سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

مهری السادات تقوی ،

بر کار پیمانکاران شهرداری و نحوه قراردادها نظارت دقیق صورت گیرد

شهرداری قزوین بر کار شرکتهای پیمانکاری،نحوه قراردادها و پرداختی ها نظارت دقیق داشته باشد تا حقی از کارگران ضایع نشود .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا ضمن تاکید بر نحوه نظارت بر خدمات بیمه درمانی پاکبانان و کارکنان فضای سبز شهرداری قزوین اظهار کرد: به نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر نحوه قرارداد پاکبانان با پیمانکار وجود ندارد و متاسفانه حق و حقوق قانونی آنان پرداخت نمی شود.
 
وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده بیمه پاکبانان شهرداری قزوین به عنوان نظافت‌چی ساختمان در لیست بیمه لحاظ می شود که این مساله می تواند بعدها و در بازنشستگی باعث شود نتوانند به حقوق قانونی خود برسند.  
 
وی تصریح کرد: پیمانکاری که این پاکبانان را به کار گرفته، برای اینکه سود بیشتری ببرد، بیمه آنها را به عنوان نظافت‌چی ساختمان رد می‌کند تا حق بیمه کمتری بپردازد و هیچ نظارتی هم بر آن نیست.
 
تقوی با بیان اینکه پیمانکار به پاکبانان سختی کار نمی‌دهد و این خلاف قانون است افزود: باید نظارت شود تا هزینه‌ای که شهرداری به پیمانکاران رفت‌ و روب خیابان‌ها می‌پردازد، به جیب پاکبانان برود و هزینه بیمه آنها را تامین کند و لذا باید  قانونمندانه در این زمینه عمل شود.
 
رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین  ادامه داد: با وجود اینکه سرانه حقوق پاکبانان رقم خوبی است ، اما پیمانکار بیش از ۶ میلیون تومان به آنها حقوق نمی دهد بنابراین در آینده هم پاکبانان ضرر می‌کنند، چون هم کم حقوق می‌گیرند و هم عنوان شغلی آنها اشتباه در برگه بیمه آنها درج می‌شود و موجب می‌شود حقوق بازنشستگی آنها کم شود.
 
وی خواستار رسیدگی مدیریت شهری قزوین به این مساله شد و گفت: باید به وضعیت قراردادهای پیمانکاران و نحوه پرداختی ها نظارت دقیق صورت گیرد تا حقی از کارگران ضایع نشود .
 
 وی دربخش دیگری از این جلسه به قرائت لوایح کمیسیون متبوع خود پرداخت .
 
   تقوی درخصوص لایحه تعیین تکلیف پرونده های کمیسیون ماده صد واستفاده از ظرفیتهای قانونی بودجه امسال گفت: ۱۲۰۰ پرونده بلاتکلیف در کمیسیون ماده صد وجود دارد که می توان با استفاده از ظرفیت بند ت تبصره شش قانون بودجه امسال نسبت به رسیدگی و تعیین تکلیف آنها اقدام نمود و لذا در این راستا ضرورت دارد تا کمیته ای ویژه متشکل از کارشناسان شهرسازی ومناطق و اعضای شورا ایجاد شود تا هم در روند کارها تسهیل شود و هم کارها بین کارشناسان تقسیم گردد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط