سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۱۷

نخستين، رئيس کميسيون ساماندهي ملاقات هاي مردمي شوراي شهر:

لزوم حمايت از سرمايه گذاران فرهنگي و گردشگري قزوين/ رفع نواقص دهکده طبيعت نشاندهنده توجه مديريت شهري به خواسته شهروندان و گردشگران است

رئيس کميسيون ساماندهي ملاقات هاي مردمي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: جانمايي و نصب 70 تير چراغ برق و 50 پروژکتور در مجموعه دهکده طبيعت نشاندهنده توجه و اهتمام مديريت شهري به رفع نواقص اين مجموعه و توجه به نياز شهروندان و به ويژه گردشگران است.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مريم نخستين با اشاره به نطق اخير پيش از دستور خود در مرداد ماه که به بي توجهي نسبت به مبلمان شهري و کمبود امکانات روشنايي در دهکده طبيعت اشاره داشت، گفت: پيش از اين، مراجعه کنندگان به دهکده تا قبل از ساعت 21 مي توانستند از مجموعه بازديد کنند که با رفع اين نواقص، خوشبختانه زمينه براي حضور بازديد کنندگان تا ساعت يک بامداد فراهم شد.

اين عضو شورا در ادامه با بيان اينکه هر پروژه عمراني، خدماتي و گردشگري که در قزوين احداث مي شود تا رسيدن به زمان بهره برداري کامل بايد مراحلي را طي کند، افزود: با توجه به اينکه بخش قابل توجه از مجموعه دهکده طبيعت راه اندازي شده است مي طلبد نواقصي که در ميان بوده برطرف شود تا به شکل کامل و بدون نقص در اختيار بازديد کنندگان از استان و گردشگران باشد.

نخستين در ادامه با اشاره به پتانسيل و جذابيتهاي بالاي شهرمان در حوزه تاريخي، گردشگري، فرهنگي، اقليمي و جغرافيايي اظهارداشت: تبديل کهن شهر قزوين به يکي از مهمترين قطب هاي گردشگري کشور نيازمند ايجاد و تقويت زيرساخت هاي مهم و تأثيرگذار همچون هتل و مهمانسرا و به ويژه مرمت و نگهداري آثار کهن شهرمان است.

وي ايجاد مراکز تجاري را يکي از دلايل رشد حوزه گردشگري در قزوين برشمرد و ادامه داد: بسياري از افراديکه به عنوان گردشگر و توريست وارد هر شهر مي شوند تمايل به بازديد از آثار تاريخي، طبيعي، فرهنگي و ميراثي دارند و بازسازي و مرمت اين جاذبه ها در مرحله اول از اهميت بالايي برخوردار است و رشد مراکز تجاري مي تواند در راستاي اين اتفاق مهم باشد.

اين عضو شورا بازسازي و مرمت خانه هاي قديمي براي تبديل شدن به هتل و مهمانسرا همچون خانه بهروزي ها را يکي ديگر از ضروريات و اولويت هاي اين شهر برشمرد و تصريح کرد: حمايت از سرمايه گذاراني که در حوزه فرهنگي، تاريخي و گردشگري فعاليت دارند نيز از مهمترين ضروريات به شمار مي آيد.

وي در پايان گفت: دهکده طبيعت از نمونه هاي بارز و درخور توجه از مشارکت سرمايه گذاران براي ايجاد جاذبه هاي توريستي در شهر قزوين به شمار مي آيد که حالا تبديل به يکي از مهمترين مراکز تفريحي و توريستي شهرمان شده است که اميدوارم با همکاري و همراهي دستگاههاي متولي، تعداد اينگونه پروژه ها در قزوين افزايش يابد.

پايان پيام/1386/شهريور94

       

 

تصاویر مرتبط