سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

نظارت شورا نباید خللی در روند کاری شهرداری ایجاد نماید

نظارت شورای اسلامی شهر باید به شکلی باشد که خللی در کارهای شهرداری ایجاد نکند.

فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که پیرامون هماهنگی جهت افتتاح پروژه کمربندی آیت اله باریک بین  ( کمربندی شرق) بحث و تبادل نظر شد گفت: افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری کار اجرایی محسوب می‌شود و شورای شهر نمی تواند  در کار اجرا  دخالت داشته و نظر بدهد.
 
فصیحی رامندی خاطر نشان کرد: قانون صراحت دارد که نظارت شورای اسلامی شهر باید به شکلی باشد که خللی در کارهای شهرداری ایجاد نکند.  در خصوص افتتاح پروژه نیز روز شنبه آخرین بازدید را به اتفاق داشته باشیم و تصمیم نهایی اتخاذ گردد، البته به نظر اینجانب باید به قول عوامل اجرایی اعتماد کنیم و نظر ایشان را مبنی بر تکمیل پروژه بپذیریم. همکاران مطلع هستند که اگر پروژه ای بیش از 95 درصد پیشرفت داشته باشد قابلیت افتتاح و بهره برداری را دارد.
 
 فصیحی رامندی  با بیان اینکه اخیرا شنیده شده برخی مکاتبات و یا نامه ها بدون طرح در شورا توسط رئیس و یا نایب رئیس و یا کمیسیون ها پاسخ داده می شود،  اظهار داشت: اگر این اقدام توسط هر یک از آقایان  انجام شده باشد بر خلاف آیین نامه  داخلی شورا بوده و رئیس ، نایب رییس و کمیسیون مجاز نیست به تنهایی قبل از طرح موضوع و اتخاذ تصمیمی در شورا با رای اکثریت پاسخ بدهد ماده 10 آیین نامه داخلی شورا صراحتا این موضوع را تاکید کرده است.
                                                                                                                                                                                                                                                          وی افزود: رئیس شورا  نباید طبق رای و نظر خود مکاتبه کند و براساس ماده 10 آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر فقط امضای مکاتبات شورا جزو حقوق رئیس شورا است.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط