یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

علی فرمانی ،

پروژه میدان میوه و تره بار مرکزی از طریق سرمایه گذاری اجرا می شود

تصمیم‌گیری درباره میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار تصمیم بزرگی است و شاید تا 100 سال آینده مردم شهر قزوین از تصمیمات ما درباره این پروژه متاثر شوند. یعنی اگر تصمیم ما مثبت باشد، مردم سود می‌برند و اگر منفی باشد، این میدان میوه‌ و تره‌بار مرکزی شاید آینده خوشی برای شهر نداشته باشد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بحث و بررسی و تصمیم گیری پیرامون نحوه کار اجرای پروژه میدان میوه وتره بار مرکزی اظهار کرد: با توجه به متنی که سازمان سرمایه‌گذاری به صورت مکتوب به اعضای شورای شهر ارائه داده، شرعا و عرفا باید به شیوه سرمایه‌گذاری رای بدهم.
 
وی ضمن بازخوانی تهدیدها و فرصت های هر دو روش اجرای پروژه افزود: یکی از تهدیدها در روش سرمایه‌گذاری احتمال اختلاف فی‌مابین شهرداری و سرمایه‌گذار ذکر شده که امروز در همین شهرداری قزوین شاهد این هستیم که درب فرهنگسرای ناصرآباد با وجود اینکه افتتاح شده، به خاطر اختلاف پیمانکار و شهرداری را قفل زدند و این موضوع منحصر به جذب سرمایه‌گذاری در طرح میدان میوه‌وتره‌بار نیست.
 
به گفته فرمانی،بنابراین چنین اختلافاتی هم در شیوه چندعاملی و سرمایه‌گذاری هر 2 مطرح است و به نظر می‌رسد سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری نتوانست  از روش چندعاملی و اجرا از طریق شهرداری دفاع نماید ،لذا انتظار داشتیم که برای توجیه روش اجرای چندعاملی یک توضیح مکتوب حرفه‌ای ارائه می‌شد تا بر مبنای آن تصمیم بگیریم.
 
فرمانی با بیان اینکه به سازمان سرمایه‌گذاری یک‌ماه وقت می‌دهیم که برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذار جذب نماید  خاطر نشان کرد: اگر در نهایت عدم پیدا کردن سرمایه‌گذار قطعی شد، شهرداری باید به ما مکتوب اعلام کند تا در نهایت این طرح با مصوبه شورا به شیوه چندعاملی و با سرمایه‌گذاری خود شهرداری اجرایی شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین  تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره میدان مرکزی میوه‌و تره‌بار تصمیم بزرگی است و شاید تا 100 سال آینده مردم شهر قزوین از تصمیمات ما درباره این پروژه متاثر شوند. یعنی اگر تصمیم ما مثبت باشد، مردم سود می‌برند و اگر منفی باشد، این میدان میوه‌وتره‌بار مرکزی شاید آینده خوشی برای شهر نداشته باشد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط