7/19/2016

يکي از مهمترين نتايج جلسه اخير کميسيون شهرسازي پارلمان محلي قزوين:

ادامه اجراي طرح ساماندهي امامزاده حسين(ع) با فعاليت در فضاهاي باز، آغاز شود

طرح توسعه و ساماندهي امامزاده حسين(ع) از سوي متوليان امر در شهرداري، با آغاز عمليات اجرايي در فضاها و زمينهاي باز موجود وارد فاز اجرايي و جديدي شود.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ کميسيون شهرسازي پارلمان محلي قزوين با دستورکار بررسي طرح توسعه و ساماندهي آستان مقدس امامزاده حسين(ع) و با حضور اعضاي شوراي شهر، نمايندگان شهرداري، اداره کل اوقاف و هيأت امناء امامزاده، مشاور طرح و کارشناسان ذيربط در تالار مردم شورا برگزار شد و يکي از مهمترين نتايج جلسه که اعضاي شورا بر آن تأکيد داشتند اين مهم بود که به متوليان شهرداري پيشنهاد دادند نسبت به اجراي پروژه ساماندهي در فضاها و زمينهاي باز موجود در اطراف پروژه اقدام کنند و در جريان انجام اين مهم نسبت به تملک پلاکهاي باقيمانده و گسترش پروژه در اين فضاها اقدام بعدي را به عمل آورند.

توجه به معماري اسلامي و ايراني و شرايط اقليمي در طرح امامزاده حسين(ع)

حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي در ابتداي جلسه گزارش جامعي درباره طرح ساماندهي امامزاده حسين(ع) شامل مساحت، فضاها و کاربري‌ها، ميزان سرانه ها، تملکات، ارزيابي از برآورد هزينه اجراي طرح و اعتبارات تخصيص يافته را اراده داد.

وي در ادامه با تأکيد بر به کارگيري آموزه هاي معماري اسلامي و ايراني در اجراي پروژه تأکيد کرد: رعايت شرايط اقليمي در طراحي فضاها و کاربري‌هاي متنوع پروژه از سوي طراح و مجري پروژه، امر لازمي است.

هوشمندسازي ساختمانها و استفاده از تکنولوژي روز در طرح

علي فرخزاد رئيس کميسيون عمران پارلمان محلي نيز گفت: پيش بيني و تمهيدات لازم براي هوشمندسازي ساختمانها و استفاده از تکنولوژي و انرژي هاي جديد _بام سبز_ دردستورکار قرار بگيرد.

وي با تأکيد بر اينکه شرايط ساخت پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) با موقعيت مکاني و ويژگيهاي پل امام رضا(ع) مطابقت داشته باشد، افزود: بازنگري و مطابقت طرح با ايده و طرح درنظرگرفته شده براي پروژه ساماندهي گلزار شهداء نيز بسيار مهم و اساسي است.

اجراي فضاي سبز مناسب و باکيفيت براي استفاده زائرين و مجاورين حرم

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي پارلمان محلي نيز بر اجراي فضاي سبز مناسب و باکيفيت در طرح به منظور استفاده زائران و مجاورين حرم تأکيد کرد و افزود: فضاهايي همچون مکانهاي سبز داخلي که در اختيار و تملک شهرداري است، به منظور جلب مشارکت و ايجاد انگيزه نيازمند مشارکت مردمي و سرمايه گذاري بخش خصوصي هستند، در طرح مدنظر قرار بگيرد و درکنار اين، فضاهاي فرهنگي_ورزشي که مي تواند به عنوان پروژه خدماتي در اختيار مردم باشد و موجب شور و نشاط و تحول شهروندان اين مناطق گردد نيز در طرح گنجانده شود.

 وي خاطرنشان کرد: بررسي و پيش بيني فضاي مناسب به منظور فرود بالگرد در مراسمها و تشريفات مقامات رسمي در طرح نيز مي‌تواند به خاص و منحصربه فرد شدن پروژه کمک شاياني نمايد.

پايان پيام/1971/تير95 

 

related images