سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین صورت گرفت؛

بررسی برنامه های عید غدیر در حوزه بانوان و خانواده

جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی برنامه های عید غدیر در حوزه بانوان و خانواده در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به‌ گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی و ولی چگینی از اعضای شورا، برجی سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی، حافظی مدیرعامل سازمان خدمات طراحی، نظری پور مشاور شهردار،رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی،جمعی از مشاورین و فعالین فرهنگی کمیسیون و با هدف بررسی برنامه های غدیری در حوزه بانوان و خانواده و بجث و بررسی پیرامون حجاب و عفاف درشاهنامه در تالار مردم برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ برگزاری برنامه عید غدیر در تاریخ ۱۵ تیرماه در گلزار شهدا،دو برنامه استیجی در پارک های ملت و الغدیر با رویکرد خانواده ، مادر و کودک از جمله برنامه های پیش بینی شده کمیسیون بانوان در مناسبت عید غدیر می باشد.

همچنین برنامه های متنوع و مختلفی از جمله شاهنامه خوانی، پرده خوانی غدیر ،بحر طویل خوانی، ضرب زورخانه ای و برنامه های مناسب کودکان در این برنامه ها در نظر گرفته شده است.

در بخش دیگر این جلسه ،برزگر فعال رسانه ای در این جلسه به موضوع عفاف و حجاب در شاهنامه اشاره نمود و گفت: در ادبیات کهن و شاهنامه پوشیدگی جزو لوازم اصلی زنان در شاهنامه است .قصه بیژن و منیژه و تهمینه،و حتی در قصه لیلی و مجنون نیز به موضوع حجاب اشاره شده است.

وی افزود: در فرهنگ کهن ایران پوشیدگی و حجاب بانوان بسیار مهم بوده است و لذا باید این مباحث برای مردم با زبان هنر تبیین شود.

اشدری، رییس این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد شرایط فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تاکید نمود و گفت: باید بتوانیم نسل جدید را با مباحث هنری و فرهنگی برای عفاف و حجاب ترغیب نماییم.

گفتنی است؛ اجرای برنامه نماهنگ مربوط به عفاف و حجاب توسط موسسه سیمرغ سخن و برنامه ریزی جهت زمان بندی اجرای برنامه ها،تبدیل خیابان شهدا به یک مکانی برای برگزاری رویدادهای تاریخی و مذهبی و اجرای برنامه با موضوع شاهنامه و عفاف و حجاب در تاریخ ۲۰ تیرماه، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با موافقت اعضای کمیسیون برای اجرای آنها و تامین منابع مالی تصویب شدند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط