سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۵

لزوم پای کار آمدن تمامی دستگاه های فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب

در کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی اقدامات برخی سازمانهای مدیریت شهری قزوین پیرامون رعایت حجاب و عفاف بر لزوم پای کار آمدن تمامی ارگانهای فرهنگی استان در این حوزه تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی و مدیران سازمانهای فرهنگی و ورزشی ،نوسازی بهسازی و شرکت دهکده طبیعت و با هدف بررسی اقدامات مدیریت شهری قزوین در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به بیان اقدامات این سازمان در ایام نوروز امسال اشاره داشت و گفت:۵۰۳ نفر از هنرمندان و ورزشکاران شهر پای کار برنامه های سازمان در ایام نوروز آمدند و توانستیم با وفاق و همدلی برنامه های متنوعی را اجرا نمودیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز بیش از ۲ هزار برنامه متنوع در بخشهای مختلف فرهنگی و ورزشی در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار شد .

برجی همچنین به برنامه های این سازمان در راستای عفاف و حجاب پرداخت و گفت: در خلال برنامه های نوروز علاوه بر  برنامه استیجی و فعالیت‌های فرهنگی در سعدالسطنه برای عفاف و حجاب و توزیع شال و روسری و اقلام فرهنگی به بانوان با پوشش نامناسب صورت گرفت که بازخوردهای بسیار خوبی نیز در این حوزه داشتیم.

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به تعدادی از پروژه های در نظر گرفته شده در حوزه عفاف و حجاب اشاره داشت و گفت: اجرای طرح نیلوفرانه،برگزاری جشنواره های فصلی مد اسلامی و ایرانی،برگزاری کارگاه های عمونی آموزش دوخت چادر و مقنعه، طرح یک فنجان چای با عطر ریحان، ‌ نشستهای آزاد اندیشی در حوزه حجاب،جشنواره های ورزشی متنوع،انتخاب شهروند نمونه مادر و دختر، برگزاری ایده پردازی استارتاپی، طراحی پوستر با موضوع حجاب، شناسایی و پاسداشت مفاخر قزوین در حوزه بانوان از جمله برنامه های پیش بینی شده در حوزه عفاف و حجاب در سال جاری می باشد که اجرایی خواهد شد.
 
در ادامه قدسی پور، سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی نیز به بیان اقدامات این سازمان در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و افزود: استقرار نیروهای امر به معروف و عفاف و حجاب در سرای سعدالسطنه و اخطار و تذکرات به غرفه دارانی که رعایت حجاب نداشتند و نصب تذکر رعایت حجاب و عفاف در غرفه ها و توزیع شال و روسری به بازدید کنندگان از جمله اقدامات این سازمان در ایام نوروز بوده است.

به گفته وی، افزایش نیروهای حراست و انتظامات در مجموعه سعدالسلطنه به منظور حفط و حراست بیشتر از مجموعه از جمله برنامه های این سازمان خواهد بود.

همچنین حبيبي مدیر شرکت دهکده طبیعت قزوین نیز در سخنانی به بیان اقدامات انجام شده در ایام نوروز و در حوزه حجاب و عفاف پرداخت.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون بر لزوم ارائه کالاهای حجاب از جمله چادر با تخفیفات ویژه در غرفه های مخصوص توسط شهرداری قزوین و استفاده از ظرفیت جوانان برای فرهنگسازی و شناسایی گروه‌ها در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید نمودند.

این گزارش خاطر نشان می کند: در این جلسه روند برگزاری جشنواره عکس با محوریت خانواده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر  لزوم استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های هنرمندان و عکاسان بومی قزوین، حضور میهمانان و اساتید کشوری در این جشنواره و تشکیل انجمن عکاسی تاکید شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط