سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

در جلسه تلفیق کمیسیون‌های عمران با شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم توجه به بهبود فضای فرهنگی و اسلامی مجموعه سعدالسلطنه

اعضای شورا در جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران، ترافیک و امور زیربنایی با شهرسازی،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی شاخصهای کارگروه شهرسازی و معماری در تدوین برنامه پنج ساله در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین بر لزوم بهبود فضای فرهنگی و اسلامی مجموعه تاریخی سعد السلطنه تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ،ترافیک و امور زیربنایی با شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا، مدیران و کارشناسان مربوطه با هدف بررسی لایحه پرداخت یارانه به بخش خصوصی اتوبوسرانی و شاخصهای کارگروه معماری و شهرسازی در تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش،در ابتدای این جلسه‌ تقوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین،به تشریح لایحه پرداخت یارانه به بخش خصوصی در این ناوگان پرداخت و گفت: علت اصلی پرداخت یارانه به اتوبوسرانی این است که عدد هزینه ها بیشتر از درآمد است و بایستی یارانه پرداخت شود.

وی همچنین به ارایه توضیحاتی در خصوص جمع کل هزینه های یک دستگاه اتوبوس و درآمد ناخالص ماهیانه یک دستگاه اتوبوس پرداخت.

همچنین اعضای کمیسیون با بررسی ارقام در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه به بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی خواستار اصلاح ساختار در مدیریت اتوبوسرانی شهرداری قزوین و پیش بینی افزایش درآمد این سازمان با افزایش جذابیت‌ برای ترغیب استفاده مسافرین از این ناوگان شدند.

در ادامه این جلسه، شاخصهای کارگروه معماری و شهرسازی در تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین در سازمان نوسازی و بهسازی مورد بررسی قرار گرفت.

قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به بیان شاخص های هدفگذاری شده در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین اشاره نمود و گفت:احیای راسته بازارها با هدف ساماندهی بازار قیصریه ،عبید زاکانی،گذر آقا کبیر،و بازار مسگرها ،ساماندهی ضلع جنوبی خیابان امام خمینی(ره)،میزان همکاری و مشارکت در  تورهای گردشگری با هدف معرفي شهر قزوین،از جمله این شاخص ها می باشد.

همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن بررسی جزئیات این شاخص ها بر لزوم توجه به بهبود فضای فرهنگی سعد السلطنه و رعایت حجاب و شئونات اسلامی در غرفه های این مجموعه تاکید نمودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط