دوشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

صلح جو،رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي اسلامي شهر قزوين:

صندوق حمايت از توليد آثار دفاع مقدس راه اندازي شود

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: نهادهاي فرهنگي و نظامي مي توانند با راه اندازي صندوق حمايت از توليد آثار دفاع مقدس، در نشر اسناد تاريخي انقلاب موثر واقع شوند.

به گزارش شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر قزوين با اشاره به هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: خاطره نويسي در حوزه ادبيات يکي از بهترين آثار هشت سال دفاع مقدس است و از سوي ديگر، کمبود بودجه يکي از مشکلات اساسي در نشر آثار شهدا است که موجب کم کاري در اين زمينه شده است.

وي افزود: اگر اين نقيصه مالي تامين شود نويسندگان با انگيزه و عزم جدي در اين مسير گام بر مي دارند، همچنين نويسندگان در پيدا کردن سوژه اي جذاب در بخش خاطره نويسي با مشکل مواجه هستند.

همکاري رزمندگان با نويسندگان

به گفته وي، همکاري رزمندگان با نويسندگان مي تواند در منابع اطلاعات موثر واقع شود به طوري که خاطرات هشت سال دفاع مقدس را زنده کند.

صلح جو توضيح داد: بازگو کردن خاطرات شهدا براي جوانان مي تواند ويژگي هاي رزمندگان را که در اوج تحريم هاي نظامي و اقتصادي دشمن را به زانو در آوردند و با تبعيت از ولي فقيه به پيروزي رسيدند، به عنوان الگويي شايسته توصيف کند.

رسالت نويسندگان به دوش کشيدن ادبيات پايداري است

به گفته اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين،دفاع مقدس گنجينه اي است که بايد براي سالهاي آينده نيز حفظ شود، در اين بين رسالت يک نويسنده نه تنها استفاده از تجربيات شهداء بلکه به دوش کشيدن وقايع تاريخي و ادبيات پايداري است.

دفاع مقدس تاريخ انقضا ندارد

اين مسئول ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس همچون تاريخي است که انقضاء ندارد و خواندن آثار مکتوب آن امري ضروري براي تربيت نسل آينده است.

اين مسئول با بيان اينکه هيچ انسان عاقل و سليمي جنگ را ستايش نمي کند بيان کرد: همبستگي و همدلي قومي سبب شد که رزمندگان  در شرايط سخت بر دشمنان غلبه کرده و پيروز ميدان شوند.

راه اندازي صندوق حمايت از توليد آثار دفاع مقدس

به گفته وي،نهادهاي فرهنگي و نظامي مي بايست صندوق حمايت از توليد آثار دفاع مقدس راه بيندازند و به اين شکل به رزمندگان توجه و کمک کنند.

صلح جو با بيان اينکه انقلاب اسلامي نقطه پاياني ندارد اضافه کرد: در اين راستا ضروري است در زمينه هنر و فرهنگي بيش از پيش قوي تر عمل کنيم.

 

به گفته وي،شورا ي اسلامي شهر قزوين در حفظ و نشر آثار ارزشهاي دفاع مقدس و چاپ کتبي همچون وصيتنامه شهيدان چگيني موفق عمل کرده است.

اين عضو شورا احداث زائر سرا،برپايي برنامه هاي فرهنگي همچون نمايش،ياد واره شهدا ،شب خاطرات و مصاحبه با رزمندگان و ثبت خاطرات آنان را از برنامه هاي مهم در حفظ و آثار ارزشهاي اسلامي دفاع مقدس عنوان کرد.

پايان پيام/2384/دي95

تصاویر مرتبط