شنبه ۱۳۹۷/۰۲/۰۸

طرح شهید انصاری شرقی بدون نظر شورای شهر و کارشناسان شهرداری تهیه شده است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حکمت الله داودی رئیس پارلمان محلی در صحن علنی شورای شهر با تبریک فرارسیدن هفته شوراها به روند شکل گیری این نهاد اشاره کرد و افزود:

طرح شهید انصاری شرقی بدون نظر شورای شهر و کارشناسان شهرداری تهیه شده است

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حکمت الله داودی رئیس پارلمان محلی در صحن علنی شورای شهر با تبریک فرارسیدن هفته شوراها به روند شکل گیری این نهاد اشاره کرد و افزود:

 

در نهم اردیبهشت ماه سال58با فرمان امام خمینی(ره) به شورای انقلاب مبنی بر تدوین آیین نامه شوراهای اسلامی صادر و پس از آن با اضافه شدن مواد مختلف قانون اساسی، موضوع تشکیل شورای اسلامی به عنوان مردمی ترین نهاد اجتماعی برای اداره شهرها مطرح و در نهایت از سال78اولین دوره شوراهای شهر و روستا شروع به کار کرد.

 

وی اضافه کرد:اکنون،  پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پس از گذشت چهار دوره  باتجربه ای قوی تر وارد میدان شده و شناخت خوبی از نیازها و مشکلات شهر و نظارت بر عملکرد شهرداری داشته است.

 

❇️داودی در ادامه از اتمام برنامه پنج ساله اول مدیریت شهری و برنامه ریزی شورای پنجم برای تدوین و تصویب برنامه پنج ساله دوم خبر داد و افزود:

 

این نشان می دهد که تمام اقدامات و برنامه های شهرداری نه حول محور یک شخص بلکه بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری می شود.

 

وی ادامه داد:طی این مدت اتفاقات خوبی در امور شهر قزوین افتاده و در اینده نزدیک نیز اجرای طرح TOD(توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) با همکاری دستگاه هایی چون راه و شهرسازی و شهرداری در دستور کار است تا قزوین این کار را به عنوان اولین شهر از بین پنج شهر اجرا کننده این طرح اجرا کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در آستانه دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و افزود:مدیریت شهری قزوین نیز در راستای حفظ نام این خلیج همیشه فارس در حافظه تاریخی مردم،  این نام را بر روی میدان ورودی از بویین زهرا گذاشته است.

 

وی در ادامه با تبریک 11اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر بر ارج نهادن و ارزش گذاری به مقام کارگران تاکید کرد و افزود:تمام مشکلات صنعت و اقتصاد کشور فشار مضاعفی بر روی قشر کارگر وارد می کند و امیدواریم با توجه به تاکید آموزه های دینی ما مبنی بر قدردانی و احترام به شان کارگران، در آینده شاهد حل مشکلات جامعه کارگری باشیم.

 

وی در ادامه با اظهار مخالفت با طرح پیشنهادی درباره اجرای طرح شهید انصاری شرقی افزود:برای تصمیم قطعی در این زمینه باید نشست های فنی برگزار و درباره آن تصمیم گیری شود.

 

داوودی ادامه داد: این طرح تهیه شده توسط شورای معماری، شهرسازی راه و شهرسازی بدون نظر شورای شهر و کارشناسان شهرداری تهیه شده است.

 

علی رغم گذشت چهار دهه از طرح شهید انصاری شرقی به لحاظ ابلاغ طرحهای  متعدد، شهرداری دچار سردرگمی شده است  و هم‌چنین علی رغم تملک بیش از هشتاد درصد از طرح و باز گشایی مسیر متاسفانه در سال ۹۲ آنرا متوقف نموده و طرح جدیدی را بدون نظر کارشناسان شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر  ارائه کرده اند و مردم منطقه همچنان پس از ۴۰ سال در بلاتکلیفی بسر میبرند.