یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

عضو شورای اسلامی شهر قزوین :

مطرح کردن دوباره سوالات بدون حضور شهردار خلاف اخلاق و قانون است

مطرح نمودن دوباره سوالات توسط اعضای سوال کننده در جلسه صحن شورا بدون حضور شهردار قزوین خلاف آیین نامه شورا و به دور از اخلاق است .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار اعلام نظر اعضای شورا پیرامون پاسخ شهردار قزوین به سوالات اعضای شورا برگزار شد اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراها به علت عدم حضور شهردار در این جلسه اعضای شورا نمی‌توانند صحبتی در این رابطه داشته‌ باشند چون شهردار در جلسه حضور ندارد و امکان پاسخگویی و دفاع نیست.
 
به گفته فصیحی رامندی با توجه به اینکه شهردار قزوین جواب سؤالات اعضای شورای شهر قزوین را داده، بنابراین اینجا موضوع استنکاف شهردار قزوین از پاسخ‌دهی مطرح نیست و باید در مورد قانع‌کننده بودن یا نبودن جواب‌های شهردار رأی‌گیری کنیم.
 
وی تصریح کرد: اعضای شورا می‌توانند درباره دلایل عدم اقناع خود از پاسخ‌ها شهردار با رسانه‌ها صحبت کنند، اما از نظر قانونی ملزم به بیان دلیل خود برای عدم اقناع  نیستند. بنابراین ۵ عضو شورای شهر قزوین امروز باید اعلام کنند که آیا پاسخ شهردار برای آنها قانع‌کننده هست یا نیست؟. لذا طبق قانون اعضای شورا باید فقط رأِی بدهند و حق ندارند درباره پاسخ‌های شهردار در صحن شورا صحبت کنند.
 
این عضو شورای اسلامی شهرقزوین  در بخش دیگری از این جلسه که برخی از اعضای سوال کننده به بیان دوباره سوالات خود و علت عدم اقناع خود صحبت نمودند، گفت : ابتدای جلسه تذکر دادم کار غیر اخلاقی و به دور از آیین نامه  است که سوالاتی که در جلسه گذشته با حضور شهردار مطرح شده و ایشان نیز پاسخ گو بودند دوباره  امروز در غیاب او به روشهای مختلف مطرح شود.
 
   وی تاکید کرد: بنده هفته ای دو یاسه بار در ملاقاتهای حضوری با شهردار قزوین تذکراتی را در جهت پیشبرد امور شهری داده ام و لذا می توان موارد و مشکلات را نه به صورت علنی، بلکه با جلسات حضوری و پیگیری های تلفنی متذکر شد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بدبینانه به این جلسه نگاه کنیم این می شود که چون با حضور شهردار در جلسه قبل نتیجه گیری مطلوبی نشده بود امروز در غیاب شهردار و با حضور رسانه ها به آن نتیجه برسیم این درحالی است که  طبق مذاکرات و جمع بندی که با رییس شورا داشتم قرار بر این بود که تنها رای گیری برای اقناع و یا عدم اقناع اعضای سوال کننده صورت گیرد که عملا محقق نشد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط