یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین ؛

در اجرای طرحهای شهر" دوستدار کتاب" نقش آفرینی حداکثری خواهیم داشت

جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با هدف هم اندیشی پیرامون برنامه های اجرایی "شهر دوستدار کتاب "در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با حضور سرپرست این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با حضور حسین براتی سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ،فاطمه اشدری رییس این کمیسیون ،مهری السادات تقوی نائب رییس، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و جمعی از مدیران شهری و فعالین و مشاورین فرهنگی این کمیسیون و با هدف هم اندیشی پیرامون اجرای برنامه های شهر دوستدار کتاب  در محل سالن جلسات  اداره کل فرهنگ وارشاد  اسلامی برگزار شد.
 
این گزارش می افزاید : در ابتدای این جلسه براتی سرپرست فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتابخوانی درجامعه اظهار کرد: در اهواز نیز یک گروه تشکل غیر دولتی برای کسب عنوان پایتخت کتاب پنج طرح ارایه نمود و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این  کار غیر دولتی دنبال شود و توسط  شورا و شهرداری حمایت شود که خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافتیم و شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب دست یافت.
 
وی ادامه داد: در شهر قزوین نیز انتخاب درستی صورت گرفته که توسط موسسه سیمرغ سخن طرحهای شهر دوستدار کتاب پیگیری شده و همان مسیری که در شهر اهواز پیگیری شد را در قزوین دنبال می کنیم و امیدواریم عنوان پایتختی کتاب را با اجرای طرحهای خوب کسب نماییم .
 
براتی تاکید کرد: این اداره نیز مطابق آیین نامه و دستورالعمل ها موارد را پیگیری خواهد نمود و سعی می کنیم نقش آفرینی حداکثری داشته باشیم .
 
وی همچنین به برخی از طرحها در راستای ترویج فرهنگ کتاب اشاره نمود و گفت:در شهر اهواز به منظور تعامل بین اصحاب کتابخوان کافه کتاب ایجاد نمودیم و در استان قزوین نیز می توانیم با استفاده از ظرفیت ارشاد با پیوستهای مدنظر طرح کافه کتاب را اجرایی نماییم .
 
فاطمه اشدری رییس کمیسوین بانوان و امور خانواده نیز در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری این کمیسیون در به ثمر به نشستن طرحهای شهر دوستدار کتاب خاطر نشان کرد: در این کمیسیون همراهان خوب و مشاورین فعالی داریم که در زمینه های مرتبط به خانواده و بانوان بسیار فعال پیگیر امور هستند و امیدواریم با اجرای طرح های پیش بینی شده بتوانیم کسب عنوان پایتختی کتاب برای شهر قزوین را بدست آوریم.
 
وی همچنین خواستار تولی گری اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین برای موضوع اجرای طرحهای شهر دوستدار کتاب شد و گفت: متولی اصلی این اقدام اداره کل ارشاد باشد و ما نیز همگی در کنار شما هستیم تا به نتایج خوبی در این موضوع برسیم .
 
در ادامه گروه ای مدیر موسسه سیمرغ سخن نیز به تشریح اقدامات خود و طرح های درنظر گرفته شده برای اجرا پیرامون شهر دوستدار کودک پرداخت .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط