یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

اهتمام جدی مدیریت شهری در ساماندهی متکدیان شهر قزوین

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم وحدت و وفاق مدیریت شهری و شهرستانی در ساماندهی و جمع آوری متکدیان شهر قزوین تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا،موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، میراشه معاون خدمات شهری،مهدیون مدیر مالی، حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی،کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷،رشنو رییس اداره بافت فرسوده معاونت معماری و شهرسازی ،شاه محمدی مدیر توسعه خدمات اجتماعی و با هدف بررسی وضعیت اقدامات مدیریت شهری در حوزه ساماندهی متکدیان در شهر قزوین و بررسی لوایح شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش،در ابتدای این جلسه لایحه پروژه تدقیق محدوده های بازآفرینی شهری و تدوین سیاستها   صوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی در بافت‌های های فرسوده و ناکارآمد شهری مجددا مورد بحث قرار گرفت و جدول محاسبه حق الزحمه براساس دستورالعمل همسان حق الزحمه مشاوران توسط حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین تشریح شد.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه بر استفاده از ظرفیت بومی در اجرای این پروژه ازسوی اعضای شورا تاکید شد و  پیرامون ضرورت اجرای پروژه تدقیق محدوده های بازآفرینی بحث و تبادل نظر شد.

در بخش دوم این جلسه،با حضور کوزه گرها مدیر سامانه ۱۳۷ و شاه محمدی مدیر توسعه خدمات اجتماعی وضعیت اقدامات مدیریت شهری در حوزه ساماندهی متکدیان شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محسن حق شناس رییس این کمیسیون،در سخنانی پیرامون وضعیت نامناسب متکدیان در شهر قزوین گفت: در شهرداری قزوین وفاق منظم و متصل یکپارچه برای مدیریت متکدیان وجود ندارد و روز به روز شاهد افزایش تعداد متکدیان هستیم.

وی تاکید کرد: قرار بود چهره های متکدیان را در شهر نبینیم اما به نظر می رسد در مدیریت شهری و شهرستانی وفاق و همدلی لازم وجود ندارد و ضرورت دارد تا در ابتدا توافق و همدلی در مدیریت شهری به وجود آید تا عمق و نفوذ خدمت در این حوزه بیشتر شود.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، امیدواریم با حل افتراقات و ایجاد وحدت و همدلی بتوانیم شعار شهر بی گدا را از این دوره شورا آغاز نماییم و دریک افق چند ساله به اهداف مد نظر برسیم .

میراشه، معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در سخنانی گفت:شهرداری در حوزه متکدیان وظیفه  جمع آوری را  دارد و بقیه تکالیف بر عهده دیکر سازمانهاست و باید پای کار باشند.

اشدری دیگر  عضو شورا نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید این حوزه درست ساماندهی و مدیریت شود افزود:مسول امور شهر شهرداری است و باید در زمینه ساماندهی متکدیان به طور جدی وارد شود.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت کنشگران و کارشناسان حوزه اجتماعی و روانشناسی در این حوزه شد و گفت: استفاده از کارشناسان متخصص در امر ساماندهی متکدیان و ادامه روند کار می تواند بسیار راهگشا باشد.

شاه محمدی مدیر توسعه خدمات اجتماعی نیز در سخنانی با بیان دغدغه ها ومشکلات این مرکز اظهار کرد: عدم دسترسی به سیستم اداری،عدم تامین  تجهیزات به روز خودرویی ،افزایش نیروهای گشت،متحد الشکل شدن لباس،همکاری نیروی انتظامی  از جمله مشکلات مهم این مرکز می باشد که ضرورت دارد پیگیری شود.

همچنین در این جلسه به مشکلات حوزه تامین  نیروی انسانی و سایر مشکلات حوزه مدیریت توسعه خدمات اجتماعی با حضور موسوی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ طی یک ماه آینده مشکلات در حوزه مدیریت توسعه اجتماعی شهرداری از جمله تامین نیروی انسانی ،تجهیزات خودرویی و موارد مطروحه دیگر توسط مدیریت شهری پیگیری و حل و فصل شود.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط