یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید شد؛

فرهنگسازی در حوزه ترافیک سرمایه گذاری است /شهروند متعالی در عرصه های مختلف معرفی شود

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین برنامه های آموزشی مدیریت شهری در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک را موردبحث و بررسی قرار دادندو بر ضرورت مستمر برنامه های آموزشی در این حوزه تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک،منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی،مافی سرپرست آموزش و فرهنگ ترافیک  و با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین ، بررسی  مساعدت های سازمان فرهنگی به هیاتها و تشکل‌های فرهنگی مذهبی و ورزشی و بررسی جزییات برنامه های آموزش و فرهنگ ترافیک در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
این گزارش می افزاید: در ابتدای این جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون  انجام ۲۰ برنامه فرهنگی در شش ماهه دوم سال جاری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با حضور عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت  
 
وی در خصوص جزییات برنامه های آموزشی در راستای فرهنگ ترافیک گفت: طرح شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پر خطر شهر قزوین ،تور گردشگری با دوچرخه در اماکن تاریخی شهر قزوین،اجرای نمایش‌های خیابانی،تولید کتاب داستان شعر و نقاشی برای کودکان ،خدمات فنی رایگان به رکاب زنان،تولید انیمیشن،راه اندازی و احیای مدرسه ترافیک،برگزاری کلاسهای آموزشی برای زنان خانه دار،تجلیل از رانندگان و موتور سواران قانون مدار،آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس با بهره گیری از هنرهای نمایشی از جمله برنامه های مهمی است که در راستای آموزش فرهنگ ترافیک در دستور کار اجرا قرار دارد.
 
در ادامه برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در  سخنانی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که با کمک و همراهی معاونت حمل و نقل و ترافیک در مسائل آموزشی فرهنگ ترافیک برنامه های مشارکتی داشته باشیم همچنین تاکنون نیز برنامه های مختلفی در این حوزه داشته ایم و رسالت خود می دانیم که در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم.
 
شهروند متعالی در عرصه های مختلف معرفی شود

در ادامه اللهیاری رییس کمیسیون در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های آموزش شهروندی درحوزه ترافیک اظهار کرد:برنامه هایی که در حوزه آموزش و فرهنگ ترافیک در این جلسه عنوان شد بسیار خوب است اما بارها تاکید داشته ایم که شهرداری باید برای برنامه هایش عنوان و اسم مشخصی قرار دهد و برای هر طرح افق و اهدافی را تعیین نماید و به طرح ها هویت بدهد ، تا قتی به این سمت نرویم کارهای ما دیده نخواهد شد.
 
وی ادامه داد:همچنین یکی از مواردی که می بایست توسط سازمان فرهنگی ورزشی  پیگیری شود معرفی شهروند متعالی در عرصه های مختلف است.
 
اللهیاری  با بیان اینکه با کلیات لایحه اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در حوزه ترافیک موافق است خاطرنشان کرد: جزییات این برنامه ها باید با کمیسیون فرهنگی شورا  هماهنگ شودتا بتوانیم باهمکاری سازمان فرهنگی ورزشی و معاونت ترافیک در راستای فرهنگسازی مسایل ترافیکی در شهرقزوین گام های مثبتی برداریم.
 
وی همچنین در این جلسه با ابراز تاسف از شهادت کودکان فلسطینی در هفته کودک گفت:اخبار بسیار تلخی را در این روزها می شنویم که کودکان مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی به خاک وخون کشیده می شوند ؛امیدواریم که درجهان آرامش و صلح برقرار باشد و این غده سرطانی از روی زمین برداشته شود .
 
در ادامه جلسه هرکدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این لایحه پرداختند.
 
استفاده از ظرفیت کارشناسان زبده در آموزش فرهنگ شهروندی
 
اشدری نائب رییس این کمیسیون در سخنانی با بیان اینکه اگر به دنبال شهر ایده آل و با کیفیت هستیم باید بر روی آموزش کودکان شهر کار کنیم اظهارکرد: سازمان فرهنگی ورزشی باید با به کارگیری متخصصان و کارشناسان زبده در همه زمینه ها در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی اقدام نماید اما متاسفانه توانمندی لازم در این حوزه دیده نمی شود.
 
وی تاکید کرد: بارها گفته ایم که فضای سالم ورزش برای مادران و دختران و پدران و پسران با استفاده از ظرفیت حیاط مدارس ایجاد شود اما متاسفانه درمدیریت شهری به آن توجهی نمی شود .
 
لزوم توجه به آموزش شهروندی از دوران کودکی
 
مهری السادات تقوی دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین نیزدر سخنانی بر لزوم توجه به موضوعات آموزش فرهنگ ترافیک اظهارکرد: آموزش شهروندی از دوران کودکی ونوجوانی اهمیت زیادی دارد ونباید از آن غافل شد.
 
وی تاکید کرد: باید در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به موضوعات آموزش شهروندی در همه ابعاد داشته باشیم وحتی می توان در حوزه آموزش شهروندی یک مدرسه و یا هنرستان در بخشهای مختلف داشته باشیم.
 
 آموزش فرهنگ شهروندی از رسالتهای مهم سازمان فرهنگی ورزشی است  
 
ولی چگینی عضو این کمیسیون نیزدر سخنانی آموزش فرهنگ شهروندی در تمامی حوزه ها یکی از رسالتهای مهم سازمان فرهنگی ورزشی برشمرد وگفت: این حوزه جای کار بسیاری دارد و به نظر می رسد در این دو سال کاری انجام نشده است .
 
وی تاکیدکرد: باید در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی از جمله حوزه سلامت،حقوق  همسایه،محیط زیست ،آپارتمان نشینی،نگهداری اموال عمومی با دستگاههای مرتبط تفاهم نامه همکاری نوشته شود و دوره های آموزشی مرتبط با هر بخش برگزار شود.
 
فرهنگسازی در حوزه ترافیک سرمایه گذاری است  
 
مهدی خانی دیگر عضو شورای اسلامی شهرقزوین نیز در اظهار نظر خود فرهنگسازی درحوزه ترافیک را یک سرمایه گذاری دانست و گفت:هر چه بتوانیم در این حوزه  فرهنگسازی و آموزش را مورد توجه قراردهیم در حقیقت برای سلامتی و آینده مردم شهر سرمایه گذاری کرده ایم .
 
 وی تصریح کرد:باید برای اجرای برنامه های این بخش متولی تعیین شود و کمیسیون عمران و فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین به عنوان ناظر بر عملکرد و نحوه هزینه کرد برنامه ها نظارت نماید
 
همچنین در این جلسه لایحه برگزاری سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا ومفاخر شهر قزوین توسط منجم مدییر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تشریح شدو مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.
 
گفتنی است ؛گزارش وضعیت مساعدتهای پرداخت شده و در دست اقدام مصوبات کمیسیون فرهنگی شورا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط