یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

اللهیاری ،

شایسته نیست پروژه باغ موزه دفاع مقدس دستخوش بی مهری قرار گیرد

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تسریع در اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس در قزوین شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد با تاکید بر اهتمام جدی مسئولین در تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور ایثارگری و رشادت‌ مردانی است که بی‌ادعا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و برگ زرینی بر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی افزودند و در این بین نیز  بسیاری از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس استان قزوین در آن دوران نقش مؤثری ایفا کرده اند.
 
 وی ادامه داد: استان قزوین در راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس نسبت به استان‌های دیگرعقب ماندگی‌های نسبی دارد زیرا در 25 استان کشور همچون همدان، کرمان و تهران باغ موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده است.
 
اللهیاری با بیان اینکه شهدای استان قزوین در کشور شاخص و بزرگ هستند، خاطر نشان کرد: شایسته نیست که پروژه باغ موزه دفاع مقدس دستخوش بی مهری قرار گرفته و متوقف شود.
 
رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تسریع در اجرای این پروژه و اهتمام جدی شهرداری قزوین شد و گفت: لازم است شهرداری قزوین گزارش این پروژه را به شورا اعلام نماید و سیاست خود را در قبال این پروژه به طور شفاف ارایه کند.
 
 هفته نامه پیام شهر منتشر شود  
                                                                                                                                                                                                  وی در ادامه سخنانش به ارایه گزارش اقدامات کمیسیون متبوع خود پرداخت و گفت: در جلسه اخیر کمیسیون با حضور مدیر مسئول و مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین به موضوع تعطیلی پیام شهر پرداخته شد و مقرر گردید در راستای عدم ماده 16 شدن ،انتشار آن استمرار یابد و هرگونه پیشنهاد و اتحاذ سیاست جدید از سوی شهرداری قزوین به صورت مکتوب به شورا ارایه شود و پیرامون آنها تصمیم گیری شود .
 
اللهیاری همچنین در خصوص بررسی نامه های واصله نیز که در کمیسیون فوق العاده فرهنگی انجام شد نیز خاطر نشان کرد: مساعدت و کمک به کنگره سه هزار شهید استان با محوریت مستندسازی و چاپ 59 عنوان کتاب آماده انتشار در کمیسیون بررسی شد که نظر موافق کمیسیون با حمایت از چاپ کتاب درحوزه دفاع مقدس جلب شد اما درمورد عدد مساعدت و همچنین محورهای کتب جهت تصمیم گیری در صحن شورا مطرح گردید .
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین،همچنین درخصوص حضور دبیر ستاد مردمی اربعین نیز در جلسه کمیسیون گفت: مساعدت و حمایت شورا ومدیریت شهری از اربعین حسینی همه ساله وجود دارد ولذا مقرر شد تا شهرداری قزوین هرچه سریع تر نسبت به ارایه لایحه مساعدت به برگزاری مراسم اربعین حسینی و جاماندگان پیاده روی به صحن شورا اقدام نماید .
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط