یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

در جلسه کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی ابعاد و زوایای اجرای فاز یک پروژه میدان میوه و تره بار مرکزی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضا، عمویی مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری،امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند،اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، زاهد پور مدير پروژه میدان میوه و تره بار مرکزی و با هدف برسی لوایح مربوطه شهرداری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.  

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون درخواست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مبنی بر خرید و تعویض قبور مطهر شهدا به تعداد ۱۸۰ عدد با حضور عمویی مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

در ادامه جلسه،با حضور زاهدپور مدیر پروژه احداث بازار میوه و تره بار مرکزی و کارشناس مربوطه از سازمان سرمایه گذاری شهرداری قزوین اسناد مالکیتی و تأییدات مرتبط با تغییر کاربری زمین مورد نظر برای احداث میدان میوه و تره بار مرکزی در جاده بوئین زهرا و تفاهم نامه فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب مورد بازبینی و واکاوی قرار گرفت.

همچنین، زاهد پور در ادامه به تشریح جزییات طرح احداث میدان میوه و تره بار  مرکزی اشاره نمود و گفت: در فاز اول پیش بینی ۱۵۲ غرفه با فضاهای خدماتی  شده است که اعتبار مورد نیاز برای اجرا  ۸۲۰ میلیارد تومان خواهد بود .

به گفته وی،در فاز اول ۱۵۲ غرفه میوه و تره بار،۴۰ غرفه آهن فروشان ،۲۸ غرفه بنکداران و ۱۲۸ غرفه خشکبار ساخته خواهد شد، که دو هزار میلیارد تومان با هزینه های جانبی دیگر باید اعتبار صرف شود.

وی همچنین به پیوستهای اقتصادی و مدل‌های اجرای این پروژه شامل آورده شهرداری و روش‌های مشارکت مدنی اشاراتی داشت.

حق شناس رییس این کمیسیون نیز با بیان اینکه اجرای پروژه احداث میدان میوه و تره بار مرکزی یکی از اولویت ها و تکالیفی است که شورا بر عهده شهرداری قرار داده است تاکید کرد: با توجه به بررسی ها، این پروژه توسط شهرداری و با منابع مالی شهرداری انجام خواهد شد.

وی افزود:  پیش بینی درآمد برای تامین اعتبار این پروژه نیز باید توسط شهرداری تعیین شود.همچنین توافق با ذینفعان نیز با دقت صورت گیرد.

همچنین گفتنی است؛ پس از بررسی با اجرای این طرح در کمیسیون موافقت شد و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

در بخش دوم جلسه،لایحه شهرداری پیرامون واگذاری اجرای طرح ساماندهي سگهای بلاصاحب به بخش خصوصی از طریق برگزاری مناقصه با حضور امینی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براین اساس،امینی سرپرست سازمان پسماند شهرداری به تشریح این لایحه و فرآیند ساماندهی سگهای بلاصاحب پرداخت و گفت: شناسایی و زنده گیری،معاینات تشخیصی،انگل تراپی،واکسیناسیون، عقیم سازی پلاک گذاری و قلاده گذاری واگذاری و رهاسازی در این فرآیند انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین طی دو ماه آینده تمامی این فرآیندها به صورت هوشمند نظارت و اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: تازمانی که غذا دهی شهروندان به سگهای بلاصاحب در سطح شهر وجود دارد همچنان شاهد حضور  افزایش جمعیت این حیوانات خواهیم بود.

گفتنی است ؛ اعضای کمیسیون در نقطه نظرات خود خواستار تقویت حوزه هوشمند سازی، اجرای دقیق و با کیفیت این طرح و کنترل پیمانکاران این حوزه در کاهش تعداد سگهای بلاصاحب در شهر قزوین شدند.

 طرح  پیشنهادی شب بازارها در شهر قزوین نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه با حضور اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های مطرح گردید.

اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به تشریح این طرح پرداخت و گفت:این طرح با هدف سامان بخشی به مشاغل  صنوف ثابت و سیار در فضاهای عمومی و معابر شهر در ساعت‌های شبانه مطرح شده است که باید برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی و تدابیر لازم اندیشه شود.

وی تاکید کرد: با مشارکت و مشورت اعضای شورا باید مکان یابی و ساعت‌های فعالیت این شب بازارها تعیین شود.

وی همچنین به آسیب‌های راه اندازی این شب بازارها اشاره داشت.

در پایان این جلسه مقرر شد تا این طرح بومی سازی شود و سپس جهت بررسی به شورا ارایه گردد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط