یکشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۳۰

در جريان بازديد اعضاي شوراي اسلامي شهر از منطقه تأکيدشد؛

رهايي هادي آباد از تنگناي بلاتکليفي

اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين درجريان بازديد از بافت فرسوده هادي آباد تعيين تکليف، ساماندهي و خروج منطقه از بلاتکليفي را خواستار شدند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ برنامه بازديد از بافت فرسوده هادي آباد که به همت کميسيون شهرسازي پارلمان محلي تدارک ديده شده بود، باهدف درجريان قرارگرفتن از آخرين وضعيت اين بافت و تصميم‌گيري براي تدوين طرحي مصوب در رابطه با انجام ادامه تملک پلاکهاي باقيمانده و به سرانجام رساندن آن و خروج مردم از بلاتکليفي انجام شد.

مسئولان بايد به داد هادي آباد برسند

حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي در جريان اين بازديد با تأکيد براينکه مسئولان و متوليان امر بايد به داد هادي آباد برسند، گفت: مسئولان بايد از برپايي جلسه در پشت دربهاي بسته جلوگيري به عمل آورند و به شکل ميداني مشکلات را پيگيري کنند و به خواسته ها و نيازهاي مردم و به ويژه ساکنين هادي آباد توجه ويژه داشته باشند.

وي با بيان اينکه هادي آباد از سه شاخصه لازم بافت فرسوده که همان ناپايداري، عرض گذر و ريزدانگي به شمار مي‌آيد، برخوردار است، افزود: پروژه تملک هادي آباد متأسفانه در سال 90 براساس يک مطالعه ضعيف آغاز شد و امروز بعد از گذشت پنج سال هنوز مشکل مردم حل نشده و حتي شدت نيز گرفته است.

اين عضو شورا با تأکيد بر اينکه هادي آباد قابليت تبديل به منطقه مناسب شهري را دارد، گفت: مجموعه سپهر در مجاور هادي آباد الگوي موفقي است و ازآنجاييکه هادي آباد در منطقه دورافتاده اي از شهر واقع شده، تلفيق مجتمع 330 واحدي نواب که در کنار مجموعه قرار دارد، اثر قابل توجهي اگر در فاز يک با اين پروژه تلفيق شود، اثر قابل ملاحضه‌اي در بهبود وضعيت کنوني خواهد داشت.

غياثوند يکي از راههاي جذب اعتبارات ملي براي پروژه را در ورود استانداري به اين بخش دانست و گفت: در کنار اين پارلمان محلي از شهرداري قزوين خواسته با تسريع در کار پروژه را جمع آوري کند، ولي در سال 93 و 94 به ترتيب 4/3 دهم ميليارد تومان و 4 ميليارد تومان بودجه مصوب داشته ايم که متأسفانه هزينه نشده است.

وي مسائل اقتصادي و عدم مشارکت مردم را از دلايل توقف پروژه تا به امروز دانست و گفت: در بازديدي که از سطح منطقه با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر، معاونت شهرسازي شهرداري، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي و نماينده انبوه سازان به عمل آمد، موانع را شناختيم تا در جلسه اي ديگر با حضور تمامي متوليان و مشاوران بررسي مجدد داشته باشيم.

غياثوند با اشاره به طرح هايي که تاکنون براي هادي آباد تهيه شده و در کميسيون ماده5 مورد توافق قرار نگرفته است، گفت: طرح هادي آباد بايد با قوت پيگيري شود، چراکه بيش از 90 درصد عرصه تملک شده و 10 درصد باقيمانده است، هم‌اکنون حدود 7 ميليارد تومان اعتبار لازم است تا کار دوباره آغاز شده و مردم از بلاتکليفي خارج شوند، ضمن اينکه در بودجه سال 95رديف هادي آباد همچنان باز گذاشته شده است.

وي در رابطه با بهبود وضعيت موجود با توجه به بناهاي باقي مانده و تملک نشده اظهارداشت: بيمه ساختمانهاي موجود بسيار مهم است و از مدير منطقه خواسته شده تا کارهايي همچون بهسازي، آسفالت و جدول بندي معابر انجام شود.

رئيس کميسيون شهرسازي بر لزوم پاي کار آمدن سرمايه گذاران تأکيد کرد و گفت: فراهم آوردن شرايط براي فعاليت سازنده و اقتصادي سرمايه گذاران تا در يک اقدام دوسر برد که ساکنين نيز به نفع برسند، هادي آباد را از اين شرايط خارج کنيم.

اين عضو شورا همچنين با تأکيد براينکه مردم هادي آباد انسانهاي مؤمن، انقلابي و متعهد به نظام جمهوري اسلامي ايران هستند، گفت: در جلسه کميسيون فرهنگي شورا تصميمات و برنامه ريزي براي کاهش بزهکاري و ناهنجاري‌هاي اجتماعي در هادي آباد صورت خواهد گرفت تا با اجراي طرح هايي در منطقه از ميزان آسيب هاي اجتماعي منطقه بکاهيم.

طرح بهسازي هادي آباد فازبندي شده پيش برود

علي صادقي نيارکي سخنگوي شوراي اسلامي شهر نيز در اين بازديد با تأکيد بر اينکه مجموعه هادي آباد بايد از وضعيت مطلوب‌تر و ارزشمندتري برخوردار شود، گفت: اکثر وسعت بافت تملک شده است و هم اکنون از وضعيت مناسبي برخوردار نيست و اگر مابقي بافت تملک شود، مردم مؤمن و متعهد اين منطقه از بلاتکليفي خارج مي‌شوند.

وي با تأکيد بر اينکه کار بايد براساس طرح بهسازي و فازبندي شده پيش برود، ادامه داد: واقع بينانه بودن مردم براي همکاري با متوليان امر و تأمين منابع مالي از سوي شهرداري و تعيين تکليف پروژه اي که حدود چهار هکتار مساحت دارد، از مهمترين امور است.

رئيس کميسيون اداري و مالي شورا در ادامه با تأکيد بر اينکه سياست توجه به نواحي کمتر توسعه يافته بايد دستورکار قرار بگيرد، گفت: هادي آباد از موقعيتها و موضوعات بسيار جدي است که در قالب اجراي سياست توجه به مناطق کمتر توسعه يافته، بايد به شکل ويژه مورد توجه متوليان امر قرار بگيرد.

بيمه ساختمانهاي تملک نشده ضروري است

دکتر مريم نخستين رئيس کميسيون ساماندهي ملاقاتهاي مردمي نيز در اين باره گفت: با توجه به اينکه استحکام بناي ساختمانهاي باقيمانده و تملک نشده هادي آباد بسيار پايين است، بايد راهکاري براي بيمه آنها انديشيد چراکه در اين منازل خانواده زندگي مي‌کند و جان آنها در خطر است.

پايان پيام/1925/خرداد95   

   

 

تصاویر مرتبط