یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

فاطمه اشدری،

بایستی هزینه اشغال معبر به گونه ای باشد که بازدارندگی داشته باشد و قوانین به سمتی رود که انسان مداری حاکم باشد.

انسان مداری در قوانین شهرداری حاکم شود / افزایش تعرفه قبور موجبات ایجاد فاصله طبقاتی شدید را فراهم می کند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه فوق العاده صحن شورا که با دستور کار بررسی لوایج عوارض و بهای خدمات شهرداری برگزار شد؛ در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه بهای خدمات بهره برداری از معابر گفت: متاسفانه اشغال معابر در جریان ساخت و ساز تبدیل به حقی برای سازندگان شده است و مانع از مسیر ایمن و امن برای عابران شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری باید هم مراقب شهر باشد و هم شهروندان، خاطر نشان کرد: شهرداری از حقوق عامه مردم باید حمایت کند و شرایطی را ایجاد کند که حقوق عامه مردم تضییع نشود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بایستی هزینه اشغال معبر به گونه ای باشد که بازدارندگی داشته باشد و قوانین به سمتی رود که انسان مداری حاکم باشد.
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه پیرامون لایحه سهم مشارکت شهروندان در انجام پروژه های عمرانی نیز گفت: سهم مشارکت در امر آسفالت محوطه مجتمع های مسکونی به ویژه در کوثر و مینودر50 درصد است و بایستی این رقم کاهش یابد .
 
وی ادامه داد: شهرداری در بسیاری از مواقع بذل و بخشش هایی به صورت  بجا یا نابجا !  دارد؛ حتی گاهی شورا هم با رای مساعد با این  گونه لوایح همراه می شود ، اما در مورد آسفالت محوطه مجتمع های مسکونی در نقاطی که عمدتا کارگر نشین هستند شایسته است که نگاه ویژه حمایتی داشته باشیم .
 
اشدری در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه بهای  تعرفه قبور درسال آتی اختصاص داشت گفت: بدترین و سخت ترین شرایط برای شهروندان عزیز دقیقا زمانی است که یکی از عزیزانشان را از دست می دهند و در اوج تألمات روحی از طرفی  باید بدنبال تدفین آبرومندانه در شان متوفی باشند و از سوی دیگر دلواپس هزینه قبور و تدفین.                                                                                                           

 
وی افزود: متاسفانه قزوین در هزینه قبور جزء گرانترین شهرهاست و تاسف بیشتر اینکه  این موضوع موجب شده فاصله طبقاتی شدیدی در خرید قبور حآکم باشد ، به همین جهت بنده با هیچ گونه افزایشی در تعرفه قبور موافق  نیستم. صلاح نیست و ضرورت هم ندارد هیچ عددی در سال 1403 به عنوان افزایش تعرفه خرید قبور به مردم عزیز تحمیل شود؛ اگر سازمان آرامستان ها با قدری کاهش درآمد نیز روبرو شد  علاوه بر مدیریت دقیق هزینه ها می توان با ردیفی در بودجه مورد حمایت قرار گیرد .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: وجدان یعنی رضای خدا و رضای عائله خدا که مردم هستند. لازم است قدری در تصمیم گیری ها وجدانی عمل کنیم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط