یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک

جلسه فوق العاده کمیسیون بانوان و امورخانواده با هدف بررسی طرح ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادر و کودک در تالار مردم این نهادبرگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،جلسه فوق العاده  کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،به ریاست فاطمه اشدری و با حضور حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی،محدثه علیخانی مشاور بانوان شهردار و جمعی ا زمشاورین و فعالین فرهنگی کمیسیون  و با هدف بررسی ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان در بوستان مادرو کودک و هم اندیشی پیرامون استفاده ازفضاهای این بوستان در جهت آموزش و توانمند سازی بانوان و کودکان درتالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
اشدری رییس این کمیسیون در سخنانی با بیان این مطلب که باید از فضاهای موجود در بوستان مادر و کودک استفاده بهینه صورت گیرد اظهار کرد:نزدیک به یکسال از افتتاح وبهره برداری این بوستان می گذرد اما فضاهای مورد نیاز و مورد مطالبه کمیسیون هنوز محقق نشده است.
 
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم برای اوقات فراغت و آموزش خانواده ها و کودکان برنامه های متنوعی در نظر بگیریم و این بوستان ظرفیت ایجاد کارگاه و فضاهای آموزشی را دارد .
 
وی با اشاره به اینکه صدا وسیما باید برای اوقت فراغت تمامی اقشار جامعه برنامه داشته باشد خاطر نشان کرد: متاسفانه صداو سیما در تولید محتوابرای خانواده ها و به ویژه کودکان خوب عمل نمی کند و این گونه می شود که استفاده از فضای مجازی وگوشی تلفن همراه بیشترین وقت  را از مردم می گیرد.
 
به گفته اشدری وقتی هیچ برنامه ای در جامعه و صدا و سیما برای جامعه هدف وجود ندارد مردم و جوانان و کودکان پناهی جز فضای مجازی ندارند .
 
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین تصریح کرد: ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان و توجه به مساله تفکر و کار کردن در این حوزه می تواند به صورت عمقی و ریشه ای روی کودکان ونوجوانان کار کند.
 در ادامه این جسه علیخانی مشاور کمیسیون بانوان نیز در سخنانی به بیان طرح خود پیرامون ایجاد خانه اندیشه کودک و نوجوان پرداخت و گفت:بررسی داستان زندگی پیامبران،تفکر در آیات و نشانه ها،آیت شناسی،تبدیل تهدید به فرصت ها
تفکر در اسما الله و تعریف داستان هایی از شاعران نامدار مانند سعدی و مولوی ومصداق یابی در زندگی از جمله مباحثی هستند که در این خانه اندیشه به آنها پرداخته خواهد شد تا کودکان و نوجوانان مطالعه همراه با اندیشه و تفکر را آموزش ببینند.
 
در ادامه این جلسه نیز هرکدام از حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات خود به برخی از چالشهای موجود در فضای مجازی و بی برنامگی نهادهای فرهنگی برای کنترل و مدیریت این فضا و همچنین پرهیز از تربیت تک بعدی فرزندان توسط والدین  و جوانی جمعیت پرداختند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط