سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۹/۲۶

عضو شوراي شهر تأکيد کرد؛

وجود بسترهاي جهاني شدن در قزوين

بسترهاي جهاني شدن توسط گذشتگان به خوبي در شهر قزوين فراهم شده است.

 

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري ها با بيان اين مطلب در نشست اخير شورا اظهار داشت: جهاني شدن و شهر اسلامي ميراثي است که گذشتگان قزوين آن را براي شهروندان امروز به يادگار گذاشته‌اند و با نگاه اجمالي به آثار تاريخي به جاي مانده، مي توان اين خصيصه ها را در شهر رصد نمود.

صديقي به برخي از بناهاي اسلامي به جاي مانده از اعصار گذشته اشاره  و تصريح کرد: حسينيه اميني ها، مسجد جامع عتيق و مسجد النبي(ص)  و ديگر بناهاي به جاي مانده داراي سبک معماري منحصر به فرد و هنرهاي ناب ايراني هستند که اين مصاديق، به خوبي گوياي پيشينه غني شهر اسلامي در قزوين است.

وي ادامه داد: وجود امامزاده ها و زيارتگاه ها در شهر قزوين نيز از ديگر بستر هاي فراهم براي حرکت به سوي شهر اسلامي است که بايد از اين ظرفيت ها به نحو مطلوب استفاده نمود.

صديقي با بيان اين مطلب که اسلامي بودن قزوين در تاريخ آن به خوبي مشهود است اظهار داشت: اين روند در مقطعي از تاريخ قطع شده  اما شاکله اصلي آن در اين شهر به خوبي حفظ شده است.

اين مقام مسئول بر لزوم احياي گذشته اسلامي شهر قزوين تأکيد  و تصريح کرد:  بايد گام هاي راسخي براي معرفي جهاني شهر اسلامي قزوين برداشته شود که راه اندازي دبير خانه مجمع جهاني شهر اسلامي فرصتي براي اين موضوع است.

وي با بيان اين مطلب که خدمات‌دهي قزوين به جهان اسلام نيازمند انديشه جهاني است اظهار داشت: جهاني شدن و ارائه خدمات جهاني همچون ايفاي نقش در دبير خانه مجمع جهاني شهر اسلامي نيازمند انديشه جهاني است و بايد بستر هاي لازم را با اتخاذ ساز  وکار هاي منطقي فراهم نمود.

صديقي بر لزوم حمايت از راه اندازي مجمع جهاني شهر اسلامي تأکيد  و تصريح کرد: براي احياي گذشته شهر اسلامي قزوين، بايد از مديران شهرداري و برگزارکنندگان نخستين مجمع جهاني شهر اسلامي حمايت کرد.

 اين عضو شوراي شهر با اشاره به نقش حمايتي ديگر نهادهاي شهر و استان در نهادينه شدن شهر اسلامي در قزوين عنوان کرد: بايد قزوين را به جهانيان و ايرانيان شناساند و  با راه‌اندازي دبير خانه دائمي مجمع جهاني شهر اسلامي در قزوين، گام‌هاي بلندي در راستاي رفع مشکلات و معرفي اين شهر به جهان اسلام برداشت.

 

تصاویر مرتبط