یکشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

در شهرداری قزوین به مهندسی ارزش توجهی نمی شود /در طرح ساماندهی هادی آباد حقی از مالکان ضایع نشود

مدیریت شهری در طرح ساماندهی هادی آباد و تملک پلاکهای باقیمانده با برنامه ریزی دقیق طوری عمل نماید که کوچکترین حقی از مالکان ضایع نشود.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار  اعلام نظر اعضا پیرامون پاسخ به سوالات شهردار قزوین برگزار شد اظهار کرد: سوال کردن حق اعضای شوراست و در جایگاه حقوقی شورا در قبال بیت المال و حق شهروندان وظیفه داریم.
 
وی افزود: در راستای وظایف خود اقدام به سوال از شهردار قزوین در دستور کار  شورا قرار گرفت و در جلسه قبل نیز با آرامش و مدیریت فضا و توام با احترام سوالات مطرح  و پاسخ ها نیز شنیده شد. بازهم می گویم که آقای شهردار، عزیز دل ماست و با این سوالات زحمات و تلاشهای دو سال ایشان را کتمان نمی کنیم.
 
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در جلسه گذشته اعضای سوال کننده نقطه نظرات خود را مطرح نکردند گفت: قانون در این خصوص سکوت کرده است و به دلیل اینکه در جلسه گذشته برای مدیریت فضای جلسه اعضا نقطه نظرات خود را مطرح نکردند می توانیم در حد کوتاه مباحث را مطرح کنیم.
 
وی با بیان اینکه از پاسخ شهردار قزوین قانع نشده است تصریح کرد:پاسخ شهردار قزوین به سوالات اعضای شورا همراه با آمار و اطلاعات غلط بود و علی رغم همکاری شورا متاسفانه تعامل خوبی را شاهد نیستیم .
 
وی همچنین تاکید کرد:هر موضوع و مطلبی که در این جلسه از سوی اعضای شورا مطرح خواهد شد فرصت پاسخگویی آن نیز برای شهردار فراهم می شود.
 
فرمانی همچنین خواستار ارایه مستندات شهردار قزوین پیرامون پاسخ های خودشد و گفت: لازم است تا شهردار قزوین  مستندات تعدیل ۱۸۰ نفر نیروی کار،نداشتن تلفات حیوانات در دهکده طبیعت، تکمیل طرح ساماندهی هادی آباد،جمع آوری امضای طلایی، نداشتن تاثیر درآمد کمیسیون ماده صد در بودجه و موارد دیگر را به شورا ارایه نماید.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری قزوین اختصاص داشت پیرامون لایحه سازمان پسماند برای احداث استخر شیرابه در سایت پاکسار گفت:به دلیل نداشتن برنامه منسجم در سایت پاکسار  و نبود برنامه تفکیک زباله از مبدا شاهد افزایش حجم زباله درلندفیل ها هستیم در نگاه کلی وضعیت مدیریت سایت پاکسار مثبت ارزیابی نمی شود لذا باید این لایحه در کمیسیون بررسی مجدد شود.
 
وی تاکید کرد: بارها گفته ایم که باید به مهندسی ارزش توجه شود و صرفه و صلاح شهرداری در برنامه ها و طرحهای شهری درنظر گرفته شود اما به این سیاست مهم شورا ترتیب اثر داده نمی شود.
 
فرمانی همچنین در ادامه در تذکری به شهرداری قزوین خواستار توجه به منجز و کامل بودن لوایح ارسالی به شورا شد و گفت:در لوایح شهرداری که اعتبار طرح ها درج می شود باید ردیف بودجه مورد نظر نیز در لایحه قید شود همچنین باید کمیته تخصیص در شهرداری تشکیل شود که متاسفانه هیچ اتفاقی دراین حوزه رقم نخورده است .
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین تصریح کرد:عدم توجه به سیاستهای شورا نشان از بی برنامگی مدیریت شهری دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کیفیت پایین اجرای پروژه های شهری گفت: این پول و اعتباری که صرف اجرای پروژه ها می شود بیت المال است و باید روزی در مقابل خداوند پاسخگوی این هدر رفت بیت المال باشیم که به چه قیمتی پروژه ها را افتتاح کرده ایم؟.
 
فرمانی همچنین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه ساماندهی هادی آباد و تملک پلاکهای باقیمانده گفت: شهروندان در خانه های ۳۰ تا ۴۰ متری در این منطقه ساکن هستند و در تصمیمات باید طوری برنامه ریزی شود که حقی از کسی ضایع نشود وشهروندی در این طرح تملک  متضرر نشود.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط