یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، هفته پرکار گذشته را با برپایی شش جلسه علنی در تالارمردم،دیدار و ملاقات مردمی در سطح مناطق، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین،اعضای شورا طی این مدت شش جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن ده لایحه شهرداری قزوین را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.  
 
اساس این گزارش، در یکی از این جلسات، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان توسط صباغی شهردار قزوین تقدیم شورای اسلامی شهر قزوین شد.
 
همچنین ، اعضای شورا در جلسات فشرده کاری و در دو بخش صبح و بعد ازظهر بررسی لوایح تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال آتی را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی های دقیق و کارشناسی این لوایح را با پاره ای اصلاحات و تغییرات به تصویب رساندند.
 
براساس این گزارش؛حضور فرج اله فصیحی رامندی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین به منظور پاسخگویی به مشکلات شهروندان در سامانه ۱۳۷ از دیگر عملکرد پارلمان محلی قزوین در هفته اخیر بود.  
 
از بازدید میدانی مهدی مهدی خانی رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به همراه مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند شهرداری،از تقاطع های غیر همسطح و پلهای سطح شهر قزوین به منظور اتخاذ راهکار مناسب جهت هدایت آب های سطحی، مشکلات هدایت و دفع این آبها در هنگام بارندگی از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 
برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری با هدف  بررسی لوایح مربوطه و برنامه های پیشنهادی امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان و ارتقای سطح سلامت جامعه و برگزاری جلسه  کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین  به ریاست ولی چگینی با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم این نهاد می توان به عنوان دیگر عملکرد اعضای شورا در هفته گذشته نام برد.
 
همچنین گفتنی است؛ جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا و مدیران و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه در حوزه عمرانی و شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
از دیگر اقدامات این نهاد مردمی، برپایی کمیسیون شهرسازی، املاک وحقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا، بهنام زاده مدیر املاک و با هدف بررسی ۹ لایحه املاکی در تالار مردم این نهاد بود.  
 
گفتنی است ؛ اعضای شورای اسلامی شهرقزوین با حضور درمناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هرهفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می ‌پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند همچنین ،به بیش از ۲۰مورد درخواست مردمی در این ملاقاتها رسیدگی شد.

این گزارش می افزاید:همچنین ارایه پیش نویس طرح اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مدیریت شهری قزوین مبنی بر  مساعدت به زلزله زدگان شهرستان خوی از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 
این گزارش خاطر نشان می کند:با توجه به بارش برف در روز پایانی هفته اخیر حق شناس نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از ایستگاههای سازمان مدیریت پسماند بازدید نمود .  
 
همچنین دیدار مردمی علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین،طبق روال روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، در دفتر خود از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط