سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

اشدری،

حمایت از برگزاری ادوی راهیان نور اقدامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

اردوهای راهیان نور یکی از بهترین بسترهای ارتباطی با نسل جوان است و یکی از تکالیفی که مدیریت شهری دارد، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است که نمود آن در برگزاری اردوی راهیان نور وحمایت از این برنامه فرهنگی است .

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده  شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه مساعدت شهرداری به برگزاری راهیان نور گفت: اردوی راهیان نور فرصتی است تا شهروندان با رشادت‌ها و دلاور مردیها رزمندگان و شهیدان آشنا شوند و ارزش‌های اصیل انقلاب و دفاع مقدس را درک کنند، پس ضرورت و اهمیت کاروان راهیان نور بر همگان روشن است و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، این کار فرهنگی را باید جدی گرفت و البته اگر متولیان امر تمهیداتی فراهم نمایند که جوانان عزیز به اتفاق خانواده از این اردوی فرهنگی بهره ببرند اثرات آن ماندگار تر خواهد بود.  
 
 وی با بیان اینکه خوشبختانه آثار این کار فرهنگی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان به خوبی آشکار شده است، افزود: حتی لازم است علاوه بر این  حمایت ،  شورا و مدیریت شهری ، بسته های فرهنگی و شهروندی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت تهیه کند تا  ره توشه این عزیزان شود.
 
 وی خاطر نشان کرد: شهرداری نسبت به تملک خانه شهدای شاخص اقدام میکند تا فرهنگ ایثار و شهادت و نام این شهدا همیشه ماندگار شود و لذا نباید تصور کرد که مساعدت و حمایت از اردوی راهیان نور جزو وظایف شهرداری نیست .
 
 اشدری همچنین در ادامه به شعار هر مسجد یک فرهنگسرا اشاره داشت و گفت: باید در این راستا هر مسجدی که اقدامات فرهنگی،  تربیتی و کارآفرینی دارد و در کنار سازمان فرهنگی ورزشی برنامه های خوبی اجرا می کند حتی در برخی موارد که شاهد آن هستیم در سطح گسترده تری به شهروندان عزیز خدمات می‌دهند ، خود به  تنهایی نه یک فرهنگسرا بلکه به وسعت یک سازمان فرهنگی  عمل می‌کنند و بر اساس برنامه ها، بودجه ای برای آنها لحاظ گردد.
 
وی همچنین بر لزوم مدیریت متحد شهری تاکید نمود و گفت: اگر افق دید براساس مدیریت متحد شهری باشد میتوانیم به این موضوعات براساس شاخص ها و سیاست گزاری شورا به نحو مطلوبی برسیم.  
 
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین در ادامه درخصوص لایحه مساعدت به برگزاری نمایشواره ایران فخر گفت: کارگردان این نمایش از هنرمندان انقلابی و توانمند است و این تیم هنری برای هدفشان تلاش می کنند و بسیار موفق هم هستند
 
وی تصریح کرد: چون نگاه من اعتماد به این جوان و کارهایش است و نتیجه مطلوبی در کارهای این جوان دیدم، بنابراین هر آنچه بگوید برای من سند و حجت است، کارگردان این نمایش می‌گفت با توجه به سطح کاری می‌تواند برای هر روز کاری ۲۵۰ میلیون تومان بگیرد، ولی این پول را نمی‌گیرد، اما برای من مهم این است که چه کاری با چه اثری خلق می‌کند. این کارگردان گفت که برای خودش روزی کمتر از ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته است.
 
 نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین  خاطر نشان کرد: این هنرمندان بچه‌های خودمان هستند  و اگر نخواهیم این‌ها را حمایت کنیم، باید از شهر دیگری کار بخریم و یا اینها برای اجرا به شهر دیگری بروند.
 
 اشدری همچنین در انتقاد به عملکرد مدیریت شهری در عدم تعامل با شورای اسلامی شهر گفت: این لایحه بدون هماهنگی با شورا اتفاق افتاده است و لذا اگر قرار باشد مدیریت شهری با هر دستگاهی که بخواهد تعامل شخصی برقرار کند و وعده های حمایت بدهد به هیچ عنوان دیگر با این گونه لوایح موافقت نخواهم کرد. باید روزی این دور زدنها، خودمختاری و بی توجهی به تصمیمات شورا کنار گذاشته شود .
 
 به گفته وی ما نمی خواهیم گروه هنرمندان این نمایش قربانی بی تدبیری مدیریت شهری شوند، لذا با رقم لایحه موافق هستم .

 اشدری در ادامه جلسه به طرح کمیسیون بانوان و امور خانواده اشاره کرد و گفت: پیگیری و مکاتبات با مدیریت ارشد استان مبنی بر احداث بوستان قراد آباد و رفع چالشها و مشکلات آن ،اختصاص و واگذاری کتابخانه بوستان ملت به موسسه سیمرغ سخن و استفاده این موسسه  از ظرفیت استودیو شهر برای تولید محتوا در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در این طرح مکتوب شده است که در صحن شورا مطرح و با رای اعضای شورا با آنها موافقت شد .

 وی همچنین ادامه داد: با توجه به درخواستهای مستمر تشکل ها  و دستگاههایی که در امور بانوان و خانواده با مدیریت شهری مشارکت دارند و در جهت تحقق اهداف کمیسیون بانوان نیاز به مساعدت معنوی و مالی دارند، لذا درخواست داریم تا همانند کمیسیون فرهنگی تا سقف چهل میلیون تومان نسبت به متقاضیان واجد شرایط از ردیف بودجه سازمان فرهنگی مساعدت شود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط