یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری و دیدار با مراجعین این مناطق، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا وحضور در مساجد نواحی مختلف شهری و بررسی میدانی مشکلات نواحی مختلف شهری رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،اعضای شورا طی این مدت دو جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن چهارلایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

همچنین یکی از جلسات علنی شورا با حضور انبارلویی مدیر کل صداوسیمای استان قزوین و با هدف افزایش تعاملات دوسویه مدیریت شهری و رسانه ملی برگزار شد.
 
گفتنی است ؛بررسی میدانی مشکلات محه کوی بهار و بازدید شبانه رییس و اعضای شورا از روند اقدامات مدیریت شهری از یخ زدایی و تجهیزات برفروبی سطح شهر، و بازدید از نمایشگاه "خانوم ایرانی " از دیگر برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.
 
بر پایه این گزارش؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛ رویکردی که در مجموع با دستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ، درآمد ، نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.
 
دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهرقزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود  به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.
 
این گزارش می افزاید: درهفته ای که سپری شد، جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی برنامه پنج ساله به ریاست قاسم اللهیاری و حضور مدیران و نمایندگان مطلع شهرداری قزوین برپا شد که طی آنبر لزوم بهره مندی از ظرفیت تشکلهای مردمی در پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید شد.
 
 همچنین بررسی لوایح مربوطه و وضعیت بهره مندی غرفه های سعدالسلطنه از تخفیف اجاره در ایام کرونا در کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری که به ریاست ولی چگینی برگزار شد، از دیگر عملکرد منتخبین شورای اسلامی شهرقزوین در هفته اخیر بود.
 
گفتنی است؛ برگزاری جلسه فوق العاده فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا و با هدف بررسی برنامه های فرهنگی شهرداری قزوین و جشنواره کوک چهارم  از دیگر اقدامات اعضای شورا در هفته گذشته می باشد.
 
همچنین؛در هفته ای که سپری شد جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با هدف بررسی لوایح املاکی و رفع اشکالات پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده صد برگزار شد.
 
برگزاری جلسه تلفیق کمیسیون های عمران، ترافیک وامور زیر بنایی با مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا،وبرخی از مدیران مرتبط شهرداری قزوین با هدف بررسی لوایح مربوطه و بررسی درخواست سرمایه گذار پارک رباتیک از دیگر عملکرد این نهاد مردمی درهفته اخیر بود.
 
گفتنی است ؛در هفته گذشته جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، وجمعی از مدیران شهری با هدف ادامه بررسی برنامه پنج ساله سوم کارگروه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قزوین تشکیل شد.

همچنین دیدار صمیمانه رییس شورای اسلامی شهر قزوین با دانشجویان مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین به مناسبت روز دانشجو از دیگر عملکرد منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین در هفته اخیر بود.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط