یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

علی فرمانی،

مدیریت شهری طرح جامع تجلیل از فعالان قرآنی را ارایه نماید / اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم

در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم ضرورت دارد تا طرح کلی و جامع تجلیل از فعالان قرآنی که در توسعه و آموزش قرآن کریم در سطح شهر قزوین در ادوار گذشته فعالیت شاخص داشته و یا رتبه های برتری کسب نموده اند از سوی مدیریت شهری قزوین به شورا ارایه شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،علی فرمانی رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش سقف هدایای حافظان قرآن کریم اظهار کرد:مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تاکید زیادی به ترویج فرهنگ ومعارف قرآنی و حفظ قرآن دارند و از این رو بایستی بتوانیم اعتبارات و حمایت از فعالان قرآنی را افزایش دهیم.
 
وی افزود: بر این اساس هدیه حافظان جزء قرآن کریم از مبلغ پیشنهادی ۱۱۰ هزار تومان با تصویب اعضای شورا به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
 
 به گفته فرمانی ،هزینه کرد سالانه یک و نیم میلیارد تومان برای تجلیل از حافظان قرآن کریم به نوعی سرمایه گذاری در جامعه و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.
 
 رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار تجلیل شایسته از قاری بین المللی آقای سید مصطفی حسینی و حضور در منزل ایشان شد.
 
فرمانی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برنامه ریزی کمیسیون فرهنگی شورا برای برگزاری مراسم تجلیل از موکب داران، پیرغلامان و مادحین و هیات داران و تمام افرادی که به نوعی در برگزاری مراسم عزای حسینی نقش آفرین بوده اند تاکید نمود .
 
 وی همچنین با توجه به انتقاد برخی از اعضای شورا پیرامون عدم توزیع مناسب اعتبار میان موکب داران شهر قزوین در مراسم اربعین حسینی (ع ) در کشور عراق گفت: می توانیم جلسه ای با موکب داران شهر قزوین داشته باشیم ونقطه نظرات آنها را بشنویم تا برای سال آتی با برنامه ای منسجم تر ودقیق تر برنامه ریزی شود.
 
 وی در ابتدای سخنانش در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول ،از اقدامات مدیریت شهری قزوین در برگزاری مراسمات عزاداری ائمه اطهار طی دوماه اخیر قدردانی نمود و اظهار امیدواری نمود تا با این گونه اقدامات  در حفظ شعائر دینی موثر باشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط