یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

در جلسه تلفیق کمیسیون عمران با شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

تسریع در اجرای پروژه اتصال پل امام رضا (ع) به پل مرحوم ابوترابی

در جلسه تلفیق کمیسیون های عمران ترافیک و امور زیربنایی با شهرسازی املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه شهرداری قزوین بر لزوم تسریع در اجرای پروژه اتصال پل امام رضا (ع) به پل مرحوم ابوترابی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه تلفیق  کمیسیونهای عمران ترافیک و امور زیر بنایی و شهرسازی ،املاک‌ و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور مهری السادات تقوی، فرج الله فصیحی رامندی و حسین صلح جو از اعضای کمیسیون و با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط شهری و با هدف بررسی لوایح و نامه های واصله برگزار شد.

براساس این گزارش؛در ابتدای جلسه لایحه شهرداری قزوین مبنی بر واگذاری گشت و بازرسی و کنترل بر عملکرد ناوگان تاکسیرانی به بخش خصوصی با حضور عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین و وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره ای اصلاحات به تایید اعضای کمیسیون رسید.

این گزارش می افزاید؛لایحه شهرداری قزوین پیرامون اخذ مجوز برگزاری مناقصه جهت پروژه شستشو و نظافت ۷ عدد ایستگاه  مکانیزه و ۲۸۴ ایستگاه عادی به صورت ماهیانه و به مدت یکسال با حضور تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تا سقف یک و نیم میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه لایحه اخذ مجوز مناقصه برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح منطقه یک شامل مرمت و لکه گیری آسفالت نواحی منفصل و دریچه های کامپوزیتی پس از بررسی تایید شد.

در ادامه لایحه شهرداری قزوین پیرامون فروش ۹ دستگاه اتوبوس فرسوده و ۳۳ دستگاه مینی بوس و خرید ۲۵ دستگاه مینی بوس جدید با ارائه توضیحاتی توسط عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین  بررسی شد و اعضای کمیسیون با کلیات این لایحه موافقت نمودند و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

لایحه دیگری که در این جلسه مطرح گردید ،خرید جداول و تهیه و حمل پمپاژ بتن آماده با پمپ هوایی جهت پروژه اتصال پل امام رضا( ع) به پل مرحوم ابوترابی بود که با حضور زارعی رییس سازمان عمران شهرداری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

دربخش دوم این جلسه، لوایح املاکی شهرداری قزوین از جمله واگذاری قسمتی از زمین شهرداری در پرونده توافق با آقای محمد کشاورز سیاهپوش در شهرک عارف به قیمت کارشناسی و واگذاری مازاد خط پروژه در خیابان سردار سلیمانی به قیمت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

این گزارش می افزاید؛لایحه شهرداری قزوین در پرونده توافق شهرداری قزوین و آقای میرزا شاعری در نبش میدان هلال آب مبنی بر تهاتر هزینه های تغییر کاربری پلاک جهت بررسی بیشتر و دقیق تر مسکوت ماند.

بر اساس این گزارش؛ لایحه ارزیابی و قیمت گذاری مجدد قطعات مشاعی ملاصدرا از قیمت ۱۴میلیون ریال به ۲۰ میلیون ریال مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

همچنین در این جلسه پرونده خانم مظاهری مبنی بر تعییر کاربری زمین در بلوار آیت اله خامنه ای(دامه برکاته) وگشایش معبر  ملک مورد تقاضا در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، بنا به توضیحات کارشناسان و مدیران مربوطه در حوزه شهرسازی در خصوص تغییر کاربری ملک  باید در کارگروه امور زیربنایی و تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی صورت گیرد و لیکن اصرار مالک مبنی بر طرح موضوع در کمیسیون ماده پنج مغایر قانون است.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط