سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۹

ولی چگینی،

ساخت هتل پنج ستاره واقامتگاه و سوئیت های ارزان قیمت در دستور کار قرار گیرد / لزوم طراحی و ساخت مجتمع پزشکان در شهر قزوین

پیشنهاد می شود تا برای رفع ترافیک هسته مرکزی شهر، ساختمان پزشکان در یک نقطه شهر طراحی شود و مطالعات کارشناسی، تخصصی و درست نیز در این خصوص صورت گیرد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین  در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون  لایحه تعیین تکلیف برج حکم آباد و تکمیل آن به روش سرمایه گذاری اظهار کرد: باید طلسم شش ساله سرمایه گذاری در قزوین با تکمیل این پروژه شکسته شود و از سوی دیگر نیز مباحث حقوقی در پروژه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد‌.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های سرمایه گذاری نظیر سالن همایش، سالن برگزاری کنسرت، هتل و فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهر قزوین توسط مدیریت شهری قزوین مورد توجه قرار گیرد.
 
چگینی در ادامه خواستار جذب سرمایه گذار برای ساخت ساختمان پزشکان در شهر قزوین شد و گفت: پیشنهاد می شود تا برای رفع ترافیک هسته مرکزی شهر و تجمع ساختمان پزشکان دریک نقطه شهر طراحی شود و مطالعات کارشناسی، تخصصی و درست در این خصوص صورت گیرد.
 
 به گفته وی می توانیم از ظرفیت سرمایه گذاری پزشکان نیز در این حوزه بهره مند شویم البته قبل از هر گونه اقدامی باید جوانب کار را بسنجیم و با یک برنامه مطالعاتی جامع پیش رویم.
 
 چگینی با بیان اینکه وجود هتل مناسب و در خور مسافران و گردشگران یکی از زیرساختهای لازم در حوزه گردشگری است خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای مرکز استان وجود هتل پنج ستاره می باشد البته باید درکنار آن ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت و واحدهای بوم گردی نیز در دستور کار قرار گیرد.
 
 به گفته رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین ،با توحه به اینکه استفاده از هتل پنج ستاره هزینه بالایی برای افراد دارد لذا رغبت سرمایه گذاری در این حوزه زیاد نیست پس می توانیم برای سرمایه گذاری ساخت سوئیت و یا اقامتگاه های بوم گردی و افزایش واحدهای اقامتی بام سان در باراجین و نظیر آن را در دستور کار داشته باشیم .
 
وی در خصوص پیشنهاد برخی از اعضای شورا پیرامون تغییر کاربری برج حکم آباد و ایجاد هتل پنج ستاره گفت: وقتی در این پروژه سرمایه گذار دست به نقد وجود دارد چرا روزه شک دار بگیریم پس بهتر است این پروژه را با همان کاربری مصوب پیش ببریم و برای ساخت هتل پنج ستاره در مکان دیگری تصمیم گیری نماییم و تسهیلات لازم را هم برای ورود سرمایه گذار مهیا نماییم.
 
 وی همچنین در بخش دیگری از این جلسه درخصوص لایحه اصلاح بودجه اجرای کمربندی آیت اله باریک بین گفت: شهرداری قزوین قبل از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کردن اضافی در این پروژه باید اجازه آن را از شورای شهر می‌گرفت اما این موضوع متاسفانه صورت نگرفت  واز سوی دیگر باید نوع تعامل شهرداری قزوین با شورای شهر طوری باشد که احساس نکنیم دور زده شدیم و طوری هم نباشد که این‌طور جلوه کند که شورای شهر قزوین نمی‌خواست این پروژه با ۲۰۰میلیارد افزایش هزینه اجرا شود، اما شهرداری قزوین با تمام وجود می‌خواسته این کار انجام شود.
 
 چگینی با طرح این سوال که مگر آوردن لایحه تعدیل بهای پروژه و تصویب آن در شورای شهر قزوین بیشتر از یک‌ هفته از شهرداری زمان می‌گیرد؟گفت: در بدترین حالت تصویب چنین لایحه‌ای ۱۰ روز طول می‌کشد. اگر ۱۰روزه این کار انجام می‌شد، این همه حرف و حدیث درباره دور زدن شورا هم ایجاد نمی‌شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط