پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۵

غياثوند، نايب رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

شهرسازي و معماري اسلامي_ايراني مروج سبک زندگي اسلامي با محوريت خانواده است

بخش مهمي از فرمايش مقام معظم رهبري در ترويج سبک زندگي اسلامي با محوريت خانواده با رونق شهرسازي و معماري اسلامي_ايراني محقق و اجرايي مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند نايب رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي شهر با اشاره به ابلاغ سياستهاي کلي خانواده ازسوي مقام معظم رهبري در کشور اظهارکرد: بخش مهمي از فرمايش مقام معظم رهبري در ترويج سبک زندگي اسلامي با محوريت خانواده با رونق شهرسازي و معماري اسلامي_ايراني محقق و اجرايي مي‌شود.

وي ادامه داد: توجه همه بخشها و دستگاهها به سياستهاي کلي خانواده که از سوي مقام معظم رهبري اعلام شد و تلاش درراستاي عملياتي کردن موضوعات مختلف آن اعم از مبارزه با جنگ نرم دشمنان، محور قرارگرفتن خانواده، ارتقاء معيشت، رونق اقتصادي و ديگر موضوعات اشاره شده، از ضروريات است.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري در بخشي از اين سياستها به محوريت قرارگرفتن خانواده در سياستهاي راهبردي دستگاهها و به ويژه نظام مسکن و شهرسازي تأکيد داشتند، افزود:

فرمايش مقام معظم رهبري در ترويج شهرسازي و معماري اسلامي با توجه و رونق معماري اسلامي_ايراني محقق مي‌شود؛ اصل و مبنا قرارگرفتن خانواده در معماري و شهرسازي، اين مهم را در ذهن تداعي مي‌کند که بايد به معماري اسلامي_ايراني که خانواده در حريم ارزشمندي زندگي مي‌کرد، بازگرديم.

رئيس کميسيون شهرسازي در توصيف شهرسازي و معماري اسلامي، بيان کرد: تفکيک فضاهاي عمومي از خصوصي، ايجاد فضاهاي عمومي متناسب با نياز خانواده در شهرسازي و طراحي مجتمع ها و مراکز مختلف ، ايجاد فضاي سبز مناسب در کاربري‌هاي مختلف، توجه به عدم  اشرافيت و ... از مهمترين ويژگيهاي شهرسازي به سبک زندگي اسلامي_ايراني است.

اين عضو شورا با اشاره به دردستورکار قرار داشتن تدوين ضوابط و دستورالعملهاي دفترچه معماري اسلامي و ايراني در کميسيون شهرسازي اظهارداشت: اين ضوابط در آستانه تکميل قرار دارند و سعي شده تا چارچوب و ساختار آن مطابق با سبک زندگي ايراني_اسلامي تدوين شود و پس از ابلاغ به دستگاههاي متولي، کاربرد عمومي و همگاني داشته باشند.

وي در خاتمه از شهرداري و ديگر دستگاهها تلاش در راستاي ترويج سبک زندگي ايراني_اسلامي با برگزاري برنامه هاي کاربردي را خواستارشد و افزود: بايد در اين بخش زيرساختها را فراهم کرد و از بيان مباحث تئوري و برپايي همايش، به مرحله اجرا و عملياتي کردن امور دست زد تا به نتايج مطلوب رسيد.

پايان پيام/2077/شهريور95

تصاویر مرتبط