یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید شد؛

استفاده از ظرفیت نهادها و دستگاههای مربوطه در برگزاری جشن نیمه شعبان

در جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین، برنامه های مدیریت شهری در ایام اله دهه فجر و جشن نیمه شعبان مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم پای کار آمدن دستگاه های مربوطه و مشارکت شهروندان در جشن نیمه شعبان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور مهری السادات تقوی، برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با هدف بررسی برنامه های جشن نیمه شعبان،ایام اله دهه فجر،و لوایح و نامه های واصله در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

 
اللهیاری ،رییس این کمیسیون در سخنانی ضمن اشاره  به مناسب ولادت حضرت جواد الائمه و در پیش بودن روز ولادت حضرت علی (ع) ایام فرخنده ماه رجب را به شهروندان تبریک گفت .
 
وی همچنین به شهادت رساندن پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‏کار صهیونیستی را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که پاسخ این جنایتها به دشمن صهیونیستی باید داده شود .
 
اللهیاری دربخش دیگری از این جلسه با اشاره به برگزاری نشست با فعالین فرهنگی پیرامون برگزاری هر چه بهتر جشن نیمه شعبان گفت: باید ستاد شهرستانی این برنامه مشخص شود و برنامه ها توسط دبیر خانه پیگیری شود.

وی ادامه داد: دستگاههای مرتبط با برگزاری جشن نیمه شعبان باید همه برای کار دعوت وفراخوان شوندو از ظرفیت آنها برای برگزاری برنامه استفاده شود و وظایف هر دستگاه مشخص گردد.

اللهیاری همچنین بر لزوم پای کار آمدن تمامی هیات های مذهبی و تشکل ها و اجرای یک برنامه مشارکتی در جشن نیمه شعبان تاکید کرد.
 
در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین خواستار پاسخگویی شهرداری قزوین در خصوص علت عدم تکمیل و بهره برداری از پروژه تئاتر شهر شد وگفت: قرار بود این پروژه در دهه فجر به بهره برداری برسد اما پروژه تکمیل نشده است و باید علت های آن توسط مدیریت شهری تبیین شود .

برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در خصوص برگزاری جشن نیمه شعبان پرداخت.

وی همچنین در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی خانه تئاتر گفت: تا دهه فجر نصب سیستم صوتی و تمامی تعهدات این سازمان در پروژه خانه تئاتر انجام خواهد شد.  
 
در ادامه جلسه همچنین لایحه مساعدت مالی به بنیاد بین المللی غدیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم نهایی به صحن شورا ارجاع شد.
 
همچنین لايحه اخذ مجوز برای خرید المان های نوروزی شامل المان هفت سین نوروزی،تخم مرغ های نوروزی، نوبهار، اشک شوق در قالب ترک تشریفات توسط منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تشریح گردید.
 
 لایحه ساخت 36 عدد پایه سردیس برای نصب سردیس شهدا،مفاخر و مشاهیرشهر قزوین نیز از دیگر لوایحی بود گه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط