یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

بررسی لایحه تعیین تکلیف اسکانیاهای اتوبوسرانی در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران با مالی شورای اسلامی شهر قزوین

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران ترافیک و امور زیربنایی با مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین، لایحه تعیین تکلیف اسکانیاهای سازمان اتوبوسرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ،ترافیک و امور زیربنایی با مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری با حضور فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر،روسا و اعضای کمیسیون های مذکور، معاون مالی و اقتصادی شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک، سرپرست معاونت فنی و عمرانی،  مدیر مالی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و کارشناس بودجه و با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه،جابجایی اعتبارات پروژه های عمرانی شهرداری قزوین شامل پروژه های احداث مسیر تقاطع غیر همسطح آیت اله ابوترابی به تقاطع امام رضا (ع)،تکمیل تقاطع مرحوم ابوترابی و اتصال مسیر به پل ولایت،امتداد مسیر پیامبر اعظم (ع) ضلع شمالی،احداث تقاطع غیر همسطح بلوار معلم به بلوار شهید چگینی، پروژه توسعه و محصور نمودن آرامستان جدید کوثر،احداث میادین میوه و تره بار مرکزی و پروژه تملک شهرک عارف جهت بازگشایی معابر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی نیز در  تشریح این لایحه وضرورت اصلاح و جابجایی اعتبارات پروژه های عمرانی گفت؛ تمامی هزینه کرد در قالب قراردادهای قدیمی لست و هیچ قرداد جدیدی در این پروژه ها نداشته ایم،همچنین در چهار چوب قراردادها عمل شده است.

وی تصریح کرد؛در یکسری قراردادها نرخ تعدیل محاسبه شده و در برخی نیز تورم و افزایش قیمت دلار باعث افزایش هزینه ها شده است .

اعضای کمیسیون نیز در سخنانی با بیان اینکه باید قبل از هزینه کرد لوایح مربوطه به شورا جهت تصمیم‌گیری ارجاع شود بر لزوم توجه شهرداری به این نکته تاکید نمودند.

در  ادامه جلسه پیرامون تعیین تکلیف وضعیت اتوبوسهای های اسکانیا تحویل امانی و شهاب اخذ شده از بهره برداران بحث و  بررسی شد .

تقوی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در این جلسه اظهار کرد؛ برای حل این مشکل و تعیین تکلیف وضعیت اتوبوسهای اسکانیا به چهار روش پیشنهادی رسیدیم که برای انتخاب بهره برداران آزاد باشد و براساس تمایل آنها روش ها انتخاب شود.

وی به تشریح جزییات چهار روش برنامه ریزی شده برای تعیین تکلیف وصعیت اسکانیاهای تحویل امانی و شهاب های اخذ شده از بهره برداران سازمان اتوبوسرانی پرداخت و گفت: پرداخت مبلغ مورد نظر به بهای عادله روز مطابق با نظر تقویمی کارشناس اتوبوسهای شهاب و خروج بهره بردار از چرخه ناوگان ،واگذاری خودروهای ملکی مازاد بر استفاده سازمان به بهره برداران با قیمت کارشناسی از طریق ترک تشریفات ،واگذاری ۱۸الی ۲۴ درصد از مالکیت اتوبوسهای اسکانیای مورد نظر به بهای عادله روز مطابق با نظر تقویمی کارشناس،فراخوان واگذاری ۴۰ درصد از اتوبوسهای اسکانیا از طریق مزایده عمومی و انعقاد قرارداد۷ ساله بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی چهار روش پیشنهادی می باشد.

همچنین اعضای کمیسیون در ادامه  جلسه پذیرای صحبتهای نمایندگان بهره برداران سازمان اتوبوسرانی در خصوص  پیشنهادات ارایه شده بود و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد در صحن علنی پیرامون این موضوع تصمیم گیری شود.

همچنین لایحه شهرداری قزوین پیرامون اخذ مجوز برگزاری مناقصه پروژه ساختمان ناحیه امامزاده علی نیز مکرد بررسی قرارگرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط