسلامي شهر و شهرداري) تأکيد مي کرد، افتتاح ساختمان شوراي شهر را از متوليان امر خواستارشد.

    به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين ضمن بررسي آخرين وضعيت ساختمان اداري شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين و تکميل ساختمان شورا تا پايان شهريور سال جاري، کيفيت کار را مهمترين موضوع دانست و ضمن اينکه بر رفع نواقص و کمبودهاي موجود تأکيد مي کرد، بر مواردي همچون تسريع در زمان ساخت بناي شورا و شهرداري به شکل همزمان، تمهيدات لازم براي ايجاد پارکينگ پرسنل و ارباب رجوعان، بررسي ايجاد مسير دسترسي از ضلع مقابل ساختمان به پروژه، رعايت معماري اسلامي _ ايراني در نما و معماري، کنترل و بازنگري مناسب و مجدد آسانسورها و وايجاد يک ايستگاه در پشت بام، پيش بيني لازم براي هوشمندسازي و مديريت بحران برج، بهسازي کانال مقابل ساختمان و ديگر موارد مطروحه تأکيد کرد.

     "علي فرخزاد" نايب رئيس شوراي اسلامي شهر در ابتداي جلسه با اشاره به آخرين بازديدي که کميسيون عمران از روند ساخت ساختمان شورا و شهرداري داشتند، گزارشي از اين بازديد ارائه داد و گفت: برآورد هزينه ساخت ساختمان شوراي شهر 30 ميليارد تومان است که 15 ميليارد آن در بودجه امسال پيش بيني شده است.

    وي با اشاره به قولهايي که معاون فني و عمراني شهرداري براي افتتاح ساختمان شورا در شهريور سال جاري داده اند، ادامه داد: تاکنون براي ساختمان اداري شورا 17 ميليارد تومان هزينه شده است و ميزان اعتبار باقيمانده بايد به پروژه اختصاص پيدا کند، تا به مرحله بهره برداري نزديک شود.

    *

    "حکمت الله داودي" رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک نيز به نقايصي که در پروژه وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: بهره مندي پروژه از پارکينگ بسيار مهم است تا مراجعين بتوانند خودرو خود را در فضاي مناسبي پارک کنند و از طرفي، ازآنجاييکه در بلوار شهيد مطهري سرعت ماشينها حدود 70 متر در ساعت است، عبور عابرين از عرض 35 تا 40 متر بسيار خطرناک است و بنابراين بايد مسيري براي تردد عابرين درنظر گرفته شود، چراکه سيم کابلهاي برق فشار قوي امکان احداث پل عابر پياده وجود ندارد.

    *

    حسين غياثوند با بيان اينکه پيشرفت فيزيکي پروژه 57 درصد و پيشرفت ريالي آن 68 درصد است، گفت: تعديل هايي که به پروژه تعلق گرفته يک زنگ خطر به شمار مي آيد و افتتاح به موقع آنرا به متوليان امر گوشزرد مي کند، چراکه اين پروژه از سال 90 آغاز شده و اکنون زمان تحقق نهايي آن است.

    رئيس کميسيون شهرسازي راهکار تأمين پارکينگ مجموعه را که اکنون از وجود چنين فضايي بهره مند نيست، در خريد دو قطعه زمين مجاور ساختمان و احداث پارکينگ هوشمند دانست و گفت: با اين اقدام ضمن مراجعه مراجعين مختلف، شاهد کمبود پارکينگ نخواهيم بود.

    نايب رئيس کميسيون فرهنگي همچنين بر کاربرد نماي معماري اسلامي _ ايراني در پروژه تأکيد کرد و گفت: ضمن بررسي نما و پلان پروژه به شکل کاربردي، بر استفاده از نماي آجر به عنوان مصالح اصلي معماري اسلامي _ ايراني تأکيد کرديم و قرار شد مشاور طرح هاي خود را به کميسيون شهرسازي ارائه دهد.

    غياثوند همچنين در ادامه بر اتمام پروژه تا پايان شهريور امسال تأکيد کرد و همچنين اجراي کيفي و مناسب آنرا مفيد و ارزشمند دانست.

    *

    "دکتر مريم نخستين" نيز اما نظر ديگري داشت، وي با بيان اينکه در مکان يابي پروژه عجله نموده و دقت لازم به عمل نيامده است، گفت: تحويل گرفتن اين پروژه با نقايصي که در بخش کسري پارکينگ دارد، مناسب و ايده آل نيست، ما بايد پاسخگوي آيندگان باشيم و پروژه اي اصولي و قانوني، مطابق با تمامي استانداردهاي شهرسازي را به آيندگان تحويل دهيم.

    رئيس کميسيون ساماندهي ملاقات هاي مردمي گفت: درحال حاضر يک-چهارم فضاي پارکينگ مجموعه تأمين شده است و اين نقص موجب بروز مشکلاتي در آينده خواهد شد و ازآنجاييکه موقعيت مکاني پروژه در يک باند تندرو واقع شده و شهرداري جزو ارگانهايي است که از بيشترين تعداد مراجعه کننده و ارباب رجوع برخوردار بوده، لازم است، تمهيدات لازم براي اجراي مناسب آن صورت بگيرد.

    *

     "سيدکاظم مجابي" ضمن تأکيد بر موارد بيان شده از سوي اعضاي شورا گفت: ساختمانهايي همچون بناي اداري شوراي اسلامي شهر و شهرداري که داراي امنيت بالا هستند، بايد از حجم تأسيسات مخصوص برخوردار باشد.

    رئيس کميسيون بهداشت و خدمات شهري ضمن اينکه به کارگيري مريريت بحران در ساختمانهاي فوق را بسيار مهم مي دانست، اضافه کرد: هوشمندسازي ساختمان و به کارگيري آسانسور ايمن و مناسب در آن و از سويي رعايت موارد مربوط به مقررات ملي ساختمان بسيار مهم است و مي‌تواند در دستور کار قرار بگيرد.     

    *

    "شهلا عطايي" نيز با تأکيد بر ترويج فرهنگ کاهش استفاده از اتوموبيل در سفرهاي درون شهري، اظهارداشت: يکي از اهداف شهرداري اين است که در سطح کشور در حوزه فرهنگ ترافيک و رعايت حقوق شهروندان نمونه باشد و مي تواند با تلاش در اين بخشها به اهداف خود نزديک شود.

    رئيس کميسيون بانوان شوراي اسلامي شهر ضمن اينکه احداث پارکينگ و ديگر تجهيزات مربوطه براي ساختمان اداري شوراي شهر و شهرداري را مناسب مي دانست، مجدد بر ترويج فرهنگ استفاده مناسب از خودرو تأکيد کرد.

    *

    "فاطمه اشدري" ضمن اينکه تکميل و بهره برداري همزمان ساختمان شورا و شهرداري را مناسب مي‌دانست، گفت: مردم به عنوان ارباب رجوعان اصلي مجموعه مديريت شهري، براي انجام کارهاي خود بايد به يک مجموعه منسجم مراجعه کنند و بنابراين اين دو مجموعه در کنار هم بايد رشد کنند.

    رئيس کميسيون فرهنگي شورا با تأکيد بر اينکه شهرداري بايد به تهيه پيوست فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي براي پروژه ها و حتي ساختمانهاي اداري و تجاري توجه کند، گفت: شهرداري بايد به ضوابط و مقررات قانوني و اصلي ساختمان سازي پايبند باشد تا اين رويه در شهر به درستي رواج يابد و از سوي ديگر مي توانيم براي کسانيکه اين مهم را رعايت مي کنند جوايز تشويقي درنظر بگيريم و جرايمي را براي بي توجهان اين موضوع داشته باشيم.

    *

    "حسين صلح جو" رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شورا با اشاره به نامگذاري امسال که از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ناميده شده است، گفت: تلاش براي تعجيل در اجراي پروژه نبايد منجر به افزايش هزينه هاي آن شود و اين به صلاح شهر نيست.

    *

    "محمدرضا صديقي" نيز با بيان اينکه برج شهرداري پس از تکميل يکي از زيباترين برج هاي شهرداري مراکز استانها خواهد شد و لازم است در راستاي تحقق نيازهاي مجموعه مديريت شهري و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان شکل بگيرد، ادامه داد: اگر تمامي جوانب و اصول در اين ساختمان رعايت گردد، به تواند به يک بناي ارزشمند شهر قزوين تبديل شود و نقش مهمي در پدآفند غيرعامل ايجاد کند.

    رئيس کميسيون شوراياري ضمن اينکه احداث پارکينگ، فضاي سبز، درب هاي ورودي و خروجي مناسب و به کارگيري سيستم هاي هوشمند در اين پروژه را مهم مي دانست، ادامه داد: به کارگيري معماري و نماي اسلامي و ايراني که به ارزش و اعتبار پروژه خواهد افزود، نيز از مهمترين ضروريات است تا اين بنا در تمامي موارد فني و مهندسي و ساختماني براي سازندگان و شهروندان نمونه باشد.        

    پايان پيام/1643/فروردين95

    تصاویر مرتبط