4/25/2016

رييس شوراي اسلامي شهر قزوين در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

تأثيرگذاري نقش رسانه ها در ارتقاء آگاهي جامعه/راه اندازي مرکز پژوهش پارلمان محلي در سال جاري

رسانه ها چشمان بيدار جامعه هستند و مي توانند در ساختن تفکر و فرهنگ جامعه نقش مهمي را ايفا کنند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج اله فصيحي رامندي، رييس شوراي اسلامي شهر قزوين که  به مناسبت گراميداشت هفته شوراها در جمع رسانه هاي ارتباط جمعي سخن مي گفت، با ذکر اين مطلب افزود: اصحاب رسانه تاثير زيادي در ارتقاء آگاهي و شعور اجتماعي مردم دارند.

وي بيان کرد: شوراي اسلامي شهر قزوين از اين آمادگي برخوردار است که ارتباط تنگا تنگي با رسانه ها داشته و اخبار و اطلاعات مديريت شهري را دراختيار آنها قرار دهد.

فصيحي رامندي با اشاره به اقدامات شوراي چهارم در سال گذشته يادآور شد:  در سال 1394حدود 300 جلسه در صحن شورا در قالب جلسات شورا، هيات رييسه وکميسيون ها برگزار شده که تصويب 550 مصوبه از نتايج اين جلسات است.

وي ادامه داد: قيمت گذاري خدمات شهري، تصويب پروژه هاي شهري، بودجه شهرداري، مساعدت به دستگاه هاي مختلف در مناسبت هاي گوناگون و ... گزيده اي از عملکرد شوراي شهر درسال گذشته است.

فصيحي رامندي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص نحوه نظارت شورا بر امورات مختلف گفت: شورا بر اساس قانون،  علاوه بر وظيفه تصويب لوايح،  وظيفه نظارت بر اجراي آن را نيز برعهده داردکه مکانيزم اجرايي آن فراهم نشده و در حال حاضر نظارتي بر عملکرد ساير دستگاه ها از سوي شورا وجود ندارد و فقط در حد تعامل، انتقال مشکلات ارائه شده از سوي مردم و تشکيل جلسات مشترک مي باشد.

وي با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد شهرداري نيز گفت: اين اقدام از طريق کميسيون پيگيري ونظارت، بازديد از پروژه ها و انتخاب شرکت هاي حسابرسي براي بررسي مسائل مالي و بخشي نيز توسط سازمان بازرسي انجام مي شود.

رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با تاکيد بر اين که اعضاي شوراي شهر در هيچ کدام از طرح هاي شهري ذينفع نيستند، ادامه داد: شهرداري قزوين نيز در برخي پروژه ها به نسبت آورده خود سهام دار است.

  فصيحي رامندي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص ايجاد مناطق جديد در قزوين گفت: اين شهرک ها براساس مقضيات شهري ايجاد شده است و مسئوليت احداث اين مناطق همچون شهرک عارف، کوثر و مينودر با تعاوني هاي ذيربط است.

    وي در ادامه  از راه اندازي مرکز پژوهش هاي شوراي شهر در نيمه اول سال جاري خبر داد و افزود: اساسنامه اين مرکز در سال 94 به تصويب رسيده است.

اين مسئول در پاسخ به سوالي در خصوص سفرهاي خارجي اعضاي شوراي شهر خاطر نشان کرد: لازمه معرفي شهر قزوين در سطح فراملي ايجاد مراودات بين کشورها است که در اين راستا سفرهاي انجام شده  بر اساس دعوت کشورهاي ميزبان و در راستاي فعاليت کميسيون ها انجام مي شود که برگزاري اجلاس جاده ابريشم در شهريور ماه سال جاري به ميزباني قزوين از دستاوردهاي اين سفر ها است.

  فصيحي رامندي از ابلاغ دستورالعمل اجراي معماري ايراني- اسلامي از اواخر ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد و گفت: در ابتدا اين طرح در مراکز تاريخي و مرکزي شهر اجرا مي شود.

وي  از اختصاص يک ميليارد تومان بودجه براي برگزاري اجلاس جاده ابريشم خبرداد و يادآور شد: اين اجلاس با هدف معرفي قزوين در سطح ملي و فرا ملي برگزار مي شود که اميدوارم براي  شهر قزوين دستاورد هاي مطلوبي داشته باشد.

فصيحي رامندي با اشاره به افزايش نرخ کرايه وسائل حمل ونقل عمومي گفت: مقرر شده بود تعرفه کرايه تاکسي  و اتوبوس10 تا 20 درصد افزايش داشته باشد که  بر اساس ابلاغ وزارت کشور اجراي اين طرح فعلا" متوقف شده است.

اين مسوول، اتمام پروژه هاي نيمه تمام، توجه به مناطق کمتر توسعه يافته، عقد قرار داد با سرمايه گذاران بخش خصوصي براي اجراي پروژه ها، توجه به توسعه گردشگري و جذب توريسم را از مهمترين برنامه هاي مجموعه مديريت شهري در سال جاري ذکر کرد.

پايان پيام/1660/ارديبهشت95

related images