دوشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اشدري،رئيس کمسيون فرهنگي-ورزشي شوراي شهر قزوين:

نشريه پيامشهر مخاطبان واقعي خود را پيدا نکرده است

رئيس کميسيون فرهنگي-ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: نشريه پيامشهر فارغ از هر گونه درآمد زايي است و هنوز صاحب و مخاطب اصلي خود را در شهر پيدا نکرده است.

به گزارش روابط عمومي شوراي شهر اسلامي قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کمسيون فرهنگي-ورزشي در جريان بررسي لايحه بودجه شهرداري قزوين با اشاره به رديف بودجه ي نشريه پيام شهر اظهار کرد: نشريه پيامشهر هنوز مخاطبان واقعي خود را پيدا نکرده است به اين معنا که اين نشريه نه تنها همچنان بروي پيشخوان روزنامه فروشي ها بدون مشتري مانده، بلکه به شکل رايگان در مراکز عمومي و نماز جمعه پخش مي شود.

اعتبارات پيامشهر بر رديف بودجه افزوده است

وي افزود: علاوه براين، در بودجه هزينه اي، اعتباري براي نيروي انساني به اضافه هزينه مکان و ساختماني که در اختيارش به رايگان گذاشته شده به رديف اين بودجه افزوده شده است.

رئيس کميسيون فرهنگي-ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين بيان کرد: در ايجاد آگهي ها بايد بر اين موضوع تاکيدکرد که بيشتر سفارش برخي از اشخاص به طور رايگان انجام مي گيرد که اين امر نيازمند بررسي است.

پيامشهر در جذب درآمد از طريق آگهي موفق عمل نکرده است

به گفته اين عضو شورا، اين نشريه در جذب درآمد از محل پخش آگهي ها موفق عمل نکرده است.

اشدري توضيح داد: حتي مهمترين آگهي‌هاي مناقصه به اضافه مزايده و جلب مشارکت بخش خصوصي توسط ديگر نشريات محلي و روزنامه اي انجام مي‌شود، اين موضوع در حالي است که دستگاههاي زير مجموعه بايد اخبار، رپرتاژ و گزارش مصور و رنگي که براي بيلان کار دارند را در اختيار نشريه پيام شهر بگذارند، ولي اين امر با صرف هزينه از طريق ديگر رسانه هاي مطبوعات انجام مي گيرد و بابت آن هزينه گزافي از طرف سازمان هاي شهرداري پرداخته مي شود.

وي ادامه داد: اين موضوع دليل بر تأييد اين مسئله است که پيام شهر نسبت به ديگر نشريات، حتي نشريات محلي جاذبه‌هاي لازم را بدست نياورده است.

با نشريه اي به جز پيامشهر قرارداد بسته شود

اشدري در ادامه پيشنهاد داد: نمي‌توان با قرارداد پيمان با يکي از هفته‌نامه ها و البته بهتر از آن با روزنامه محلي از آنان درخواست کرد تا مطالب لازم شورا ،مديريت شهري و مصوبات شورا را با همين عنوان "پيام شهر"با هزينه حداقل آنهم هر روز نه هفته اي يکبار به سمع نظر مردم برسانند.

 وي با اين سؤال که تا کي بايد پيامشهر به عنوان مصرف کننده در رديف هزينه بودجه قرار بگيرد؟! گفت: در اين امر مي بايست جلسه اي با شهردار صورت پذيرد تصريح کرد: اين نشريه فارغ از هر گونه درآمد زايي است و هنوز صاحب خود را در شهر پيدا نکرده است.

پايان پيام/2493/بهمن95

تصاویر مرتبط