یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم استفاده از بخش خصوصی در نوسازی ناوگان تاکسیرانی قزوین

مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بهسازی و ارایه مطلوب به ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین به سود مدیریت شهری و مالکان تاکسی فرسوده است وبایستی از این فرصت استثنایی حداکثر استفاده صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون مشارکت بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین اظهار کرد: در شرایطی که محدودیت منابع مالی در شهرداری ها یک چالش جدی است به نظر می رسد با حضور این شرکت سرمایه گذار فرصت بسیار مغتنمی برای خدمت بیشتر به مردم قزوین مهیا شده و باید از آن استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به تعهدات شرکت مورد نظر در نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسی شهر قزوین گفت: تامین اعتبار نزد سیستم بانکی کشور و نوسازی و بهسازی تاکسی فرسوده ،راه اندازی تعمیر گاه شبانه روزی ویژه خودروهای تاکسی،ارائه خدمات تعویض مخازن سی ان جی تاکسی با تسهیلات قرض الحسنه،ارائه خدمات بیمه نامه های ثالث و بدنه تاکسی ها با اقساط ده ماهه،ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به رانندگان تاکسی و افراد تحت تکفل، ارائه خدمات رفاهی و عرضه تجهیزات لوازم و قطعات یدکی خودروهای تاکسی از جمله خدماتی است که قرار است توسط بخش خصوصی در این طرح صورت گیرد.
 
 چگینی تصریح کرد: وقتی این شرکت با روشهایی که در کسب درآمد اتخاذ خواهد کرد بدون تحمیل هزینه ای به شهرداری می تواند زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را مهیا کند و خدمات رفاهی بیشتری به رانندگان ارائه کند وظیفه داریم از طرح های تاثیرگذار بخش خصوصی برای تسریع در کارها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این شرکت متعهد شده بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان در نوسازی ناوگان سرمایه گذاری و مشارکت کند خاطر نشان کرد: خدماتی مانند عرضه تجهیزات ولوازم و قطعات یدکی خودروهای تاکسی با استفاده از تسهیلات کم بهره تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیز توسط این شرکت ارائه خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: اعزام رانندگان تاکسی و خانواده هایشان به سفرهای سیاحتی و زیارتی، با تعرفه مناسب، پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی با اقساط ۳۶ ماهه، نوسازی مخازن سی ان جی تاکسی های دوگانه سوز، استفاده از تجهیزات نوین و فنآور و نصب ۱۰۰۰ دستگاه مانیتور در داخل تاکسی ها برای تبلیغات محتوایی، پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، پرداخت وام تعمیرات به رانندگان و راه اندازی تعمیرگاه شبانه روزی تاکسی از تعهدات سرمایه گذار در اجرای این طرح است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت آمادگی دارد در صورت صدور مجوز کارگزاری نسبت به پرداخت وام ۱۵۰میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی ها به رانندگان اقدام کند و در گام اول برای نوسازی ۵۰۰ دستگاه و فاز دوم برای نوسازی ۱۷۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده اعلام آمادگی کرده است.  
 
رئیس کمیسیون مالی،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه برون سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی در اکثر مواقع موفقیت آمیز بوده است یادآور شد: این سرمایه گذاری،مزیت های متعددی برای رانندگان تاکسی، شهرداری و شرکت سرمایه گذار دارد و انتظار داریم سایر اعضا نیز با درک شرایط کنونی در گام اول با شیوه نامه آن موافقت کنند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط