سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

آشتی نسل جدید با باغستان سنتی قزوین/تور گردشگری مادر و کودک در باغستان اجرا می شود

جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی اجرای تور گردشگری مادر و کودک در باغستان سنتی قزوین و شناسایی ظرفیتهای این میراث کهن به نسل جدید در محل بوستان ملاخلیلا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی،مهدی مهدی خانی و ولی چگینی از اعضای شورا، حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی،کاظم پور مدیر عامل سازمان باغستان سنتی، مشاورین کمیسیون و نمایندگان تشکل راهنمایان گردشگری، با هدف بررسی طرح گردشگری مادر و کودک و طرح گلگشت از باغستان سنتی قزوین در محل بوستان ملاخلیلا برگزار شد.
 
فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین ،در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت باغستان سنتی قزوین ومعرفی ظرفیتهای بی نظیر آن به مردم اظهار کرد:باید بتوانیم با حفظ این میراث ماندگار و معرفی ظرفیتهای آن به شهروندان و استفاده همه جانبه از آن تلاش نماییم .
 
وی ادامه داد: احداث بوستان قراد آباد یکی از مطالبات اعضای شورا در دوره ششم می باشد که بر این اساس طرحهای لازم برای اجرای این بوستان وجود دارد و اعتبار آن نیز در بودجه امسال لحاظ شده است و لذا باید بتوانیم از این ظرفیت برای استفاده عموم مردم استفاده کنیم.
 
اشدری همچنین بر لزوم گردشگری خانواده و مادر و کودک از باغستان سنتی قزوین تاکید کرد و افزود: باید برای ورود مردم به باغستان و آشتی نسل جدید با این میراث کهن  برنامه ریزی شود و در این راستا نیز طرح گردشگری مادر و کودک با هدف بازدید از باغستان سنتی قزوین در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است .
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ،پیشنهاد می شود که متولی اجرای طرحهای مربوط به باغستان توسط رییس این سازمان صورت گیرد و اختیارات نیز به ایشان محول شود همچنین از ظرفیت تشکلهای مردمی از جمله انجمن راهنمایان گردشگری نیز استفاده خواهد شد.
 
در این جلسه همچنین مدیران و کارشناسان ونمایندگان انجمنهای راهنمایان گردشگری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
کاظم پور مدیر عامل سازمان باغستان سنتی قزوین ضمن ارایه گزارش از وضعیت باغات سنتی قزوین از ساخت بند و کشو و ترمیم راه ها و ترمیم چاه خانه ها در باغستان خبر داد وگفت: اقدامات خوبی با همکاری باغداران در باغستان در حال انجام است که یکی از این موارد ایجاد شورای نمایندگان رودخانه های باغستان است که موارد فنی و نظام های مربوط به آب را پیگیری خواهد کرد.
 
وی توجه به اقتصاد باغستان را یکی از الزامات رونق و پویایی باغستان عنوان نمود و گفت: باید در راستای حفظ واحیای باغستان سنتی به موضوع اقتصاد باغداران نیز توجه شود وهمچنین برای ماندگاری این میراث کهن نیازمند معرفی و شناساندن ظرفیتهای آن به مردم هستیم .
 
در ادامه جلسه  به پیش نویس طرح گردشگری در باغستان سنتی قزوین اشاره شد و مواردی از قبیل برگزاری تور گردشگری مادر و کودک ، فروش محصولات باغی،باغبانی خانواده ها،فضاهای کودک و نوجوان، بهبود مسیرهای خاکی و ایحاد مسیرهای دسترسی پیاده، تامین روشنایی ، جاذبه سازی و روایتگری باغداران، ارایه تقویم آموزشی، تهیه تقویم باغستان و برگزاری رویدادها ،فن تور ،طرح کاشت نهال،هماهنگی با باغداران ،تفاهم نامه  تخصیص بخشی از باغستان برای آموزش،تهیه بسته های اطلاعاتی،اعطای کارت سفیر باغستان ، هویت بخشی به باغستان با برگزاری جشنواره های نقاشی و داستان نویسی ،تور برداشت محصول،تجربه یک روز باغبانی تورشیرینی پزی با محصولات باغی، تور کودک و  تور نقاشی عکاسی مطرح گردید.
 
گفتنی است؛همچنین در این جلسه بر  برگزاری کلاسهای آموزشی گردشگری کودک، استفاده از ظرفیت رسانه ها ی جمعی و تشکل های مردمی در  اجرای طرحهای گردشگری در باغستان تاکید شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط