7/21/2016

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور:

عوامل ايجاد سد معبر در قزوين برطرف شود/تعيين تکليف پروژه هادي آباد ضروري است

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: مسؤولان با عمل به وظايف خود عوامل ايجاد سد معبر در بازارها، ميادين، پياده راه و خيابان‌ها را برطرف کنند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از فارس؛ علي صادقي‌نيارکي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين که صبح امروز در تالار اجتماعات اين شورا برگزار شد در نطق پيش از دستور خود، اظهار کرد: ساماندهي و اعمال نظم و نظارت بر بازارها و جمع‌آوري سد معبر با توجه به اينکه شهر قزوين سابقه مدنيت، تاريخي و فرهنگي و جايگاه ممتاز از نظر جغرافيايي، اقتصادي و اجتماعي دارد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي افزود: اکنون نحوه‌ اداره و شرايط حاکم بر بازار ميادين تره‌بار به ويژه علاف‌راسته، سپه و خود بازار هيچ هماهنگي و سنخيتي با شأن مردم شهر قزوين ندارد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه وضعيت مطلوب بازارها، ميادين، پياده راه و خيابان‌ها جزو حقوق مسلم مردم شهر و شهروندان است، بيان کرد: اين موضوع به دليل بي‌توجهي مسؤولان همه دستگاه‌ها و سازمان‌هايي که متولي اين امر هستند، در رأس آن جزئيات شهرداري‌هاي مناطق و سازمان ساماندهي ميادين وضعيت نامطلوبي دارد.

صادقي‌نيارکي عنوان کرد: در بازارها و ميادين برخي افراد به حقوق شهروندي تعدي کرده و سودجويي مي‌کنند و موجب اخلال نظم اجتماعي در بازار و ميادين مي‌شوند که همين موجب رنجش شهرونداني است که براي تهيه مايحتاج خود به مراکز عرضه کالا و ميوه و تره‌بار مراجعه کردند.

اين مسؤول بيان کرد: در اين راستا مسؤولان مربوطه خوب عمل نکردند و مديران سطح استان قزوين که وقت آن‌ها بايد براي کارهاي بسيار مهم اين استان گرفته شود به موارد اين چنيني بپردازند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين ادامه داد: از مسؤولان انتظار مي‌رود با عمل به وظايف خود موجب اطمينان خاطر و آرامش شهروندان را در بازارها و ميادين با رفع کامل سد معبر فراهم آورند.

صادقي‌نيارکي با بيان اينکه پروژه هادي‌آباد بيش از 80 درصد تملک شده و 20 درصد باقي مانده است، خاطرنشان کرد: توقف و بلاتکليفي اجراي طرح ياد شده شرايط سختي را براي مردم ايجاد کرده است که در اين راستا اهتمام ويژه مسؤولان را مي‌طلبد تا با به‌کارگيري راهکارهايي اين طرح به اتمام برسد.

وي با اشاره به بازگشايي و رفع معارض بلوار اميرکبير وي مطرح کرد: اين موضوع بايد به صورت جدي پيگيري و اقدام شود تا شاهد سوانح رانندگي و موجب خسارت به شهروندان نباشيم.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين عنوان کرد: رسيدگي به فضاي سبز ميادين ورودي شهر به ويژه بلوار صنعت که رها شده است چاره‌انديشي براي امکان صدور اسناد مالکان زحمتکش و شريف مجتمع‌هاي مينودر از ديگر موضوعاتي است که بايد با راهکار عملي تعريف و رفع مشکل شود.

صادقي‌نيارکي اضافه کرد: احداث پياده‌راه‌ها و فضاي سبز شهرک مينودر، توجه به رفع مشکلات مناطق منفصل شهري از جمله راه ارتباطي نجف‌آباد، اجراي طرح جمع‌آوري و دفع فاضلاب اسماعيل‌آباد و طراحي و احداث طرح تعريض محور قزوين بويين‌زهرا به موضوع راه‌هاي دسترسي و زيرگذر براي روستاي مشعل‌دار برنامه‌ريزي و اقدام مناسب صورت نگرفته است.

اين مسؤول ادامه داد: براي رفع مشکلات ياد شده از استانداري قزوين و اداره‌کل مسکن و راه و شهرسازي استان قزوين تقاضا داريم اقدامات لازم را براي رفع آ‌ن‌ها انجام دهد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: تعيين تکليف و رفع مشکل ساخت و ساز در بلوار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي و ساماندهي به منظور سيماي منظر شهري را در يکي از مهم‌ترين مبادي ورودي شهر قزوين در نظر دارم.

پايان پيام/1980/تير95

related images