سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین مطرح کرد؛

لزوم حمایت شورا و مدیریت شهری از طرح ساماندهی گلزار شهدا

در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن قهرمانان واقعی به مردم ضرورت دارد تا مساعدتهای مالی از طرح ساماندهی گلزار شهدا در شورا و مدیریت شهری صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان وپیرامون ارایه طرح جامع گلزار شهدای قزوین برگزار شد اظهار کرد:عزت و اقتداری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه شاهد هستیم مرهون رشادتها و جانفشانی های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است لذا مدیون خون شهدا هستیم.
 
وی با اشاره به طرح جامع گلزار شهدا و ساماندهی این مکان مقدس گفت: شهدا قابل افتخار ترین مشاهیر کشور هستند وضرورت دارد تا گلزار شهدا و آرامگاه این عزیزان مانند آستان امامزادگان مورد توجه قرار گیرد .
 
 
وی با بیان اینکه شهدا به عنوان الگوی جامعه و به ویژه نسلهای آیندگان هستند خاطر نشان کرد: جهت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن قهرمانان واقعی به مردم ضرورت دارد تا در جهت ساماندهی گلزار شهدا مساعدتهای مالی از اجرای  این طرح در شورا و مدیریت شهری صورت گیرد.
 
به گفته رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین ،آرامش وآسایش امروز جامعه مرهون ایثارگری و خون شهداست و حمایت از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا می تواند  ادی دین و احترام به این ایثارگری واز خودگذشتگی ها باشد.
 
وی درادامه سخنانش پیشنهاد داد؛ تا در طرح ساماندهی گلزار شهدا برای آسایش بیشتر خانواده های شهدا سایبان هایی در محوطه طراحی شود و همچنین در بخشی از گلزار میل پرچم برای احترام به این پرچم مقدس نیز تعبیه گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین پیشنهاد نمود ؛تا در مکانی که مراسمات تشییع خانواده های شهدا انجام می‌شود صندلی و سایبان تعبیه شود تا خانواده ها در سرما و گرما دچار زحمت نشوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین خواستار توجه به تولید محتوا و ساخت فیلم وسریال از شهدای شاخص استان شد و گفت: شهر واستان قزوین دارای شهدای بسیار شاخص می باشد که می توانند در جامعه جریان ساز باشند اما به آنها پرداخته نشده است لذا ضرورت دارد تا در فیلم وسریال داستان زندگی و رشادتهای آنان برای مردم بازگو شود .
 
چگینی دربخش دیگری از سخنانش دراین جلسه خواستار توجه به تحقق بودجه سازمان زیباسازی شد و گفت: اقدامات این سازمان پیشانی و ویترین شهر است  و به نوعی آبروی شهر محسوب می شود علی رغم اهمیت اقدامات این سازمان وتاکیدات اعضای شورا مبنی بر تخصیص 100 درصدی بودجه این سازمان ،اما متاسفانه تاکنون  زیر 40 درصد بودجه این سازمان محقق شده است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید گرد: ضرورت دارد تا مدیریت شهری نسبت به پرداخت کامل بودجه این سازمان اقدام نماید تا برای فضاسازی شهر واجرای برنامه های مناسبتی در ایام پیش رو با مشکل مواجه نشویم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط