پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۱۰

حجت الاسلام والمسلمين عابديني در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين:

امنيت اولين مقوله شهرسازي به شمار مي‌آيد/مسئولان عوامل اجرايي منويات الهي هستند

نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: مسئولان و مديران شهري بايد رفع نيازهاي مادي همه آحاد جامعه، چه کافر و چه مسلمان را در نظر داشته و حق همه را پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين و به نقل از پايگاه اطلاع رساني نمايندگي ولي فقيه در استان؛ حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني در ديدار نمايندگان مردم استان، شوراياران و اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين، اظهار کرد: شورا، يکي از بروز و ظهورهاي ديني است و از اين منظر داراي اهميت بالايي است.

 وي با بيان اين‌که در دين موضوع برکت يک واقعيت آسماني است، تصريح کرد: اصولاً کاري که قرآني باشد و براي رضاي خدا انجام شود، صاحب برکت مي‌شود، زيرا خداي متعال همواره برکت را در کنار نام قرآن قرار داده است.

 نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين ادامه داد: وقتي خداي متعال نام قرآن را به نام ذکر آورده است، مي‌فرمايد: اين قرآن ذکر با برکتي است که خداي متعال به شما عنايت کرده است.

 امام‌جمعه قزوين بيان کرد: خداي متعال در جاي ديگر مي‌فرمايد، اين کتاب و قرآن پر از برکت است و ما هم براي اين که کارهايمان با برکت همراه شود، بايد همه چيزمان را با قرآن ساماندهي کنيم.

وي گفت: اگر کارهايمان را با قرآن ساماندهي نکنيم، رنگ منيت به خود مي گيرند و در نتيجه با برکت همراه نمي‌شود و خداي متعال نيز در اين خصوص فرموده: آن کارهايي که رنگ منيت به خود مي‌گيرند، تاريخ مصرف دارند و روزي تمام خواهند شد.

 حجت الاسلام والمسلمين عابديني با تأکيد بر اين که همه مسائل ما مرتبط با مسائل ديني و قرآني است، افزود: حضرت ابراهيم پس از ساخت خانه خدا از خداي متعال درخواست کرد که آنجا را شهري قرار دهد و در جاي ديگر پس از اينکه مکه به شهري تبديل شده، درخواست مي‌کند تا امنيت در اين شهر برقرار شود.

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين خاطرنشان کرد: آلودگي صوتي، ريزگردها، آب آشاميدني و ترافيک از مصاديق امنيت در اين دوران به شمار مي‌آيند و مسئولان بايد تلاش کنند که اين معاني را در بالاترين کيفيت فراهم نمايند.

وي اضافه کرد: بعد از تحقق امنيت، حضرت ابراهيم از خداي متعال مي‌خواهد تا اهل اين شهر را از ثمرات و محصولات (غذا و همه ابزارهاي مورد نياز زندگي) بهره‌مند کند و اين مهم نشان مي‌دهد که تنها خداي متعال اين کارها را انجام مي دهد و ساير عوامل، ابزار و وسيله هستند.

امام‌جمعه قزوين اظهار کرد: در حوزه پزشکي نيز اين خداي متعال است که شفا دهنده است و دارو، پزشک و هر کار درماني همگي ابزار و وسيله به شمار مي‌آيند.

وي بيان کرد: خيلي وقت‌ها کارهايمان به بن بست مي‌رسند، مسئولان مي‌خواهند کاري انجام بدهند اما کارها پيش نمي‌رود در حالي که اگر به در خانه خدا برويم، خدا از راه‌هايي که هيچ گاه فکر آن به ذهن انسان خطور نمي‌کند، مشکلات را از پيش رو بر مي‌دارد که نمونه آن را در درياچه اروميه که با افزايش نزولات آسماني برطرف شد، مي‌بينيم.

وي يادآور شد: خداي متعال تحت تأثير عالم نيست، بلکه محيط بر عالم و اثرگذار در عالم است و فقط خداوند است که در همه چيز عالم اثرگذار است و اين معاني را بايد با جديت و حساسيت بيشتري دنبال کنيم.

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين ادامه داد: حضرت ابراهيم از خداي متعال مي‌خواهد به کساني که به روز رستاخيز ايمان دارند، از ثمرات و محصولات اين عالم بهره‌مند کن، اما خداي متعال در پاسخ مي‌گويد آن‌هايي که کافر هم هستند بايد از ثمرات و محصولات اين عالم بهره‌مند شوند.

 امام جمعه قزوين يادآور شد: خداوند به آن کسي که کافر است متاع قليل مي دهد، قليل شامل همه آن چه که در دنيا هست مي شود. خداي متعال مي‌فرمايد اگر مؤمنان کافر نمي‌شدند کاري مي‌کردم که سقف خانه کافران هم از طلا درست شود زيرا اين‌ها متاعي قليل است.

وي اذعان کرد: مسئولان و مديران شهري زماني که به رفاه مردم فکر مي‌کنند بايد رفع نيازهاي مادي همه آحاد جامعه، چه کافر و چه مسلمان را در نظر داشته و حق همه را پرداخت کنند.

پايان پيام/1940/تير95

تصاویر مرتبط