9/27/2016

غياثوند، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين خواستارشد؛

آقاي رئيس جمهور! سهم استان قزوين از اعتبارات ملي چه مقدار خواهدشد؟/نفس باغستان تشنه قزوين به شماره افتاده است

سفر هيأت دولت به قزوين فرصتي است تا سهم استان قزوين از اعتبارات ملي با توجه و اهتمام آقاي روحاني رئيس جمهور ايران مشخص شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر با اشاره به سفر رئيس جمهور در 7مهر ماه به قزوين، به مطالبات و خواسته‌هاي شهر قزوين اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته سهم شهر قزوين از اعتبارات ملي و پروژه هاي عمراني اندک و درحد صفر بود که اميدواريم در اين سفر اتفاقات مثبتي براي شهر قزوين رقم خورد.

وي با اشاره به اقدامات مثبت مجموعه مديريت شهري در مشارکت و ساخت تقاطع هاي غيرهمسطح شهر همچون پل خليج فارس و امام رضا(ع) گفت: پروژه‌هايي همچون بوستان ملي باراجين، ساماندهي امامزاده حسين(ع)، هادي آباد، انصاري شرقي، ادامه تملک مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه و احداث فرهنگسراها زماني تکميل مي‌شوند که منابع دولتي به آنها تعلق بگيرد.

اين عضو شورا با بيان اينکه منابع شهرداري‌ها و به ويژه شهرداري قزوين براي انجام پروژه هاي کلان ناکافي است، ادامه داد: به ديگر شهرداريهاي کشور همچون شهرداري کرمان براي انجام پروژه هاي شهري اعتبارات دولتي اختصاص داده مي‌شود و انتظار داريم شهرداري قزوين نيز مورد توجه متوليان امر و به ويژه رياست جمهوري ايران قرار بگيرد.

وي در ادامه به نيازها و پروژه هاي نيمه تمام و کلان شهر قزوين اشاره کرد و افزود: اختصاص اعتبار دولتي براي تکميل پروژه تملک هادي آباد و ساماندهي امامزاده حسين(ع) و خروج مردم ساکن در محدوده اين پروژه ها از بلاتکليفي، حل مشکل اشتغال و اخذ تصيمات جدي براي خروج واحدهاي صنعتي استان از رکود، حمايت از طرحهاي گردشگري و سرمايه گذاري بايد مورد توجه هيأت محترم دولت قرار بگيرد.

اين عضو شورا تأکيد کرد: در سفر پيش رو بايد براي احداث بارانداز ملي که در شوراي عالي شهرسازي متوقف شده است تصميماتي اخذ شود، ساخت فرودگاه قزوين تعيين تکليف شود، احداث خط مترو قزوين_هشتگرد وارد مرحله اجرايي شود تا به اقتصاد و پويايي شهر کمک کند و نيز براي حل مشکلات باغستانهاي تشنه سنتي که نفسهايشان به شماره افتاده و ميراث طبيعي شاخص و کم نظير کشور به شمار مي آيد، اعتبار مشخصي درنظر گرفته شود.

وي ساماندهي ورودي‌ها و کمربندي شهر قزوين را مهم دانست و ادامه داد: با خروج پادگان و لشگر 16 زرهي از داخل شهر که 180 هکتار از اراضي شهري را بدون استفاده نموده و محل اجراي طرح ترافيک و رينگ اول شهر نيز هست، شهر براي انجام کارهاي عمراني و خدمات شهري وسعت بيشتري پيدا خواهد کرد و در کنار اين از رئيس جمهور محترم خواستار به کار گيري تمهيدات لازم براي خروج خط لوله نفت از داخل به خارج از شهر هستيم.

غياثوند در ادامه با اعلام اين نکته که در حوزه ورزشي، با کمبود سرانه ورزشي مواجه‌ايم و در اين بخش نيز بايد مورد توجه مقام ارشد قوه مجريه قرار بگيرد، افزود: جاده هاي استاني و به ويژه راههاي منتهي به نواحي منفصل از وضعيت مناسبي برخوردار نبوده و بايد مورد توجه متوليان امر قرار بگيرد.

وي در خاتمه يادآورشد: در کنار اين از پنج هزار تن قيري که قرار بود از بودجه ملي براي ارتقاء راههاي استان اختصاص پيدا کند، تنها يکهزار تن براي بهبود آسفالت اختصاص پيدا کرده است که در اين بخش نيز به توجه و اهتمام نيازمنديم.

پايان پيام/2098/مهر95               

related images