چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۲۴

فاطمه اشدري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

فرهنگسراي شهيد رقيه رضايي به عنوان اولين فرهنگسراي ويژه بانوان قابليت کاربري دارد

فرهنگسراي شهيد رقيه رضايي به عنوان اولين فرهنگسراي ويژه بانوان قابليت کاربري دارد و مستعد براي اختصاص ويژه براي بانوان شهر است و مي تواند با اين کارکرد جديد در سطح شهر به شهروندان معرفي شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران قزوين؛ فاطمه اشدري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جريان بازديد کميسيون فرهنگي شوراي شهر از فرهنگسراي درحال افتتاح محله مسجد سنجيده که همزمان با شنبه 27 خرداد ماه به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: فرهنگسراي شهيد رقيه رضايي به عنوان اولين فرهنگسراي ويژه بانوان قابليت کاربري دارد و مستعد براي اختصاص ويژه براي بانوان شهر است و مي تواند به عنوان اولين فرهنگسراي مخصوص بانوان در سطح شهر معرفي شود.

وي ادامه داد: براساس مصوبه شوراي نامگذاري و تأکيد کميسيون فرهنگي_ورزشي نام اين فرهنگسرا که اکنون سردرب آن "فرهنگسراي سنجيده" نامگذاري شده، بايد به فرهنگسراي شهيد رقيه رضايي تغيير پيداکند و براي استفاده بانوان مهيا شود.

وي درادامه به کاربري، ويژگي و طراحي خاص اين مرکز اشاره کرد و افزود: ازآنجاييکه بانوان اکثريت مخاطبين فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ شهر را تشکيل مي‌دهند و چون نام اين فرهنگسرا به نام شهيد رقيه رضايي است، مناسبت دارد به عنوان اولين فرهنگسرا ويژه بانوان اختصاص يابد و تمهيدات لازم بر اساس خواستگاه بانوان مناسب با نياز بانوان در اين محله مهيا و تجهيز شود و از ابتدا براي حضور و استفاده پررنگ بانوان مهيا کرد.

اين عضو شورا خاطر نشان کرد: باتوجه به اينکه پيش از اين در مراسم کنگره و يادواره شهيد رقيه رضايي از طرف سپاه صاحب الامر(عج) و مجمع بسيج جامعه ي زنان با حضور مسئولان سرديس شهيد رقيه رضايي رونمايي شدهاست ، از طرف سازمان زيباسازي مقرر شده در مکان مناسبي در فرهنگسراي شهيد رقيه رضايي، نصب و در معرض ديد مخاطبين قرار گيرد و بخشي از زندگينامه و مبارزات و تاريخچه شهادت ايشان که از شهداي گرانقدر حج مي باشند.

وي در خاتمه گفت: ايشان در سال 95 به عنوان شهيد شاخص در سطح کشور مطرح و انتخاب شدند که براي معرفي اين بانوي معلم فرهيخته، ايثارگر، جهادگر، مومن، محجبه و با تقوا به عموم مردم، خصوصاً بانوان، به نحو شايسته پرداخته و اطلاع رساني شود.

پايان پيام/2737/خرداد96

تصاویر مرتبط