سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین:

لزوم تفویض اختیار به مدیران شهری/ زمینهای خالی و رهاشده به بوستان تبدیل شوند

متاسفانه تفویض اختیار برای مدیران شهری از سوی شهردار قزوین صورت نگرفته است و همین موضوع باعث می شود تا دربسیاری از امور چالش هایی داشته باشیم، لذا باید وقت و زمانی برای ارزیابی مدیریت شهری درنظر گرفته شود که ببینیم مدیر ضعیف است یا اینکه به واسطه اینکه تفویض اختیاری انجام نشده مشکلات و ضعف های زیادی به چشم می خورد.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ،در طرح دیدگاه خود نسبت به لایحه تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری اظهار کرد: بررسی برخی لوایح در صحن شورا منجر به ارزیابی عملکرد آن سازمان نیز می شود و در این لایحه نیز بحث ها سمت و سوی عدم موفقیت سازمان سرمایه گذاری در این حوزه دارد .

وی ادامه داد: حال باید ارزیابی شود این نقطه ضعف ناشی از ضعف مدیران است ، یا ضعف ساز و کار و آئین نامه ها یا دلیلی فراتر از اینها ، آنهم عدم تفویض اختیار شهردار به مدیران است .

به گفته رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین ،متاسفانه اغلب مسائل به وجود آمده مثل سازمان سرمایه گذاری دستخوش مورد آخر است که شهردار شخصا به جای مدیران سازمان تصمیم می‌گیرد فعلی انجام شود یا نشود ؟ مخصوصا در حوزه سرمایه گذاری خود مختار است و کاملا سلیقه ای عمل می‌کند ، حتی به دیدگاه شورا هم توجه ای ندارد و تابع هیچ قانون و سیاستی نیست و به همین دلیل سرمایه گذاری و مشارکت در جذب سرمایه گذاری طی این دو ساله ابتر و ناموفق بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در مدیریت شهری تابع قوانین خاص خود است افزود: سرمایه گذاری در قالب جلب اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران به مدیریت شهری اتفاق می‌افتد که در حال حاضر ، ظاهرا این تفکر که بیشتر در قالب خرد جمعی افراد آگاه و توانمند در حوزه جلب سرمایه گذار میسر خواهد شد ! اتفاق نمی افتد ؟!

به گفته اشدری، این منصفانه نیست که گمان ببریم با مدیران توانمند که در این حوزه حضور دارند ناکارآمدی سازمان را بدون آسیب شناسی محیطی به پای این سازمان بنویسیم و به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کنیم.
 
وی با بیان اینکه برخی از مصوبات کمیسیونها و صحن شورا توسط مدیران سازمان ها اجرایی نمی شود ،ادامه داد: به عنوان نمونه در مورد برخی مصوبات ، شورا تصمیم می گیردکه تا سقف خاصی هزینه توسط سازمان فرهنگی ورزشی انجام شود، که یا مصوبه انجام نمی شود و یا دیر هنگام  اقدام می شود. البته این بخش از ناکارآمدی سازمان فرهنگی نیز ناشی از عدم تفویض اختیار شهردار به مدیر سازمان است با این تفاوت که مدیریت این سازمان از این شرایط خشنود است چون  عوارض ضعف مدیریت سازمانی اش را در تعیین و تکلیف و دخالت مستقیم شهردار در کوچکترین تا بزرگترین موضوعات کاری ، مالی و اجرایی پنهان می‌کند.

به گفته اشدری، از سویی در این شرایط منفعل ، شهردار محترم تبدیل شده به حاتم طائی ! اینطور وانمود شود که مدیریت شهری از جیب مبارک خودشان و به صلاحدید ایشان پرداخت می‌شود نه بیت المال!
 
 اشدری خاطر نشان کرد:  البته نمیتوان از این واقعیت گذر کرد که در این بین هستند ،برخی از مدیران شهرداری که قدرت تصمیم گیری و اختیار ندارند در حالی که افراد بی تجربه  و ناتوانی نیستند اما سلیقه ای عمل کردن مدیریت شهری قدرت اختیار را از مدیران گرفته است .
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین  همچنین تصریح کرد: تفویض اختیار برای مدیران صورت نگرفته  است و همین موضوع باعث می شود تا دربسیاری از امور چالش هایی داشته باشیم  لذا باید وقتی برای ارزیابی مدیریت شهری درنظر گرفته شود که ببینیم مدیر ضعیف است یا اینکه به واسطه اینکه تفویض اختیاری انجام نشده مشکلات و ضعف ها وجود دارد.

اشدری در ادامه جلسه بر لزوم استفاده بهینه از زمینهای رها شده و خالی و تبدیل آن به فضای سبز وبوستان در مناطق شهری تاکید کرد و گفت: زمینهایی که مالک خصوصی دارد وکاربری آن فضای سبز است می تواند در توافق با مالکین به بوستان تبدیل شود .
 
رییس کمیسیون بانوان وامور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،تصریح کرد: شهرداری قزوین به منطقه مهدیه و محل سکونت شهید حمید سیاهکالی مرادی توجه ویژه نماید و درخواست اهالی را برای ایجاد بوستان در این منطقه پیگیری کند، ساکنین محترم  این محله با احترام به این شهید والامقام و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت ، پیگیرانه ، احداث پارک در این محله و نام گذاری این بوستان مزین به شهید سیاهکالی مرادی را لحظه شماری می‌کنند.                                                                                                                                                                                                        وی ضمن تایید طرح پیشنهادی اعضای شورا مبنی بر افزایش حق الزحمه رانندگان آژانس بر اساس ۷۰ درصد نرخ مصوب سازمان تاکسیرانی، خواستار برقراری و بهره مندی بیمه تکمیلی برای رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط