سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

در جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران با بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم تسریع در تکمیل فضاهای تخصصی دربوستان مادر و کودک

در جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ترافیک وامور زیربنایی با بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین که در محل بوستان مادر و کودک برگزار شد بر لزوم رفع مشکلات و تکمیل فصاهای تخصصی مادر و کودک در این بوستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ترافیک و امور زیربنایی با بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین  به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهدی خانی رییس کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها وفضای سبز،رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی و مشاورین فرهنگی کمیسیون بانوان و با هدف بررسی طرحهای تکمیلی در بوستان مادر و کودک برگزار شد.
 
براساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه فاطمه اشدری ،رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده در سخنانی اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه در کمیسیون بانوان به موضوعات رفع مشکلات بوستان مادر و کودک و تکمیل طرحهای اختصاصی مادران و کودکان در این بوستان پرداخته ایم که امیدواریم به زودی و با همکاری سازمانهای مرتبط بتوانیم هر چه سریعتر مشکلات را برطرف نماییم.  
 
وی ادامه داد:در حال حاضر شاید این بوستان مطالبات بانوان را پاسخ دهد  اما برای کودکان به نظر می رسد امکانات آماده نیست.
 
اشدری همچنین بابیان اینکه فضاهای آموزشی همراه با کارشناسان و مربیان باید در این بوستان مهیا شود تصریح کرد:در راستای مهارت آموزی کودکان و بانوان باید فضاهای آموزشی همراه با مربیان متخصص درکنار فضای بازی در این بوستان وجود داشته باشد .
 
به گفته وی، یکی از مطالباتی که کمیسیون بانوان پیگیر آن بود ایجاد مسیر دسترسی آسان برای حضور معلولین و سالمندان و آسیب مندان بود که تاکنون اجرایی نشده است.


 اشدری همچنین خواستار توجه به مشکل شیب بندی محوطه بوستان‌ و رفع این مساله و اضافه شدن دو سالن به مجموعه بوستان شد.
 
 رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم اختصاص برخی از روزهای هفته برای استفاده خانوادگی یعنی پدر به همراه فرزند و همسر از بوستان‌های بانوان شد .
 
در ادامه جلسه مهدی مهدی خانی رییس کمیسیون عمران ،ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تقدیر از تلاشها و پیگیری‌های کمیسون بانوان  دربه ثمر نشستن این پروژه و تیم مدیریت شهری در اجرای آن خاطر نشان کرد:با توجه به اهمیت پروژه و نیاز مردم به بوستانهای مادر و کودک اجرای چنین پروژه هایی باعث ایجاد رضایتمندی و افزایش روحیه نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد.
 
مهدی خانی با اشاره به اینکه حل مشکلات ایمنی و تردد شهروندان در مسیر بوستان بسیار مهم است خاطر نشان کرد؛باید مسائل ترافیکی در مسیر دسترسی به این بوستان مورد ارزیابی قرار گیرد و مشکلات آن حل وفصل شود.
 
وی همچنین خواستار تکمیل فضاهای اختصاصی مادر و کودک در بوستان توسط یک سازمان شد وگفت:باید لیست مشکلات واقداماتی که برای تکمیل فضاهای مورد نیاز در این بوستان قرار است انجام شود تهیه  و طبق آن موارد مورد پیگیری قرار گیرد.
                                                                                                                                                                                                                                                             مهدی خانی خاطر نشان کرد:جامعه باید آماده حضور هر نوع قشر و افرادی باشند لذا در طراحی ها باید به استانداردها توجه شود ودر حوزه اجرا نیز نظارتهای قوی صورت گیرد.
 
در ادامه هر یک از حاضرین به بیان پیشنهادات و نظرات خود پیرامون حل مشکلات موجود در بوستان مادر وکودک از جمله دسترس پذیری برای افراد ناتوان سالمند و معلول ،حل مشکلات ایمنی در تردد شهروندان در مسیر بوستان و ... پرداختند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط