سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد؛

نمایش آثار خوشنویسان قزوینی به مناسبت اربعین حسینی

به مناسبت اربعین حسینی آثار تعدادی از خوشنویسان قزوینی با موضوع حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر روی تابلوهای تبليغاتی سطح شهر سطح شهرقزوین به نمایش درآمده است.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،قاسم اللهیاری دبیر و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با اعلام این مطلب و ضمن تبریک روز قزوین اظهار کرد : شهر قزوین به عنوان  پایتخت خوشنویسی ایران نام گرفته و این فرهنگ با زندگی مردم این دیار گره خورده است  لذا هنر خوشنویسی ریشه در ذات قزوین و اهالی آن دارد و باید از این هنر در مسیر توسعه اقتصادی این دیار بهره گرفت.
 
وی با بیان اینکه ترویج معارف اهل بیت (ع) به زبان هنر تاثیر گذاری آن را بیشتر می کند خاطر نشان کرد:کمیسیون فرهنگی شورا به منظور ارج نهادن به جایگاه هنر خوشنویسی پیشنهاد اکران طرح ها و اثرات ارزشمند اساتید خوشنویس شهر قزوین به مناسبت ایام اربعین حسینی و روز قزوین را مطرح نمود .
 
 وی تاکید کرد: بر این اساس تابلوهایی شامل اشعاری با موضوع جایگاه امام حسین(ع) و قیام عاشورا با خط نستعلیق و به قلم هنرمندان و اساتید خوشنویس از جمله  بهادر و علی اکبر پگاه، احمد پیله چی قزوینی، گوهر همائی، فاطمه کاظمی،  حمید نيرومند ، فخاری و.‌.. می باشد که بر روی تابلوهای تبليغاتی سطح شهر توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین  نصب شده است.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط