دوشنبه ۱۳۹۳/۰۹/۱۰

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

توسعه متوازن خدمات از مطالبات مردمي شورا در شهر است

اعضاي شوراي شهر همواره بر توسعه متوازن خدمات در شهر تأکيد داشته و دارند و طي يکسال اخير اين مهم، جزو مطالبات مردمي آنها و پيگيري هاي مستمرشان بوده است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو رئيس کميسيون فرهنگي شورا با تأکيد بر اينکه تمام شهروندان بايد بتوانند از خدمات و امکانات استفاده کنند، ادامه داد: علي رغم تلاشهايي که در اين بخش به عمل آمده ولي باز هم در دست يابي به نتيجه موفق نبوديم و به همين خاطر توسعه متوازن خدمات در جلسه اخير کميسيون فرهنگي به عنوان مشکلي جدي مورد بررسي قرار گرفت.
صلح جو با تأکيد بر اينکه توازن در توزيع ابزارهاي تبليغاتي يکي از مهمترين کارهايي است که مي تواند به شهر چهره ي مطلوب تري بخشد، تصريح کرد: اگر به اين مهم توجه نشود شهر آشفته مي شود، چراکه بر اثر تراکم فضاهاي تبليغاتي، شهروندان با آزردگي روحي و تنش ذهني مواجه مي شوند.
وي در ادامه با بيان اينکه سازمان زيبا سازي بايستي نسبت به تدوين طرح جامع زيبا سازي شهري اقدام کند، افزود: در قالب اين طرح تابلوها با ابعاد مشخص و کاربري جداگانه در خيابانها، ميدانها، تقاطعها و بزرگراهها نصب مي شود.
صلح جو فضاهاي تبليغاتي را مهمترين ابزار اطلاع رساني شورا و شهرداري براي مردم دانست و يادآورشد: با استفاده از اين ابزارها مي توان با مردم صحبت کرد و حقوق و مطالبات شهري را به آنان اعلام و در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندي گام برداشت.
وي در ادامه بيان کرد: متأسفانه با وجود مصوبه شوراي شهر مبني بر عدم واگذاري فضاهاي فرهنگي در شهر توسط شهرداري، شوراي عالي سرمايه گذاري بدون توجه به اين مصوبه با واگذاري 50 استراكبرد به بخش خصوصي با حذف تابلوهاي فرهنگي منظر زيباي شهر را مورد تخطئه قرار داده است.
اين عضو شورا در ادامه بر نصب و جانمايي درست و همه جانبه فضاهاي تبليغاتي در برخي مناطق پر جمعيت شهر همچون مينودر، آبگيلک، پونک، شهرک دانش، مشعلدار و ناصرآباد تأکيد کرد.
صلح جو همچنين گفت: در برخي قسمتهاي شهر جايي براي نصب تيربرد، المان و الگوهاي فرهنگي مشخص نشده كه اين منجر به نابه ساماني بصري در شهر شده شده است و اميدواريم اين مهم با همكاري صميمانه از سوي مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان حل شود تا شهر قزوين نيز همانند شهرهاي تهران، شيراز، مشهد، اهواز و همدان بتواند با وجود چنين فضاهايي شهر را برخوردار كنند.
وي برنامه ريزي هدفمند را لازمه همراهي مردم با ارگانها اعلام کردو گفت: اگر بتوانيم فضاهاي تبليغاتي را با پيامهاي اجتماعي، سلامت و حقوق شهروندي هماهنگ کنيم قادريم بهتر از قبل عمل نماييم.
رئيس کميسيون فرهنگي شورا به يکي از تصميمات مهم اين کميسيون اشاره کردو گفت: فضاهاي تبليغاتي که با مجوز شهرداري به هر سازمان و يا نهادي واگذار شده است توسط سازمان واگذار کننده کنترل و نظارت شود تا به تعهداتي که در تفاهم نامه آمده عمل کنند.
وي ادامه داد: کارگروهي از کارشناسان روابط عمومي شوراي شهر، فرهنگي ورزشي و زيباسازي تشکيل مي شود تا ضمن بررسي وضعيت موجود شهر، ابزارهاي تبيليغاتي کارشناسانه، جامع و کامل در شهر توزيع شود.
پايان پيام/1070/آذر93

تصاویر مرتبط