چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۰۹

پارلمان محلي قزوين مورد تأکيد قرار داد:

رضايت شهروندان با تکميل پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) رقم مي‌خورد

اعضاي پارلمان محلي قزوين پاي کارآمدن دستگاههاي مسئول پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) را يک ضرورت دانستند و تحقق اين مهم را موجب اعتماد مردم به مسئولان و کسب رضايت آنان برشمردند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج ا... فصيحي رامندي در جلسه اخير شوراي اسلامي شهر که در تالار مردم شورا برگزار شد، ضمن گراميداشت ليالي قدر و تسليت فرارسيدن شهادت حضرت علي(ع) اظهار اميدواري کرد: شيعيان با الگوپذيري از منش و سيره زندگي مولا علي(ع) و بر اساس فرمايش اين امام همام، با تکيه بر تقوا و پرهيزکاري يار و مددکار هم نوعان و شيعيان باشيم.

فصيحي رامندي همچنين با اشاره به آخرين تحولات و تصميم گيري‌ها در استان براي ادامه ساماندهي امامزاده حسين(ع) و وظايفي که دستگاههاي متولي براساس تأکيد استاندار بردوش دارند، گفت: تاکنون 51 پلاک در اين طرح با اعتباري بالغ بر 6 ميلياردو 700 ميليون تومان تملک شده است و شهرداري 4 ميليارد و 700 ميليون تومان، راه و شهرسازي 968 ميليون تومان و اوقاف و امور خيريه 900 ميليون تومان از تعهدات خود را پرداخت کردند و اين درحالي است که اغلب مراجعات مردمي به شهرداري قزوين بوده و درصورتيکه، ديگر دستگاهها به اندازه اين ارگان مسئول هستند.

 رئيس شورا خبرداد: اداره کل راه و شهرسازي براي انجام مابقي تعهدات خود از 6 ماه قبل تاکنون قول اختصاص 13 قطعه زمين را به شهرداري داده تا از محل فروش آنها مابقي تملکها را انجام دهد که رقم کلي اين زمينها 5 ميليارد تومان مي شود، از سوي ديگر تصميم گيري شد تا همکاري اداره راه ادامه يابد و اوقاف نيز در رابطه با ادامه پروژه همکاري لازم را به عمل آورد.

وي در رابطه با طرح فاز يک طرح نيز گفت: در اين بخش مرکز درماني، رائرسرا و سرويس بهداشتي ديده شده و اسناد مناقصه طرح نيز درحال آمادگي قرار دارد، از سوي ديگر پيشنهاد شد که از اعتبارات استاني و ملي براي اجراي طرح استفاده شود و اولويت با اجراي فاز يک نباشد و تملکها به مرور انجام شود تا کار متقوف نگردد.

*نقش آفريني آستان قدس رضوي در تکميل و ساماندهي پروژه امامزاده حسين(ع)

احد چگيني عضو شوراي اسلامي شهر و رئيس شوراي استان در جلسه با اشاره به طرح موضوع اوقاف مبني بر سندزدن زمينها به نام اين ارگان گفت: ازنظر قانوني حق واگذاري زمينها به غير از سوي شهرداري وجود ندارد و تنها واگذاري حق انتفاع مجاز است.

وي با اشاره به ناميده شدن قزوين به عنوان چهارمين حرم اهل بيت(ع) و نسبت فرزندي امامزاده حسين(ع) با امام رضا(ع) بيان کرد: نقش آفريني آستان قدس رضوي در ادامه و تکميل پروژه بسيار مهم و اساسي است و ضمن اينکه مي‌توان از اين پتانسيل استفاده کرد، از توان و مشارکت بخش خصوصي نيز مي‌توان بهره برد.

*مديران شهرستان قزوين مسئول اصلي بلاتکليفي پروژه امامزاده حسين(ع)

محمدرضا صديقي رئيس کميسيون شوراياري با اشاره به بلاتکليفي دوساله مردم در طرح، مديران شهرستان قزوين را مسئول و متولي اصلي اين پروژه دانست و ادامه داد: اگر شوراي اسلامي شهر و شهرداري قدم در راه اجراي پروژه برنمي‌داشتند همچون پروژه سعدالسلطنه، پروژه آغاز نمي‌شد.

وي با اشاره به مشکلات امنيتي، رواني، فرهنگي و شهري که بلاتکليفي پروژه براي مردم به همراه آورده است، تصريح کرد: فاز اول پروژه بايد آغاز شود و پس از قطعيت فازهاي دوم و سوم نيز شروع شود و طرح در کميسيونهاي عمران و شهرسازي مورد بررسي مجدد قرار بگيرد.

*سرنوشت پروژه امامزاده حسين(ع) همانند هادي آباد و مجاهد نشود

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي نيز با تأکيد بر تکميل فاز اول پروژه و خروج مردم از بلاتکليفي و سردرگمي، اظهارداشت: مشکلاتي که مردم خيابانهاي هادي آباد و مجاهد با آنها مواجه هستند، موجب بروز دلواپسي و مشکلات فراوان شده است و شهرداري و ديگر دستگاههاي استاني بايد طوري در پروژه تملک و ساماندهي امامزاده حسين(ع) بايد عمل کنند که با مشکل بيشتري مواجه نشود.

وي خاطرنشان کرد: در کنار اين براي کاهش تأثيرات منفي روحي و رواني مردم که ناشي از اجراي نامناسب پروژه هادي آباد است، اگر قرار به اجراي ناقص پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) داريم بهتر است ادامه نيابد، چراکه سياست اتمام پروژه هاي نيمه تمام همواره از تأکيدات پارلمان محلي به شمار مي‌آمده و ازآجاييکه هم اکنون امامزاده حسين(ع) پاسخگوي زائرين نيست و ازسوي ديگر جذب گردشگر مذهبي از مهمترين سياستهاي شهر و استان قزوين به شمار مي‌آيد، لازم است که به اين مقوله توجه ويژه اي کنيم و ساخت فضاي رفاهي براي بقاع متبرکه را در دستور کار خود قرار دهيم.

*بايد از مشارکت مردم و تمام ظرفيتها براي ساماندهي امامزاده حسين(ع) بهره برد

حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي نيز با تأکيد بر اينکه بلاتکليفي پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) به موضوع بغرنج شهري تبديل شده است، گفت: پروژه در زمانيکه ميزان درآمد ملي و استاني مناسب بود، آغاز شد و به دليل عدم سرمايه گذاري مناسب با مسائلي همچون رکود، تورم و کاهش تقاضا در حوزه ساخت و ساز مواجه شد که کار را براي دستگاههاي متولي سخت تر از قبل کرد.

وي با تأکيد بر اينکه حرکت بر مدار وحدت رويه، مشکل مردم را حل مي‌کند، خاطرنشان کرد: اگر پروژه ساماندهي امامزاده حسين(ع) را با گردشگري مذهبي هماهنگ مي‌دانيم و معتقديم شهر را به درآمد پايدار مي‌رساند، بنابراين اگر پروژه با بازبيني مناسبي همراه باشد و کار با فازبندي پيش برود، مي‌توان از تمامي ظرفيتها با مشارکت مردمي بهره برد.

پايان پيام/1937/تير95     

 

تصاویر مرتبط