سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۲

طرح تفصیلی پسماند شهر قزوین روی میز کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین

اعضای کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح مربوطه ، طرح تفصیلی پسماند شهر قزوین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا و مدیران و کارشناسان مربوطه و با هدف بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در ابتدای این جلسه دکتر حمید کاریاب دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین مشاور طرح تفصیلی پسماند به تشریح این طرح  پرداخت و گفت: در این برنامه رئوس مختلفی از جمله فرآیندهای اجرایی برنامه های آموزشی و فرهنگسازی ،هزینه های اجرایی برنامه های آموزشی  وفرهنگسازی، برنامه تفکیک از مبدأ در سه بخش سایت پردازش و راه اندازی شهرک پسماند و تفکیک پسماند خشک در نظر گرفته شده است.

وی به اهداف تفکیک پسماند خشک در شهر قزوین در دوره برنامه ۱۴۰۲ تا ۱۴۱۱ اشاره نمود و گفت: افزایش تعداد غرفه های ثابت بازیافت، ساماندهی ۱۰۰ درصد بنگاه‌ها و انبارهای پسماند تا پایان سال ۱۴۰۵،راه اندازی شهرک بازیافت قزوین در سایت پاکسار تا پایان سال ۱۴۰۴،‌کنترل کامل پدیده دوره گردی پسماند در شهر قزوین تا پایان سال ۱۴۱۰، برنامه های اجرایی تفکیک پسماند خشک در شهر قزوین در دوره برنامه از جمله این اهداف می باشد.

مشاور طرح تفصیلی پسماند شهر قزوین ،همچنین پیرامون برنامه های اجرایی تفکیک پسماند خشک تاکید کرد: شناسایی دقیق افراد دوره گرد فعال ،کاربرد فناوری های نوین در جمع آوری پسماند خشک و احداث مخازن بازیافت زیر زمینی،جانمایی استقرار مخازن زیر زمینی و اخذ مجوز احداث غرفه های بازیافت در این طرح پیش بینی شده است.

کاریاب همچنین به برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت جهت بهبود عملکرد خطوط پردازش پسماند در مجمتع پاکسار و هزینه های سرمایه گذاری و چالشها و مشکلات مدیریتی،برنامه های بی خطر سازی پسماندهای شهرقزوین،مدیریت پسماندهای بیمارستانی،مدیریت نخاله های ساختمانی و پسماند عمرانی اشاره نمود.

کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در ادامه ضمن تاکید بر اجرای طرح تفکیک زباله خشک از مبدأ اظهار کرد؛ انتظار داریم اعضای شورا به عنوان حامی طرح تفصیلی پسماند شهر قزوین باشند و این کار اصولی با یک استاندارد منطقی اجرایی شود.

این گزارش خاطر نشان می کند؛در ادامه جلسه لایحه واگذاری مجموعه بازیگاه بوستان الغدیر به صورت تهاتر اجاره با سازه بنا که توسط مستاجر فعلی ساخته شده به منظور تعیین تکلیف سازه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

همچنین لایحه شهرداری قزوین پیرامون ساماندهی کافه ون ها و اغذیه فروش‌های سیار، کافه کتاب‌ها و کاروان‌های سیار و مزایده واگذاری زمین مربوطه این کسب و کارها توسط اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی تشریح شد.

این گزارش می افزاید: سامان بخشی ضابطه مند مشاغل سیار در فضاهاي عمومی،افزایش حضور شهروندان در فضاهای شهری از اهداف طرح ساماندهی کافه ون ها می باشد.

همچنین ،موضوعاتی از قبیل انواع فعالیت‌های رایج و واحدهای سیار فضاها و معابر مورد استفاده در طرح ،نحوه واگذاری، تعیین اجاره بها و عقد قرارداد و شرح وظایف دستگاههای ذیربط در این لایحه توسط اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط