یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

شهرداری پاسخگوی عدم اجرای پروژه های اولویت دار شهر باشد

مدیریت شهری قزوین پاسخگوی عدم اجرای پروژه های مهم واولویت دار شورا از جمله احداث دو تقاطع غیر همسطح،باند کندروی مشعلدار،بوستان قرادآباد و بهسازی فاز سوم نسیم شمال باشد.

علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی این شورا ضمن تشکر از اجرای  پروژه کمربندی آیت اله باریک بین، خواستار ارایه گزارش مالی این پروژه  از سوی مدیریت شهری شد و گفت: از شهرداری خواسته ایم تا گزارش هزینه کرد در پروژه مذکور را به شورا ارایه کند،اما تاکنون ارایه نشده است همچنین شنیده شده که در این پروژه مازاد بودجه هزینه شده است که باید صحت  و سقم آن مورد ارزیابی قرار گیرد . این در حالی است که در روکش بودجه قید شده که شهرداری باید برای هزینه های مازاد از شورای شهر مجوز دریافت کند.

 وی در بخش دیگری از این جلسه بر لزوم ساماندهی دستفروشان شهر قزوین تاکید نمود و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی ضرورت دارد تا مکانی مناسب برای کسب وکار این افراد در نظر گرفته شود و همچنین شب بازارها نیز از سوی کمیسیون خدمات شهری و سازمان ساماندی مشاغل شهری پیگیری شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین  همچنین خواستار تسریع در رفع سدمعبر و عمل به تکالیف قانونی و حقوقی شهرداری در این زمیه شد و گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی و مراجع قضایی پای کار هستند و ضرورت دارد تا شهرداری نیز درحوزه سد معبر به تکالیف خود عمل نماید تا هم قانون جاری و ساری شود و هم شهروندان از فضای شهری راضی باشند .
 
فرمانی همچنین در ادامه جلسه با قرائت نامه شهردار قزوین مبنی بر تعیین تکلیف شهرداری در ادامه یا توقف طرح تصفیه شیرابه پسماند گفت: در این نامه ذکر شده که توقف این پروژه فاجعه زیست محیطی به بار می آورد این درحالی است که آیا وقتی سایت پردازش پسماند فعال نیست مشکل ندارد و اینکه لندفیل دچار بحران است و شیرابه ها وارد استخر می شود دچار مشکل زیست محیطی نمی شویم که حالا توقف این پروژه تبعات زیست محیطی خواهد داشت؟
 
وی در تذکری خواستار رسیدگی به وضعیت پرداخت حقوق کارگران دهکده طبیعت و جایگاههای سی ان جی و همچنین توجه به پاسخگویی مستند  شهردار به نامه های ارسالی از سوی شورای اسلامی شهر قزوین شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه ضمن قدردانی از سازمان ساماندهی مشاغل شهری به جهت راه اندازی بازارچه برکت در شهرک مینودر خواستار برنامه ریزی جهت راه اندازی این نوع بازارچه در جنوب شهر قزوین شد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط