یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

ارایه طرح تربیتی "صمیم" توسط موسسه شهید آوینی/شهرداری به فرهنگسراها نگاه درآمدی نداشته باشد

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون ضمن بررسی لوایح و نامه های واصله طرح تربیتی "صمیم" که از سوی موسسه فرهنگی شهید آوینی ارایه کردید را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی، برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی حجت الاسلام والمسلمین پیردهقان مسؤل طرح تربیتی "صمیم"با هدف بررسی این طرح و لوایح و نامه های واصله از سوی شهرداری قزوین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین امیر حسین پیر دهقان مسئول طرح تربیتی "صمیم "در سخنانی به تشریح اقدامات موسسه شهید آوینی در اجرای این طرح اشاره نمود و گفت: برای دوازدهمین سال  مستمر در محورهای آموزشی،فرهنگی،هنری، ورزشی ،مذهبی و معرفتی و اردویی توسط موسسه فرهنگی شهید آوینی این طرح تربیتی برگزار می شود.

وی به اقدامات این طرح در بخش آموزش اشاره نمود و گفت:کلاسهای آموزش رباتیک، کامپیوتر، فتوشاپ و تدوین و سایر برنامه های آموزشی در بخشهای کارگاهی و کلاسی برای علاقه مندان و جامعه هدف برگزار می شود.

حجت الاسلام پیر دهقان همچنین در بخش ورزشی اشاره نمود و گفت: یادگیری و به روز رسانی ورزش فوتبال، شنا و پینت بال،آموزش تیراندازی،و برگزاری اردوهای هفتگی و  ماهانه از دیگر برنامه های طرح تربیتی صمیم می باشد.

وی با اشاره به اینکه قزوین پایتخت هنر خوشنویسی است گفت: در این راستا سعی شده در بخش هنری نیز کلاسهایی با اساتید مطرح دوره خوشنویسی با خودکار برگزار شود که این افراد در مراحل آموزش هنر خوشنویسی در کلاسهای استاد پیله چی نیز شرکت نموده اند‌‌.

به گفته حجت الاسلام پیردهقان ،افراد پذیرش شده در طرح تربیتی "صمیم "استعداد یابی می شوند و مطابق با آن آموزش‌های لازم را می بینند و به مقامات کشوری و جهانی نیز نائل می شوند.

این مقام مسول،خاطر نشان کرد: این طرح در حوزه خواهران نیز وجود دارد و علی رغم  محدودیتهای مکان و اعتباری  در این حوزه نیز در حوزه دختران نوجوان با صد نفر مخاطب کار می کنیم .

وی ادامه داد:در حوزه کار دختران نوجوان متناسب با سن دانش آموزان دوره های احکام،انس با قرآن،دوره های معرفتی برگزاری کلاسهای مطالعاتی کلاسهای مهارتی،کلاسهای هنری و دوره های پیوسته اعتقادی و تفکر برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همچنین ارتباط با اساتید و علمای بزرگ قم در راستای حفظ بنیه اعتقادی و معرفتی از دیگر اقدامات مهم این مجموعه است.

در ادامه اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن تقدیر از تلاشها و اقدامات صورت گرفته در طرح تربیتی صمیم اظهار کرد: طی دو سال اخیر اقدامات حمایتی خوبی از مجموعه های فرهنگی و آموزشی که دارای طرح و برنامه بوده اند از سوی شورا انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر حمایت از حلقه های میانی و تشکل‌های مردمی و خودجوش فعال فرهنگی در شورای اسلامی شهر قزوین نیز به آن توجه ویژه ای شده است .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مدیریت شهری قزوین باید در واگذاری فرهنگسراها اهلیت را مورد توجه قرار دهد گفت: نگاه ما در واگذاری فرهنگسراها نباید درآمدی باشد بلکه باید به اهلیت توجه شود که متاسفانه در دوسال اخیر به این مطلب شورای کمیسیون فرهنگی اهمیتی داده نشده است.

در ادامه هر کدام از اعضای کمیسیون نیز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاشهاو اقدامات خوب موسسه فرهنگی شهید آوینی در طرح تربیتی صمیم خواستار حمایت از این موسسه و در اختیار دادن مکانی برای فعالیت‌های این مرکز شدند .

گفتنی است؛ در این جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون تامین مربیان ورزشی در بوستانها به تعداد ۶۰ نفر برای سال جاری و سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری بیشتر به صحن شورا ارجاع شد.

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تقاضای کانون مداحان استان قزوین و اختصاص یک طبقه از ساختمان موزه آثار شهید قدرت اله چگینی واقع در خیابان تبریز جهت فعالیت مداحان به مدت یکسال نیز مورد  بازخوانی قرار گرفت و به جهت بررسی بیشتر به شهرداری قزوین عودت داده شد.

این گزارش خاطر نشان می کند ؛ در پایان این جلسه به تعدادی از نامه های واصله رسیدگی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط